Om å kjøre vaskemaskin….


Av og til kjennes det som man kjører vaskemaskin….sånn i hverdagen…

Man blir liksom kastet inn i noe…uten at man er HELT forberedt på hva som venter der inne…

Så fylles det på med alt mulig …inni der…helt til hodet føles sprekkferdig av alt mulig rart…

Så starter trommelen…

Og man blir kastet fram og tilbake… Hit og dit..Og rekker ikke stoppe opp å tenke….

Man føler seg full av mentale blåmerker…etter å ha falt…reist seg og falt… igjen og igjen…

Slik går det rundt og rundt… når hverdagen blir LITT for full…

Og når man er på vei i full fart der en stund…og det begynner å roe seg…og man tror at NÅ….

NÅ er det slutt…

Vel….da er det at SENTRIFUGEN setter i gang….

Fortere og fortere ….rundt og rundt…. Til man gir opp litt og lar seg bare virvle med i et heseblesende tempo…

…og til slutt ligger klistret til trommel-veggen …

 

 

SÅ….blir det stille… Helt stille…

Døren åpner seg…. Og det er helg…

Og så kan man henge seg opp der ute i solen…Til tørk…

Og blafre i vinden… og solen…

Til man har fått igjen energien….

 

Kjennes det av og til ut som DU kjører vaskemaskin også? ;-D

 

 

(En liten reprise på hvordan hverdagen av og til kan føles. Det gjelder å ta seg tid til å være den flagrende skjorten innimellom vaskemaskinrundene 😉 Nå er det helg- og her skal det bare flagres)

 

#hverdagen #livet #helg #stress #avslapning 

27 kommentarer
    1. Du er flink som lager kalendergaver! Det er jo så koselig! Det tar tid og tid har vi ikke bestandig i overflod, tror jeg må prioritere litt annerledes av og til. Denne høsten har vært mye tøffere enn vanlig, et spesielt barnehageår, så jeg tror bare at det blir bedre fra nå av. Var helt utslitt torsdag, og da måtte jeg spørre den ene studenten om hvordan hun syntes torsdagen var (vi var alene de siste to timen den dagen) og hun hadde også vært helt utslått når hun kom hjem. Så det merkes når fast personal er borte. Men fra nå av går det bare oppover 🙂 Heldigvis så er jobben mest koselig sånn at jeg gleder meg til hver dag på jobben likevel! Og i år skal jeg prøve å bli ferdig med juleforberedelser litt før siste uken før jul, sånn at jeg virkelig kan slappe av de siste dagene. Klemmer <3

    2. margarites:Jeg er snart ferdig med kalendergavene jeg 🙂 Ja, godt å få unna litt 🙂 men ikke godt å ha FOR mye å gjøre på jobb..Klemmer <3

    3. annebe: Jeg klarer foreløpig å hente meg inn, og det er noen uker som er mye bedre enn andre også, men det har vært litt sånn generelt FOR mye å gjøre PÅ jobben denne høsten. Men nå roer det seg snart for noen uker 😀 Klemmer <3

    4. Den følelsen kjenner jeg igjen! Og denne uken har vært sånn, og torsdag og fredag gikk setrifugen på superfort! Var helt som en vaskefille torsdag etter jobb og fredag var heldigvis litt bedre. I dag har “bakeånden” kommet til meg så nå er to julekakesorter i boks 🙂 Deilig med sånne dager hvor man virkelig føler at det er deilig å stå på kjøkkenet også. Klem <3

    5. Den følelsen når maskinen plutselig stopper opp…da blir en litt klistret til trommelen og bare ligger der….håpet da er at noen kommer og tar tak i slaktet som ligger der…

    6. Så ille ut inni den vaskemaskinen der..stakkars Frodith.. Kjenner godt følelsen , hadde den i noen år da jeg bare fortsatte å jobbe og var like sliten da helga var over .Men tok ikke tegna, helt til den dagen jeg “kolappsa”fullstendig og nesten ikke visste hvordan jeg skulle klare å gå inn til legen..
      Nå har jeg jo roet helt ned, men kan fortsatt kjenne på stresset i perioder..
      Håper virkelig du klarer å bygge opp energien igjen i løpet av helgene..for om ikke må du ta noen nye” grep” snart :)) Klem <3<3

    7. karidansen: Nei, FOR stillesittende liker jeg ikke 🙂 Men jeg føler når det blir så fullt på jobben at jeg ikke har oversikten der, så følger det meg HJEM også..og DET liker jeg ikke.. Prøver å jage på dør, men ikke så lett alltid 🙁 Men nå er det helg og deilig 🙂 kos deg du også <3

    8. Herlig illustrasjon og god beskrivelse av fenomenet! 😉 Jeg hadde det VELDIG mye slik da jeg hadde tre unger som bodde hjemme. Da var hverdagene ofte mer enn fylt opp av plikter og gjøremål. Jeg så liksom ingen ende på det, og det endte jo med KRÆSJ! I dag har jeg det veldig stille og rolig.Det er jobben, og å holde leiligheta (og meg sjøl) noenlunde i orden som er mine hovedplikter i dag. Jeg velger det helt bevisst fordi jeg trenger å ha det sånn en periode nå! Vi kan jo til en viss grad velge hvor travelt vi vil ha det det, men er man en engasjert person, så har man lett for å havne i vaskemaskina eller tidsklemma som det også kalles. Jeg tror ikke Frodithen liker et stillesittende liv, men noen ganger baller det sikkert litt for mye på seg! 🙂

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg stopper opp og tørker innimellom. Krever det litt fra den j…a vaskemaskina også… 😀 Nå skal helgen nytes i stillhet og ro 🙂 Deilig <3

    10. Det var en flott sammenligning..for ja, det er jo akkurat slik det føles..Herlig! Men om du føler det sånn..så må du stoppe opp å la deg tørke en stund!! Ha en ny god dag! ute i sola!

    11. Man blir helt hjernevaska etter en slik omgang. Mend et er sikkert mange som føles det slik ettter et møte med div kontorer og finner avslag på avslag i postkassa. Men nå er det lørdag og jeg skal om noen timer til Oslo. En ny dose med vakker sang og kultur venter, vil nyte det. En matbit blir det også, trolig på Aker Brygge. Det er rett prioritering for meg idag, i kveld venter skogstur. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg