Fordelen med teknologisk utvikling: Ingen blir lenger tatt for å være gal ;-)

Før i tiden ble man betraktet som GAL, mentalt ute, sinnslidende osv om man gikk og snakket med “folk som ikke var der” på gata. Når man med høy stemme og håret til alle kanter travet avgårde og snakket “nonsens og visvas” som om man hadde “stemmer i hodet”, eller “usynlige venner” ved sin side, ble man sett på som gal, pekt på og buret inne…

I våre dager er det ingen som blir sett på som gal om man gjør det samme…
Om man  med håret til alle kanter, litt vill i blikket.og med høy stemme går og snakker “nonsens og visvas” tilsynelatende til seg selv, så er det INGEN som vil mistenke deg for å være gal.. De fleste vil knapt ofre deg et blikk, kanskje bare KORT for å forsikre seg om at de ser en leding fra ørepluggene og ned til mikrofonen og mobilen i lomma…

Så noen fordeler er det med dagens teknologiske utvikling:
-Man KAN faktisk komme unna med å være RIMELIG gal også, før noen vil oppdage det 😉 He-he

 

 


#teknologi #galskap #snakk #nonsens #tegninger #gamledager #nåtid

22 kommentarer
    1. Hahahah, du sier noe der! Noen ser jo faktisk gale ut der de går, å skravler “med seg selv”. Enkelte går jo rundt i sin helt egne verden og enten knotter eller skravler, plutselig blir de nesten påkjørt eller skubber borti noen, da våkner de til xD Like morsomt å se på hver gang.

    2. Hehehe, det var kanskje ikke bedre før :o)) Allikevel må jeg innrømme at jeg har stirret litt uforstående på personer som har gått å pratet med seg selv, for jeg har ikke oppfattet at de prater i telefonen med en gang, knis!!

    3. Karoline Marie: Mye rart man kan tenke over, ta en titt på folk som IKKE har noe i øret, eller leding eller NOE, de er nok litt “på kanten” og ville blitt innlagt før 😀

    4. Hanne Beate: Det er en litt artig greie det her, jeg ser folk jeg TROR er gale, men kun snakker i mobil..Og noen nylig som virket litt rare.. som IKKE hadde mobil, og nok var en god gammeldages gal 😀

    5. BforB: Hi-hi , ja jeg så ei i går, garantert uten ledininger OG uten mobil overhode, tok litt tid før jeg skjønte at dette var faktisk en god gammeldags “gal” før i tida 😀

    6. maiken: Hi-hi, i går så jeg ei som sikkert før i tida ville blitt lagt inn…Litt mye annet rart som indikerte at det var noe MER enn bare en mobil-bruker…Og hun hadde IKKE mobil…Snakket mye, lo, litt vill på håret, og i klærne, eimet litt av galskap om du forstår 😀 Men hun klarte seg rimelig bra, og sikkert ikke MANGE som avslørte henne, selv om jeg så NOEN som tittet litt forsiktig, slik som meg.. 🙂

    7. Ha, ha, herlig innlegg. Det der har jeg tenkt på ….spesielt før, mens det ennå var nytt. -Dette med å begynne å snakke slik plutselig for seg sjøl ….for det var beint ut rart…egentlig, om det hadde vært før.
      Og så venner en seg til det. Men det kan sikkert være lurt å ta en sikkerhetssjekk om det er en ledning der….
      Likevel….vi har også Bluetooth, så alt det gale kan være riktig uten ledning også :).

    8. Ha, ha, jeg ville likevel tenke at vedkommende var litt gal om jeg hørte grønnkål og tanta til en mus, selv om jeg så en ledning….kanskje som kamuflasje….:)
      Jeg snakker mye med meg selv, og av og til er jeg redd noen hører meg der jeg går og mumler, selv uten ledning…
      Jeg har unngått å bli innlagt da….:)

    9. Bra med all teknologien. Men når den streiker er det bra og ha penn og pappir og bli sosial uten digitale kanaler.

    10. Hehe, ja skal man snakke høyt er det greit å ha en dings i øret eller en ledning. Jeg har gått forbi folk som prater tilsynelatende for seg selv, helt til jeg oppdager at det er i telefonen de prater, hihi. Artige tegninger!😀

    11. Merkelig det med telefon og offentlighet forresten. Noen tror de er privat når de står i det offentlige rom og snakker, men det blir skummelt utleverende enkelte ganger, så jeg prøver å la være selv. Er generelt ikke så glad i å prate i telefon, så det går greit

    12. Ja det har du rett i.. Man reagerer ikke..ikke ser jeg etter ledning heller, for mange har jo bluethoot..så det er en dings på øret bare..Deilig for de gale!! Ha en god dag! klem

    13. Haha, det her var et morsomt syn på teknologien! Det har jeg aldri tenkt på, men nå er jeg vel i den generasjonen at jeg har vokst opp slik da.. Hehe! Ha en fin dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg