Hvis jeg var et klesplagg..

Hvis jeg var et klesplagg…

….så hadde jeg antagelig vært verdens mykeste serk..

En fargerik sak.. bomullsmyk og sømløs..
 ..som kunne lullet deg inn i troen på at livet var hemningsløst deilig
Jeg ville vært en flagrende lang og vid kjortel…
…som du knapt ville merket nærværet av…


Jeg ville danset rundt deg som jentene rundt maistangen midtsommers…
..med akkurat den avstanden du trengte for å føle deg vel..
Jeg ville strøket deg over armen- med silkemyke ermer
…akkurat når du trengte det… 
Jeg ville holdt deg sval- når “helvete” kom litt for nærme..

Jeg hadde NEPPE vært en pinetrang jeans
Sexy- og flørtende
Utfordrende og freidig
Men hinsides ettersittende og innpåsliten…


Nei…det hadde ikke vært meg… 

Jeg hadde nok vært en flagrende bomullsmyk serk..
Litt lettlivet og enkel..
Litt myk og mild..
Som lot deg i fred når det trengtes..

 

Hvilket klesplagg hadde du vært? 😉
 

 

 

#hvisjegvaren #klesplagg #klær #løs #ledig #myk

16 kommentarer
    1. Denne serien var bare genial! <3
      Du skriver så beskrivende og herlig og har mange ideer som får frem smilet. Tusen takk!
      Jeg ville vært en hettegenser. Alt for stor, lang og kjempemyk. Og med mange glade farger. En genser som holdt deg varm og som du kan krype inn i fra topp til tå og gjemme deg i når verden butter.

    2. Hvis jeg var et klesplass hadde jeg nok vært et par sokker i mange farger. Ikke fordi jeg liker tær/føtter, kan nesten ikke fordra det, men fordi det er viktig å holde seg varm på føttene. Folk som fryser på føttene er ikke særlig hyggelige mennesker 🙂 Det samme med lue- et er viktig å holde hode og ører varme 😀

    3. Ja det passer til deg :)) Tror nok jeg også er noe sånt, mykt og ledig som tilpasser seg lett kroppsformen og ikke strammer , hehe, en kjole ja… tror jeg ville vært en myk og romslig kjole 😀

    4. Så lyrisk og vakkert beskrevet 🙂 Og myk og behagelig passa fint til deg… Hadde måttet være noe mykt jeg også, ei cardiganjakke kanskje..hehe… Klem <3

    5. Jeg liker veldig godt slike gode myke bomullsserker som deg 🙂
      Selv kunne jeg veldig gjerne tenkt meg å vært hatten som forsvinner med vinden og som du løper etter i håp om å fange. Tenker at jeg som hatt ville fått oppleve masse moro og lære mye interessant i den spontane tilværelsen det ville være å bare følge dit vinden og sjansen bærer deg – og da ble jeg kanskje så interessant at du fortsetter å løpe etter – og når du får tak i meg slipper du meg aldri igjen fordi du finner så mye glede og interessante ting ved meg 🙂

    6. oj..ja hva hadde jeg vært..den var verre..en løs og ledig genser eller helst jakke..som lett kunne forlate kroppen om den ikke ville mer.. 🙂 Flott illustrert, som vanlig!! Ha en nydelig god dag!

    7. For en herlig beskrivelse. Man får jo absolutt lyst å ta på seg denne lettlivet og enkle, flagrende bommulsserken 🙂 Hvilket plagg jeg hadde vært….måtte vært noe behagelig og komfortabelt, noe som ikke strammer eller kveler en (ingen høyhalset genser mao), kanskje en myk og deilig onepies/kosedress? Ønsker deg en fin dag. Klemmer <3

    8. Mmmmm, så deilig! 😀 Ble i enda mer kosemodus her jeg sitter oppå sauskinnet inntulla i pledd og greier – du er så flink til å skrive!
      Jeg hadde nok helt sikkert vært ei lue ;-P

    9. ja si det du,akkurt i dag ville jeg vært et plagg som virkelig kunne stikke for i dag er jeg rasende.
      Men sånn ellers hørtes det behgelig ut å være i tynn og behagelig bomull som flagrer i vinden ))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg