Da er start-signalet offisielt gått!! ;-)

Ja…Nå er det offisielt i gang!!
Årets maraton er ikke bare “på trappene”…men altså i GANG!! Og startskuddet gikk i dag…

Da jeg stakk nesen utafor døra i dag, var det RETT før den ble Rudolf-rød..Ikke fordi det var så kaldt ute..her regner det nemlig bare…MEN fordi nå blir du nærmest overfalt av gale reinsdyr i butikkene allerede..

 

Man har ikke før fått foten innafor dørene før det er Bjelleklang og jenter med gevir som skal ta seg av deg i alle butikker. Og det er bare å prøve å holde seg alvorlig, for de prøver nemlig å se seriøse ut midt i det hele… At man skal ta dem seriøst liksom?? Jammen bra Reinsdyr-syken ikke har spredd seg til politi-styrkene i byen ennå, men bare holder seg til ulike “seriøse” butikker foreløpig…  😉

så…da får vi bare håpe at alle når målstreken til rett tid…Med eller uten gevir… 😉

 

#jul #stress #mas #reinsdyr #maraton #butikkstyr #shopping 

16 kommentarer
    1. Jeg hadde med barna på kjøpesenter i dag, jeg. Der var det jul, gitt! Og vi var langt fra de eneste nordmennene som hadde krysset grensen for å handle… Men jeg hadde gnidd inn hele meg med et tykt lag tålmodighet på forhånd, så det gikk overraskende bra.

    2. Min matgale verden: Ja…slutten av desember….ca 27… da roer det seg 😀 hehe..Nå skal jeg på julemesse, det blir bra 🙂 med søsters. klemmer <3

    3. Haha, ja det merkes nå, i gevirer og panikk i hver bevegelse, folk kjøper og handler som om verdens ende er nær, og julestemningen trykkes i deg fra butikkene. Here we go again. Men så kommer desember, og da blir alt så koselig og helt riktig likevel 🙂 klemmer

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, her kjører de på fra nå og en måned framover. Jeg blir MEKTIG lei alt julegreier når det begynner så tidlig …

    5. Ja, butikkene er tradisjonen tro klare nå. Til torsdag er det en måned til julaften og dagen etter er det Black Friday – noe som innebærer kjempesalg på handlesentra den dagen. For min del tar jeg det med ro, lar meg ikke stresse. Ellers så hadde jeg en fin ettermiddag i Oslo med en en-akter opera i Oslo gamle rådhus. Da jeg kom ut regnet det, tok bare en kakao på Aker brygge før jeg tok toget hjem. Noe skogstur i kveld ble det ikke pga regnet og mye is i skogen. Ha en fin kveld.

    6. Ja det begynner tidlig..i storbyen ihvertfall..Har ikke sette så mye her enda..men julemarsipan og ja, de lar oss ikke glemme at det snart er jul!! Er det ikke koselig å le litt av disse reinsyrene da..hihihih..Godt å ta med seg i julestria…hihih.. Ha en god kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg