Veien til hjertet ditt…

 


 

Når noen finner veien til hjertet ditt…og jobber litt for å komme inn..

Jeg så denne fine keramikk-skulpturen på julemessen ute på landet i går, og fant ut at disse ordene kunne passe til. Kunstneren som hadde laget den heter Signe Strøm. Hun holder til i Atelier Norderås, ved Ås i Akershus.
Jeg likte veldig godt uttrykket på tingene hun laget. Symbolikken. Det var ikke lett å finne ut så mye mer om henne på nettet, men jeg skal være oppmerksom på henne, for dette er ting jeg kunne hatt lyst å kjøpe noe av, ved en spesiell anledning. 
Hun lager smykker også.

Det ble så klart litt for dyrt til julegaver, men det gir meg noe å se kunst som “snakker til meg”,  selv om jeg ikke skal KJØPE den.

Da jeg gikk inn på  Facebook-siden til Atelier Norderås, der hun jobber ,  fant jeg dette bildet, som jo må være forløperen til den skulpturen jeg knipset der ute 🙂 

(Bildet fant jeg her på  Facebook-siden til Atelier Norderås. Jeg får ikke til å linke dit.)

 

Vakre, litt melankolske skulpturer, som får deg til å stoppe opp litt..

Liker du keramikk-skulpturer?
Hvordan type kunst liker du best selv: Bilder? Skulpturer? Foto? Maling? Annet?

 

#kunst #skulpturer #signestrøm #keramikk 

19 kommentarer
    1. Kjente den gjorde noe med meg , den fikk meg til å stoppe opp.kjente jeg stoppet opp og tente på de nydeligevennen mine som virkelig har klatret på MIN stige og inn i hjerte mitt.. !!
      Kan umulig ha vært en lett stige for de, men du og du så glad jeg er for deg!<3
      IKKE ofte kunst får meg til å stoppe på den måten!

    2. De var fine og symbolske ja..litt utenom det “vanlige” :)) Synes mange typer kunst er fint..Liker bilder , men ikke alle bilder…liker skulpturer, men ikke alle skulpturer…osv..
      Klem og fin dag videre til deg <3

    3. Virkelig helt utrolige skulpturer, bare elsket de. Jeg er egentlig nokså glad i kunst og kultur, men ingen kjenner. Men jeg kjenner hva som treffer meg i >3 hjerte ;-),

    4. Ja, liker godt sånne skulpturer . Nydelig. Jeg er som du vet og veldig glad i kunst, særlig duse akvareller men og av skikkelser eller drømmeaktige bilder som gir meg ord. Det at jeg får låne bilder og sette ord på de , er svært verdifullt for meg og gir meg stor glede <3

    5. Artig, morsomt å se, men har nok ikke no spesielt forhold til kunst, i alle fall ikke i eget hus, skapfyll er vel det nærmeste jeg kommer. Men jeg velger nok bilder som favoritt.

    6. Den skulpturen var utrolig vakker og ikke minst melankolsk, og så absolutt snakker til oss <3.Får oss til å tenke, føle og rett og slett stoppe opp litt <3. Love is beverting <3. Takk for at du gjorde oss oppmerksom på denne kunstneren. Ha en kjærlighetsfylt mandag med åpent hjerte <3.

    7. Jeg er nok mest glad i skulpturer når det gjelder kunst, og den sommerfugldamen du har er jo bare så nydelig! Skulpturer finnes overalt i byer, så det kan man kikke på helt gratis også. Mitt favorittsted er nok Kistefos-Museet på Jevnaker, hvor de har mange kjempestore skulpturer. Ellers er det sikkert fint å gå i Ekebergparken eller Frognerparken.

    8. Så flott den var! og ja, den hadde en mening, og gir en litt å tenke på.. Elsker slike skulpturer jeg også..men har nok fått veldig sansen for foto etterhvert..men liker å se både bilder, malerier, skulpturer og egentlig alt av kunst!

    9. Fine skulpturer. Tankene gis fri fantasi når man ser slike. Det er mange slike jeg ikke har sett men det er kortere vei til utstilling enn hva man vet. Vil sjekke de navnene du skriver om her via nette.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg