Noen hemmeligheter…

Noen hemmeligheter er fine..

De er som små fargerike pakker, med sløyfebånd og klistremerker.

Fulle av godsaker som du selv har “puttet” inn der, og som du bare gleder deg 

til å pakke opp…og overrekke…til den som vil høre..

 

Noen hemmeligheter er ikke fine..


 

De er som store, uformelige, stikkete , ekle pakker…

Som noen andre bare kom innom og la i fra seg…

Og ba deg å ta vare på. 

Selv om du ikke hadde SÅ lyst egentlig.. til å oppbevare dem hos deg…

Disse hemmelighetene, pakkene, legger man langt inn i skapet..

Håper å glemme dem… Selv om man hele tiden vet at de er der..

Men fordi man er en god venn, så lar man den ligge der, gjemt bort…

til den eventuelt kan åpnes en gang..

 

 

( Dette innlegget skrev jeg i sommer, da noen hemmeligheter var litt tunge. Nå er det lov å åpne noen av disse, og de trenger ikke lenger stues innerst i skapet.. Det kjennes greit. Og det kjennes veldig greit å ha oppbevart den der inne, til det var greit for den det gjaldt å ta den fram)

 

 

Er du flink til på å holde på hemmeligheter du har funnet på selv?

Er du flink å holde på hemmeligheter som andre har fortalt deg, men som er litt tunge og grå å bære på?

 

 

#hemmeligheter #ærlighet

14 kommentarer
    1. Jeg er flink til å holde på hemmeligheter for andre .. Men gaver som jeg har kjøpt til familie og venner har jeg alltid vært litt dårlig på å holde hemmelig. hhi 😀 Ha en nydelig mandagskveld søta ♥ Klem ♥

    2. Kommer an på hemmeligheten. Typ gaver er jeg kjempeflink å ikke avsløre. Men er det supergode nyheter som at noen venter barn, åh… da kribler det innvendig etter å fortelle det! Må nok innrømme at min samboer får høre mye, vet det stopper med han så.
      Dårlig nytt er nesten like tungt, spesielt om noen rundt prater om personen… også kan man ikke fortelle :'( Man vil så gjerne, men ikke alt man kan dele

    3. Ja, jeg er flink å holde på hemmeligheter. Men ikke alt bør holdes hemmelig, og så er det noe som kanskje alltid bør holdes hemmelig. Det er ikke alltid så helt lett å vurdere…., av og til må man bare bestemme seg for noe…

    4. Husker jeg svarte på dette i sommer….er nok varierende flink i det meste egentlig. Men er det en hemmelighet jeg har fått utlevert fra andre som bare var for meg, da blir den der.
      Er nok dårligere på mine egne hemmeligheter, dette skal jeg ikke fortelle, kan jeg tenke – før jeg forteller det i neste omgang. Spesielt om det er noe jeg er glad for.

    5. Det er ikke så ofte jeg blir fortalt hemmeligheter lenger, men jeg er god til å holde på de som er og det har jeg alltid vært. Egne hemmeligheter er det verre med, – er jo så spent på å se reaksjonen til andre. Likevel forteller jeg ikke hva jeg har kjøpt i julegaver til de som skal ha de altså, hihi.

    6. Ja jeg tror det. Eller for å si det slik, er det ting jeg kjenner til som noen helst ikke ønsker skal nå dagens lys, så blir nok den pakka gjemt innerst i skapet. Når det gjelder ting jeg selv gjemmer, så er jeg ikke så redd for at pakka skal bli åpnet. Er en del tåplige ting jeg helst ikke ønsker å bli minna om, men gjør det egentlig no skade, bortsett fra at jeg blir litt flau og føler meg litt teit?

    7. Ikke lett med sånne hemmeligheter, men man skal holde på dem til de er lov å bli frigitt. Herlig med venner som klarer det da. Klem til deg og ha en fin dag! 🙂

    8. Ja noen hemmligheter må man ha..Men jeg syns det alltid er vanskelig å holde på dem..men klarerer det..men jeg har ofte lyst til å rope dem ut!! men de som forteller meg en hemmelighet, vet at jeg holder det for meg selv, om jeg blir bedt om det..Men ja, det kan være vanskelig.. Mine egne hemmeligheter er det verre med..de må ut..:-) Ha en god ny dag!

    9. Hemmligheter er kanskje hva man skal gi il julegave. Jeg fikk greie på hva mins søsken vil ha i helga så vil tiden vise. Skal nok takle det igjen. Men det er gjort på en dag og ferdig med det. Noen ekstra gaver utenom blir det kanskje men de blir få. I dag blir det kaos med alt her i dag – men i morgen kommer hverdagen etterhvert.
      Ha en fin dag.

    10. Hei!
      Og god morgen 😀
      Ja det er godt å kunne åpne litt/lette litt på hemmeligheter som man har båret på en stund, når DET er ok 🙂
      Jeg har blitt flinkere til å ikke SI DET VIDERE. For de du sier det videre til har jeg erfart, har ikke vært alltid å stole på. Men nå VET jeg hvem jeg kan snakke med og ikke 🙂 Det er noe med det. Å være trygg på sine nærmeste 🙂
      Det kan være vanskelig å holde på hemmeligheter/ting andre ikke skal vite. Men når en er blitt gitt tilliten ved å bli betrodd, må man holde på det 🙂
      God mandag til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg