Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 1- kom inn, bli med :-)

Morgenstund har gull i munn….sies det..
Vel…det gjelder nok for alle de som ikke bor med to gira tøyrotter…. Jeg skal love deg at de er opptatt av GULL og bling, og alt som har med jul å gjøre…Men det betyr faktisk det MOTSATTE av at det minner om GULL om mårran her hjemme… 

I dag tidlig da jeg kom med årets “jule-habitt” til Salt og Pepper, (som jeg egentlig var rimelig stolt av å ha fått tak i), så fikk jeg bare DET blikket av Salt,og hun hveste nærmest mens hun kastet “armene” dramtisk “italiensk” ut til sidene: 

“Seriøst Frodith!!! Mener du det virkelig???”

“Vil du virkelig at vi skal GÅÅÅ med det der??? For KATTER!!! Det står for KATTER!!”


“Hei!! Mener du det?? Jeg er til og med litt allergisk for KATTER!! Se…det renner av øyet mitt allerede!!”

Salt ga seg ikke, sutret og klaget… Ja, jommen sa jeg “gull- i munn…”. Gnagesår i ørene tenker jeg vi heller sier..”Morgenstund har gnagesår i ørene….”
Men etter noen runder foran speilet, og litt svinsing rundt med Pepper,  var både “dronningen” og “kongen” fornøyd, og er nå klar for å slippe årets første kalenderluke


“Fiiiine!!! Vi ble FIIIINE!! Se på meg da Pepper…når jeg skakker på hodet sånn…Likner ikke mye på en katt en gang..”

 

“Unnskyld Frodith!! Du vet best!! NÅ er vi klare!!”

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av første kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂 

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

38 kommentarer
    1. Dette har jeg gledet meg til i nesten et helt år 😉
      Og de blei jo kjempefine med “katte”lurer på <3
      Mine svar:
      1. Magnus Carlsen
      2. Brad Pitt, I think.
      3. Morgenstund har ikke ALLTID gull i munn...
      Trallala 😀

    2. Så koselig at du setter i gang noe sånt 🙂 Ikke minst herlig å se Salt & Pepper igjen 🙂
      Svarene mine er;
      Magnus Carlsen
      Brad Pitt
      Morgenstund har IKKE alltid gull i munn.
      Håper du har en fin 1 desember <3 Klemmer

    3. Der er du i gang med adventskalenderen ja. Så koselig. 🙂 Må jo prøve meg.
      1. Magnus Carlsen
      2. Brad Pitt
      3. Morgenstund har ikke ALLTID gull i munn…

    4. Så søte di ble med julenisseluer, godt di hørte på deg til slutt :)) 1 Magnus Karlsen 2 Brad Pitt
      3 Morgenstund har ikke ALLTID gull i munn… Koselig med julekalender igjen <3

    5. Tjo hooooo! 🙂 Nå er kalenderen i gang 🙂 Moro! Jeg gjetter på at nissen er Magnus Carlsen, og at bildet av gutten er en yngre Brad Pitt. I hjertet står det ”morgenstund har ikke ALLTID gull i munn…”
      Sånn; det var mine svar for i dag. Jeg sitter hjemme og pleier kroppen i stedet for å være på jobbmiddag i kveld. Koser meg med kalender i stedet 🙂
      Ønsker dere alle (rotter og mennesker) en hyggelig kveld 🙂
      Oslopaddeklem

    6. OK, da prøver jeg meg:
      Nr. 1 er vår nybakte verdensmester, som gjorde at jeg ikke kom meg i seng til rett tid i går, nemlig Magnus Carlsen.
      Nr. 2 er nysingle Brad Pitt
      Nr. 3 sier vel noe sånt som at Morgenstund har ikke alltid gull i munn.

    7. Får prøve meg da, er ingen kjendis kjenner 🙂
      1. Magnus Karlsen
      2, Brad Pitt
      3:Morgenstund har ikke alltid gull i munn. Noe jeg er veldig enig i 😉

    8. Å nå trengte jeg å gjøre noe gøy etter jobb. I dag har det vært en hektisk og utrolig masete dag på jobb…skulle ønske det var fredag! Så nå var det gøy å sette seg ned med årets første julekalenderoppgaver, lese -og se- Salt og Pepper med flotte nisseluer. Synes jeg hører de før de innså hvor fine de ble 🙂 Her er mine svar på oppgavene. 1- Magnus Carlsen, 2- Brad Pitt og 3- Morgenstund har ikke ALLTID gull i munn…
      Nå må jeg ut og handle litt, og så er det hjem til sofaen og tidlig til sengs etterpå. Kjenner at det skal bli utrolig godt. Klemmer <3

    9. Hei, så flott julekalender du har! Jeg vinner gjerne 🙂
      1) Magnus Carlsen
      2) Brad Pitt
      3) Morgenstund har ikke ALLTID gull i munn…

    10. Hoho, så var vi i gang igjen. Så gøy. Og så SØTE Salt og Pepper var! Frodith vet best, helt klart 🙂 Jeg ser1: Magnus Karlsen 2: Brad Pitt, og 3: Morgenstund har ikke alltid gull i munn. Så gøy at du fortsetter med dette år etter år, enda jeg vet hvor mye arbeid det ligger bak! Ha en perfekt 1 desember. klemmer<3

    11. Hurra, nå kan jula bare starte! 😀 Jeg vil gjerne være med i år også <3
      1) Nissen er Magnus Carlsen
      2) Brad Pitt
      3) Morgenstund har IKKE ALLTID gull i munn
      Ha en fin første desember 😀

    12. Hahaha Grattis med nye luer rotter:)
      Magnus Karlsen
      Brad litt
      Morgen stund har ikke alltid gull i munn
      Det var mine svar på julekalenderen din:)

    13. Kreative flinke du 🙂 Jeg er bare innom og titter litt og skal lage et promoteringsinnlegg i full fart 🙂 Det er så mye annet for tida at jeg rekker knapt innom for å lese litt. Jada,, er prioriteringer , jeg vet det 🙂 Men kommer sikkert sterkere tilbake. Jeg hadde jo et hav av innlegg på denne tida i fjor.. og de aller fleste dukker jo opp som ”minner på fb – så det har blitt en del delinger av de. 🙂 Lykke til med julekalenderen, du er bare dyktig 🙂

    14. Hei og god morgen!!!
      Så var de der – disse herlige rottene 🙂 1. desemer og luke skal åpnes 🙂 Herlig!!!
      Her er mine svar:
      1. Magnus Carlsen
      2. Brad Pit
      3. Morgenstund har ikke alltid gull i munn…………
      Ønsker deg en herlig dag i dag, frodith 😀
      klem

    15. God morgen ! og endelig er 1.desember her! for noen..hihih.. svar fra meg er: 1. Magnus Carlsen 2. Frodtih 3. morgenstund har ikke alltid gull i munn! Søte rottene var med nisselue! Herlig!

    16. Mornings søs 😀 Herlighet da er adventskalenderen i gang jammen er rottene fine med luer og alt 😀 Nummer en er sjakkvinneren vår Magnus Carlsen Nummer 2 har jeg ikke peiling så da må jeg vente til Englebassen våkner og spørre for det er vel lov å spørre en venn? Nummer 3: Morgenstund har ikke Alltid gull i munn. Ha en nydelig 1. desemberdag søs og stor god adventsklæm <3

    17. Hei på deg og riktig god 1. Desember til deg. Her står alt på hodet midt i flytting av kontoret, og det er mye mere jobb enn først antatt..
      Maggnus Karlsen er nissen. Brad Pitt som ung..
      Morgenstund har ikke altid gull i munn..
      Ønsker deg en strålende dag::)

    18. Så koselig! Det er første desember, og rottene var jo supersøte begge to! Her er det mørkt enda på morgenen, men det ser ut som det er litt rimfrost til ære for dagen. Jeg skal kose meg med formiddagsbesøk i dag. Vi skal tenne masse lys, spise litt juleknask, drikke kaffe og skravle. Gjett om jeg gleder meg. Gjettelek? Ja, jeg må jo være med i år også.
      1. Magnus Carlsen, 2.Brad Pitt og til slutt nr. 3. Morgenstund har ikke alltid gull i munn…
      Ha en vakker dag Frodith, og nyt at det er første dagen i kalenderen din. Klem 🙂

    19. god morgen og vist var salt og pepper flotte i juleklea sine ))
      Mine svar i dag blir
      1 Magnus Karlsen
      2 frodith
      3 morgenstund har ikke alltid gull i munn

    20. Så utrolig kjekt og snilt av deg å lage julekalender. Det blir noen spennende dager fremover.
      1. Magnus Carlsen
      2. Brad Pitt
      3. Morgenstund har ikke alltid gull i munn.
      Hils salt og pepper og si at de ble kjempe fine ☺️

    21. Gratulerer med åpningen av årets kalender. Stikker innom av og til så siden jeg var på nette nå så prøver jeg meg. Her er svarene.
      1. Magnus Carlsen 2. Brad Pitt(galt skrevet?) 3.Morgenstund har ikke ALLTID gull i munn. Her venter oppvask, tannpuss før jeg drar. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg