Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 2- kom inn, bli med :-)

Når man bor sammen med to HØYST levende tøyrotter, så kan adventsmåneden by på en del utfordringer… Det dunker og banker i små rottehjerter under plysj-pelsen der..og når måneden heter desember blir det nesten litt for mye for de små hjertene deres… Vi snakker rett før hjerte-stopp!! Så gira er de til tider..

I går da jeg var på vei på jobb, (som i de to siste dagene har bestått i forelesninger på et hotel i sentrum), så var det to som selvfølgelig så sin mulighet til å få luftet pelsen litt..  

De var ikke sene om å stikke av fra sekken, når jeg svingte innom Oslo City i 8-tiden. Full fart opp rulletrappa før jeg fikk sukk for meg…siktet seg mot sminke-bordet hvor det daglig står folk og “overfaller” meg når jeg suser forbi…

To veldig fonøyde KUNDER, klare for den store dagen ute i verden med Frodithen:
“Hei- Frodith- Se nå da…. Se på tenna mine når jeg gjør SÅNN!! Trenger vel ikke leppestift DA VEL??”
Og det er jo det jeg har prøvd å fortelle de folka som prøver å fange meg der hver dag også: Jeg trenger ikke leppestift!!



Ferden fortsatte mot mini-banken… “FROOOOOODITH!!! Vi vil ha PEEENGER!! Vi MÅ jo ha penger om vi skal kjøpe julegaver!!”



Det lyste rampe-rotter lang vei denne dagen, og de romantiske morgenbildene i soloppgangen var som visket vekk fra minnet mitt. Og jeg måtte true med SEKKEN igjen, om de ikke oppførte seg!! Jeg skulle jo tross alt på jobb, med 800 av de jeg jobber i samme bedrift som i Norge…Jeg KUNNE ikke ha to tøyrotter på rømmen inne på Oslo Plaza!!
“Dere er klar over at det blir SEKKEN, om dere ikke skjerper dere??”

 

Det hjalp noen timer… Inntil jeg var en snartur innom Galleriet i sentrum.. Der ved Bussterminalen du vet..

Jeg hadde ikke kommet langt inn i gangen der før de FÒR avgårde innover.  De hadde fått øye på et juletre så flott og prangende…Og med MASSE pakker under!!!


Jeg har prøvd å fortelle dem at det ikke er NOENTING inni de gavene. At det ikke er EKTE pakker!! Men kun for utstilling… Men tror du det hjelper da?? Ikke det spøtt!!

“FROOOOODITH!!! Paaaaakkker!!!”
Så bærer det i vei…

DE- på små raske rotteføtter…som piler som trommestikker bortover parketten..l
JEG- på ikke fullt så raske føtter…Mer heseblesende bak…med ET mål for øye: Å FANGE DEM!!

Og til slutt får jeg jo som regel tak i dem…

Og da bør de bare passe seg…

For da er jeg ikke bare blid!!…. Og den pekefingeren prøver å lære dem noen alvorsord, og kan se ganske så skummel og streng ut… 


Ikke det at de bryr seg SÅ mye akkurat….
“Froooodith!!! *knis…Ikke hold oss SÅNN da!! Det KIIIIILER!!!”

 

Det eneste som hjelper for å få dem til å slutte med tull og tøys når de er i DET hjørnet, er å true med å inndra rettighetene til å være den som gjør kalendertrekningen på kvelden… Da blir det HEEEELT stille…. Og mens vi har det litt fredelig og stille noen timer, så er det klart for at DU kan jobbe litt med dagens kalenderoppgaver: 
 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang dagens luke:

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld. Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

(Vinneren av ANDRE kalendergave annonseres  muligens litt sent i kveld/natt, da jeg skal på et lite “julebord” med to venninner)

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

26 kommentarer
    1. Må bare stikke kjapt innom på tampen av kvelden, er på jobb, men fikk sneket til meg noen ledige minutter ^^
      1) Donalt Trump
      2) Bill Clinton
      3) Serinakaker, krumkaker og pepperkaker
      Ha en fin kveld videre <3

    2. Oj oj så mange svar! Nå er jeg endelig hjemme i sofaen jeg og. Blir mye å dra på besøk til min far , som nå er på rehab på sykehjem, etter jobb og tur med Bonnie. Men du verden så deilig det er å lande i sofaen da! Jeg ser 1: Donald Trump, Bill Clinton, Serinakaker, krumkaker og peppperkaker. Ha en strålende fredagskveld med rotter og mus i ditt hus 🙂 klemmer<3

    3. Herremin så søte de rottene er!! og du da!! Syns jeg ser deg fotografere dem rundt om..må da få noen blikk..hihihih..Det er så morsomt å følge dem! og i dag holdt jeg nesten på å glemme å svar..så her er svarene mine; 1 Donald Trump 2 Bill Clinton som ung 3 a Serinakaker b krumkaker c pepperkaker Ha en god kveld!! 🙂

    4. De derre rottene blir veeeeldig levende for meg altså……..ved hjelp av Frodiths “levendegjørende” penn! 😉
      1. Donald Trump
      2. Den unge Bill Clinton
      3. Serinakaker, krumkaker, pepperkaker

    5. He he 🙂 kort innom i kveld bare, for jeg er på besøk 🙂 jeg tror nissen er den fjøsnissen som er valgt til president i USA, Trump, og at han fra yngre dager er en ANNEN president, Bill Clinton. På kakefat er det det JEG kaller serinakaker, krumkaker og pepperkaker. Så håper jeg at du kaller det det samme 🙂 God fredagskveld, kanskje vi ses plutselig? 🙂

    6. Jeg synes jeg ser deg der du løper etter 8 raske rottebein 🙂 og jeg synes jeg ser folk som er rundt dere som undrer seg og lurere på hva dere driver med. Helt herlig! Disse første desemberdagene er hektiske her, for nå er jeg snart på vei på julebord med jobben (må løpe gjennom dusjen og finne meg en kjole først). Men her kommer mine svar:
      1- Donald Trump,
      2- Bill Clinton
      3 a- Serinakaker (det har vi bakt med de små på jobben i dag, men de fikk en litt mer interessant fasong) B- Krumkaker og C- pepperkaker.
      Ønsker deg en herlig og avslappende fredagskveld. Klemmer <3

    7. Ohoi, nå rakk jeg det…kanskje det var der for jeg våknet klokka seks i dag morges. Men de rottene er ikke helt greie alltid, tror nesten jeg hadde latt de bli hjemme :).
      Men svarene ja…amerikanske presidenter først…her kommer mine svar:
      1.Donald J. Trump
      2.William «Bill» Jefferson Clinton
      3. Serinakake – Krumkake – Pepperkake
      ….tror jeg.

    8. Du gode min, du har jammen litt av en jobb med å holde styr på dem. Nå så jeg for meg gaveåpning så papirene flagret. Godt du fikk stoppet dem. Herlige bilder!!!!!
      1. Donald Trumph 2. Bill Clinton 3. serinakaker, krumkaker og pepperkaker
      Nå fikk jeg lyst til å bake. Ute er det sol og nesten vårstemning i dag, så man glemmer litt jula da! Ha en vakker dag!

    9. Go morgen. Må le litt her nå. Ser at Salt og Pepper gir deg mosjon før jobb. 🙂
      Svarene mine i dag er:
      1. NISSEN er Donald Trump
      2. Bill Clinton
      3. a. Serina kake. b. Krumkake. c. Pepperkake.
      Ha en riktig så fin dag. 🙂

    10. god morgen,ja du har vist hendene fulle no hi hi )) da prøver jeg meg på oppgavene og det som detter ned i hode på meg er
      1 Donald Trumf
      2 Elvis Presley
      3 a)serinakaker b) krumkaker c) pepperkaker

    11. Du har jammen litt av et strev om dagen med å holde styr på de rottene. I går rakk jeg ikke innom for å svare, men prøver meg i dag
      1 Donald Trump
      2 en ung Bill Clinton
      3 a serinakaker
      b krumkaker
      c pepperkaker
      Blir spennende å se hva for sprell du finner på i dag

    12. Moooornings søs <3 Jammen er det litt av noen rakkere du har hahaha Best å holde de under oppsyn spør du meg foresten spiser de småsnop? I tilfellet bør du gjemme alt sånn at de ikke får kul på magen og sånn at du blir helt uten 🙂 I dag kan jeg alle sammen tror jeg, her kommer svarene: 1. Donald Trump 2. Bill Clinton og kakene er: serinakaker/sandnøtter, krumkaker og pepperkaker Ha en nydelig dag og stor god klæm <3

    13. Hei og god morgen 🙂
      Hehehehe ja det er et styr med de ramprerottene………….. iallefall når de er i det lunet 😀 hehehe
      Herlige bilder og fortelling til 🙂
      Her er min løsning i dag :
      1. Donald Trump
      2. Bill Clinton
      3. a) Serinakaker
      3. b) Krumkaker
      3. c) Pepperkaker
      Ønsker deg og de rampete rottene en herlig dag!!!

    14. De herlige rottene dine altså! Jeg skjønner godt at de synes det var stas å få være med på Oslo City, og tenk å finne SÅ mange pakker da!😀 Her er mine svar i julekalenderen:
      1. Donald Trump
      2. Bill Clinton
      3. a) Serinakaker. b) Krumkaker. c) Pepperkaker

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg