Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 3- kom inn, bli med :-)

Noen tror at tøydyr er noe man kjøper i butikken, for å gi barn ….slik at de kan leke med dem og “late som” de er levende..
Noen tror at tøyrotter kun er noe man kjøper for en slikk og ingenting på Ikea… Og at så fort man har puttet dem inn på et rom, og lukket døra…så bare LIGGER DE DER….


Men VI vet at Salt og Pepper lever i beste velgående. 
At under den svarte og den hvite pelsen banker det små rotte-hjerter, og innunder de små nisseluene pønskes det ofte ut mange rampestreker…

Men vi vet også, at i de vakreste morgenstunder…når sola ligger lavt, og titter opp i horisonten, mens det rosa skjæret ligger på vannet og isen ved Operaen, og det berømte RØRET  åpenbarer seg som det vakreste slott…da er Salt og Pepper som deg og meg…
De blir varme i hjertet, selv om frostrøyken ligger tett i vannskorpa, og værhårene er nær ved å rime fast i pelsen.. 

De ser hverandre dypt inn i øynene mens det rosa lyset øker i intensitet, og morgenen er i ferd med å bli dag, og sier: 
“Du er den beste jeg vet!!”

Da blir selv en Frodith litt rørt, og jeg er virkelig ikke kjent for å være så lett-rørt.. Så om du tvilte på at Salt og Pepper er LEVENDE….så lurer du vel ikke lenger NÅ?? 😉

Med litt tøy og bøy i røret, var også jeg klar for jobb-dagen i Operaen i går… Og med LITT gymnastikk her hjemme nå, er jeg klar for dagen i dag  …
Så da håper jeg du strekker litt på deg du også, og er klar for dagens  jule-nøtter.

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang dagens luke:

 

 


 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av tredje kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂 

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

Ha en fin lørdag <3

 

 

#kalender #kalendergaver #julekalender #adventskalender #julenøtter #premier #saltogpepper

34 kommentarer
    1. Rekker jeg dette på fire minutter da….
      1. Frodith
      2. Leonardo Di Caprio
      3. To rotter i stua er bedre enn ti å taket.
      ………………………………..

    2. Pju, rakk det akkurat. Har mine barn hjemme i helgen, koser meg glugg i hel :-).
      Må nå være bloggeren i egen høye person under skjegget. Så er det han Leonardo DiCaprio. og bakvent står det Det er bedre med to rotter i stuen en ti på taket. Datteren min likte veldig godt de kloke ordtaket ditt :-))))

    3. Øverst er det vel bilde av deg selv 🙂 deretter Leonardo di caprio og så er det bedre med to rotter i stua enn 10 på taket, men jeg vet nå ikke det da, må i såfall være tøyrotter 🙂

    4. Da holdt jeg på glemme det i dag også..så det er bra du har slike påminner innlegg..hihih.. Elsker disse herlige kjæledyrene dine! må jo være helt topp å ha i hus!! svarene mine er; 1 DEG Frodith 2 mener jeg må være Brad Pitt 3 to rotter i stua er bedre en ti på taket..Ha en flott lørdagskveld! og takk for utfordringene!! 🙂 klem

    5. Ingen tvil om at de rottene der lever i beste velgående xD hehe
      1) Tror nissen i dag er deg jeg! :O
      2) Leonardo Dicaprio
      3) To rotter i stua er bedre enn ti på taket
      God lørdag! Klem

    6. Heisann! Her går det unna i dag, så jeg rekker så vidt å komme med dagens svar.
      1- Selveste Frodith 🙂
      2- Leonardo DeCaprio
      3- To rotter i stua er mer enn ti på taket
      Nå flyr jeg av gårde på juleverksted 🙂 og så blir det pinnekjøtt etterpå. Klemmer <3

    7. Så flotte bilder i det store røret. Selvfølgelig er de levende, hvem kan påstå noe annet enn det. Herlig å se! Men gjetteleken? Her må jeg tenke litt……..
      Så så jeg en gang til, og det var en skikkelig kjendis jo! 1 Frodith!!!!!! Jeg ser i hvert fall deg!
      De andre var enklere. 2.Leonardo DiCaprio og 3. To rotter i stua er bedre enn ti på taket!

    8. Ja, Salt og Pepper ER levende…….når vi er lekende…….
      1. Nissen er : Frodith Herself.
      2. Leonardo Di Caprio
      3. To rotter i stua er bedre enn ti på taket! 😀

    9. At tøydyr kan ha aktive liv har vi jo sett gang på gang her på bloggen din , herlige bilder igjen over her :)) 1 Frodith 2 (har egentlig ikke peiling, men satser på at ingen andre har det heller..hehe.. så sier bare Marius Høyby 3 To rotter i stua er bedre enn ti på taket Klem og fin dag videre <3

    10. Mornings søs, ikke lenge siden jeg våkna 🙂 Jeg har snudd døgnet litt hahaha For noe nydelige bilder 😀 I dag kan jeg alt :DDDD 1: er DEG 😀 Frodithen altså <3 Nummer 2: Lenoardo Dicapprio og sen siste nummer 3 :To rotter i stua er bedre enn ti på taket Goood lørdagsklæm, i dag tror jeg det blir småsnop <3

    11. Det der røret er stilig altså! Jeg tror at det er DU som er nisse i dag, og at det er Matthew McCulchken, herlighet, det der KAN jeg ikke stave riktig! Han der i alene hjemme-filmene. Ikke hetl sikker på at det ER han heller, med det får være, for To rotter i stua er bedre enn ti på taket, hehe klemmer<3

    12. Selfølgelig er rottene levende, har aldri vert i tvil om akkurat det. Så svarer jeg på adventskalenderen din. 1. Frodith er Julenissen. 2. Leonardo Dicaprio. 3 To Rotter i stua, er bedre en ti på taket. 🙂 Ha en god dag videre, å hils salt og Pepper 🙂

    13. Hei igjen 🙂 og god morgen! Her sitter jeg i godstolen og ser lengtende på strikketøyet som ligger foran meg. Skulderen sier at jeg ikke skal røre det, og det er det sikkert best å høre på. Æsj. Jommen meg bra at jeg ligger så godt an med juleforberedelser.
      Jeg vil være med i kalenderen, og gjetter på at nissen er Frodith, og at bildet er Leonardo Di Caprio. I hjertet står det skrevet ” to rotter i stua er bedre enn ti på taket”. Det er mine svar for i dag 🙂 Håper du får en god helg 🙂
      Oslopaddeklem.

    14. Det var jo en veldig fin start på dagen da, med det flotte røret og lyset den klarer å fange 🙂 Og rottene er like virkelige som mine hunder- bare at mine hunder ikke finner på så mye sprell 😉 ha ha.. Ikke for det, rottene har jo oppført seg ganske så pent i hele år, som jeg kan huske, enn så lenge 😉
      Mine svar:
      1. Det er jo verdens beste Frodith 😀
      2. Leonardo Dicaprio.
      3. To rotter i stuen er bedre enn ti på taket.

    15. God morgen 🙂
      Jeg har aldri tvilt på om Salt og Pepper er levende eller ikke – hadde de ikke vært det, hadde de ikke kommet seg ned til røret ved opera huset, eller trukket kalendervinnere 😉
      Jeg er ganske sikker på at du er Nissen i dag, og så har vi en ung Leonardo Dicaprio og i hjertet står det; To rotter i stua er bedre enn ti på taket.
      Ha en strålende lørdag <3 Klemmer

    16. 1) Jeg tror det er FRODITH selv, jeg? 🙂
      2) Leonardo DiCaprio
      3) To rotter i stua er bedre enn ti på taket

    17. De tøyrottene fra Ikea var heldige som havnet hos deg altså, – for det er ikke mange av de som blir solgt der som får være med på så mye moro som dine.💕 Mine svar i julekalenderen idag er:
      1) Det må være deg, Frodith.
      2) Leonardo Di Caprio
      3) To rotter i stua er bedre enn ti på taket.

    18. Go morgen!
      1. Nissen er jo selveste frodith 🙂
      2. Så er det Leonardo Dicaprio
      3. To rotter i stua er bedre enn ti på taket.
      Ha en fin lørdag. :-))

    19. Nydeligste Frodith er nissen <3
      Så er det flotteste Leonardo De Caprio som veldig YNG 😀
      To rotter i stuen er bedre enn 10 på taket <3
      ha en vakker lørdag nydeligste kalendergeneral <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg