Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 4- kom inn, bli med :-)

Så var det igjen duket for årets lille mareritt….Julekort-marerittet..
Man kan jo spørre seg hvorfor jeg ikke bare glatt UNNGÅR dette marerittet? Vi MÅ jo ikke liksom…?
Men det er da sånn, er det ikke…?….at enhver familie med respekt for seg selv lager “hjemmelagede” julekort, av sine “håpefulle”, og sender land og strand rundt som en slags info om hva familien har gjort det siste året..

Vel…i familier med litt å skryte av så er dette sikkert DRØMMEN og ikke MARERITTET…
Det er LITT tyngre for slike “familier” som oss, hvor det er litt rare ting å fortelle om, og hvor selve julekortet, rent bildemessig,  er litt VRIENT å få til å se ut som en vellykket familie. 

Jeg ante trøbbel, allerede  før jeg våknet nesten…

De to fine sløyfene jeg kjøpte i fjor, til jule-kort-bildene da, var funnet igjen og lagt fram på bordet. Egentlig hadde jeg glemt alt tøyset fra i fjor, og hadde begynt å glede meg til dagens opplevelse…Vel…det var helt til Salt satte i gang med plaging og rampestreker. For mens katten (Les: Frodith) sover, danser rottene på bordet: 

 

Jeg våknet nærmest med et brak, da jeg hørte Pepper hyle!! Man skulle tro han ble drept utpå kjøkkenet. Jeg hev på meg “fillene”, og skyndte meg ut på kjøkkenet. Og DETTE var synet som ventet meg da jeg kom fram:
“Frodtih!!! Ta`n av!! Sløyfa!! Salt har satt den fast!! Og jeg er jo ikke JENTE heller!! Ta`n vekk!! Hører du!!”

 

.

Pepper holdt begge potene opp foran øynene, som om DET skulle hjelpe….
“Jeg ORKER ikke SE en gang!! Frodith, TA DEN VEKK!!”

Jeg kvalte et latteranfall på vei opp halsen, og hjalp Pepper av med den “pinlige sløyfa”. Nei, ikke er han JENTE heller. Salt var så klart forduftet…


Og Pepper var strålende fornøyd med tversoversløyfe, som er mandig nok for en liten tøyrotte-gutt…
Slips får bli neste år…

Siden jeg var våknet og VEL SÅ DET, laget jeg meg litt kaffe og holdt på med mitt. Og tenkte på dagens lille aktivitet, når bare butikkene åpnet. Det var mistenkelig stille en stund….

Da hørte jeg plutselig Peppers føtter som trommestikker igjen. Og ser han piler avgårde som en forskremt MUS over duken på bordet mens han hyler igjen: 


“Frodith!!!! Salt plager meg!! Hun har satt dem fast!!! Det gjør voooondt!! Ta dem av!!!”

Han ristet febrilsk på halen…først den ene veien…

Og så den andre veien…. Det skrapet og raslet på bordet, mens halen med sløyfene ble slengt vegg-i-mellom, der han for avgårde: 
“Ta dem vekk!!! Aaauuuuuu!!”

“Ta dem av!!!!” Han hylte forskremt og jaget over duken…
“Ja- Pepper, men du må stå i ro!! Jeg har bare fått av EN!” 

 


Jeg skjønte han var alvorlig fortvilet, og plukket av sløyfe etter sløyfe….mens jeg lette med morske øyne i krokene, etter den hersens “andre rotta”
Salt var som sunket i jorden…


Så gjaldt det liksom bare å finne henne igjen før vi skulle avgårde til fotografen. For Pepper var omsider klar igjen…

Da håper jeg bare DU er klar igjen. For nå begynner hvertfall dagens  julenøtter:
 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang dagens luke:

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av fjerde kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂 

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

Ha en fin søndag <3

 

 

#kalender #kalendergaver #julekalender #adventskalender #julenøtter #premier #saltogpepper

32 kommentarer
    1. Puh, her kommer jeg løpende!
      Huff, så uskikkelige disse rottene kan være til tiden xD Synes dog at pepper så riktig så flott ut med sløyfa si 😀
      1) Jonas Gahr Støre
      2) Tom Cruise
      3) Musevisa

    2. Å, Er det virkelig desember alt ? Det gikk altså nokre dager før eg husket kalenderen din.
      Men her har du mine årets første svar:
      1. Jonas Gahr Støre
      2. Tom Cruise
      3. Musevisa
      Gleder meg til fortsettelsen 🙂 Ha en fin adventskveld

    3. Jonas Gahr Støre, Tom Cruise og musevisa
      Rampejenta da, ute med rottestreker. Kan nå hende der var Pepper som ønsket å pynte seg og skyldte på henne 🙂

    4. Disse søte rottene..de er så herlig!! og du er så flink til å ta oss med på eventyr! Herlig! jeg lever meg inn i, og tenker de er levende..hihih..svar fra meg i dag:
      1. Jonas Gahr Støre
      2 Tom Cruise
      3 musevisa
      Ha en riktig god kveld!! 🙂

    5. Ånei, stakkars Pepper da- kan jo ikke ha sløyfe på verken hodet, eller halen <3 (Ikke si til han at jeg lo litt... mye) 😉
      Ok, mine svar i dag er:
      1. Jonas Ghar Støre.
      2. Tom Cruise.
      3. Musevisa.
      Har vært på hundetreff i mange timer i dag, men jeg rakk luken din i dag før jeg sover 😉 he he

    6. Stakkars Pepper som fikk sløyfe “i håret” og på halen. Jeg regner med at han får si hevn senere. For små rotter husker nok sånne små episoder lenge 🙂
      Her kommer mine svar for denne dagen
      1- Jonas Gahr Støre
      2- Tom Cruise
      3-Musevisa
      Her er det en innedager i dag, selv om det ikke regner akkurat nå. Tenkte det var på tide å få opp nye gardiner…og de trenger stryking, så da tar det litt tid. Nyt ettermiddagen. Klem <3

    7. Ikke ante jeg at Salt var SÅ rampete! Hrmf. Du må ikke være for streng mot henne, da – hun er ikke akkurat voksen, og ikke menneske heller… Det må være lov til å leke LITT 🙂 Og Pepper er så kjekk med den sløyfa, så 🙂 Jeg har hentet kassene med juleting fra loftet, og driver ellers litt på kjøkkenet. Må få skrevet 3 julekort, men det får jeg nok gjort i kveld 🙂
      Så til gjettingen: Nissen i dag tror jeg er Jonas Gahr Støre, og bildet i oppgave nr 2 av en ung Tom Cruise. Jeg tror det står ”Musevisa” i hjertet 🙂 Det er mine svar for i dag. Håper du får en trivelig dag, og at Salt oppfører seg litt mer damete enn i morges.

    8. Uff da, for en trøblete start på dagen. I hvert fall for Pepper.
      1. Nissen er Jonas Gard Støre
      2. Ung Tom Cruise
      3. Musevisa
      Ha en super søndag:).

    9. Haha, for en morgen, og for noen herlige bilder. Ja du har litt å styre med i desember du 🙂 Så søt med tversoversløyfe! Jeg troooooor nissen er Joan Gahr Støre, en ung Tom Cruise og Musevisa. Men sikker er jeg jo ikke…. God søndag. klemmer<3

    10. Hm, er visst ikke så flink til dette Frodith. To ting som blir vanskelig. Det er å huske navn og hvis jeg kjenner dem igjen blir det umulig med nisseskjegg og sånn. Men i dag tror jeg nissen er Jonas Gare Støre, den unge mannen ligner Tom Crusie, men den siste oppgaven er mer min gate: Det er såklart Musevisa. Du er så flink å lage kalender Frodith. Glede mange med dine, Salt og Pepper sine sprell. Så masse kreativitet som vil ut. Herlig. Ha en gin, fin søndag kjæreste Frodith..

    11. Ingen å se på her jo!!!! Jeg får gjette selv siden. Stakkars Pepper, jeg ble mer opptatt av han enn av gjettingen. Tenk å sette klesklyper i kinnene på oss, det må vel være samme følelsen han fikk av de klypene på halen. Men jeg lurer da litt på hva han har funnet på med Salt??????

    12. God morgen, noen rampete rotter du har :-)))).
      Det er jo Skar Støre, min store helt Tom Cruise og et merkelig ord : Men regner med det skal være Musevisa 🙂

    13. Stakkars Pepper! Håper han klarer å holde seg litt på avstand fra Salt i dag, ellers blir det vel sløyfer overalt.
      Nr 1 er Jonas Gahar Støre
      Nr 2 er Tom Cruise
      og Nr 3 er Musevisa.
      Ha en nydelig søndag 🙂 <3

    14. Hei og god morgen 🙂
      Denne Salt er ikke god altså…………plage Pepper slik da……………. men må jo le litt også. Salt er i det rampete hjørnet så det holder hehehehehe
      Her blir det vill gjetning på første bildet……………. 😀
      1. Frank Bakke Jensen
      2. Tom Cruse
      3. Musevisa
      Ønsker deg en herlig 2. adventssøndag – og tusen takk for herlig fortelling om rottene og kalenderen 🙂

    15. NR.1. Jonas Gahr Støre ☺
      NR.2. Tom Cruise ☻
      Nr. 3. Musevisa ♥
      **********************
      Ønsker deg en koselig, lun og varm advents søndag♥♥ Nisseklem til søte deg☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg