Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 5- kom inn, bli med :-)

Fotograf-timen i går ble slett ikke så ille som jeg forventet. Fotograf-studioet var flott, og fotografen hadde satt opp “kulisser” som gjorde det litt “julete” og stemningsfullt… 
Salt og Pepper tok tur på å sitte på kjelken, og oppførte seg slik man SKAL hos en fotograf..

 

 

Bildet under så ut til å kunne ha potensiale for å bli et julekort.. De tok seg riktig så flott ut oppå kjelken der, og det manglet bare et SMIL fra dem begge, så var årets julekort “i boks”..

Det var da fotografen gjorde noe veldig rart, for å prøve å få Salt og Pepper til å trekke på smilebåndet: 
Han dro fram en hånd-dukke som han PLUTSELIG stakk opp i snuten på dem…
“Vææææh!!! Bøøø!!”

Han skremte vannet av dem!!
Ingen av dem lo…men begge to ramlet omkull på kjelken…nær ved å besvime


 

Så var de klare igjen…Pent og pyntelig… Side om side..Søskenkjærligheten lenge leve..


Så plutselig er han der igjen med den gale hånddukken!!

“…vvvæææææ…..”

“..vææææh!!! Bøøøø!! “


Salt og Pepper kastet seg bakover..Men denne gangen ikke i redsel…De lo så de skrek: 
“Froooodith!! Han fotgrafen er helt GAAAL!! Ha-ha!!

Jeg ler meg ihjel!!! Ha-ha-ha..vooondt i magen!!! Jeg døøøøør”

Knallgodt-humør, og gapskrattende munner. Men bildene egner seg jo IKKE som jule-kort/skryte-kort bilder. De ligger jo bare der og spreller… og med den dukken midt på bildet… Hm…
 

Til slutt fikk fotografen tatt noen fine bilder med fin-stasen på, så vi skal nok klare å velge ut et bilde til julekortet:


 

Da håper jeg bare DU er klar for dagens kalenderluke, for nå begynner hvertfall dagens  julenøtter:
 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang dagens luke:

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av femte kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂 

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

Ha en fin mandag <3

 

 

#kalender #kalendergaver #julekalender #adventskalender #julenøtter #premier #saltogpepper

 

31 kommentarer
    1. Godkveld i stuen, håper kvelden er rolig og fredfylt.
      Det ble da mange fine bilde til julekort syns jeg.
      I dag tror jeg dette er svarene:
      1. Fredrik Skavland
      2. Hillary Clinton
      3. Tante pose
      Ha en riktig fin kveld.

    2. Herlighet, så skjønn bildeserie xD De ble ordentlig fine med sløyfene sine ^^
      Her er mine svar:
      1) Fredrik Skavland
      2) Hilary Clinton
      3) Tante Pose
      Håper du har hatt en fin start på uken 🙂

    3. Fine bilder ble det og moro og skummelt på en gang:)
      Fredrik Skavlan, Hillary Clinton og Tante pose
      Visste du at Clinton har lavt stoffskifte hun også og der ser det ut som det er full fart i svingene .

    4. Så masse flotte bilder det ble! De rottene er jammen fotogene de også!! Herlig!! Du er så flink til å lage fortellingen levende.. herlig! Her er mine svar i dag:
      1 Fredrik Skavlan
      2 Hillary Clinton
      3 Tante pose
      Ha en god kveld!

    5. Mange fine bilder da, og veldig gøy med de bildene da de ligger omkull etter skremsel fra hånddukken! Helt herlig .D Typsi fotografer, hehe. Jeg ser 1. Fredrik Skavland, og måtte google frem Hillary Clinton for å se om det lignet, og det gjorde det. 3 er yndlingsjulefilmen min, Tante pose!! Ha en deilig kveld. klemmer<3

    6. Fotografen var jo morsom da, men det er jo aldri gøy å bli så skremt 😛 ha ha.. Det er kjempegøy å skremme, men de er jo helt forferdelig å være den som blir skremt (det er bare gøy etterpå). Ha ha..
      Hjelpes. Jeg kan ikke en eneste én av oppgavene i dag 😛 ha ha.. Satser på enklere oppgaver i morgen 😉

    7. Hei!
      Herlige bilder fra fotosession 😀 De rottene altså!!! Hehehe men til slutt var der mange flotte bilder av de da 😀
      Svarene mine i dag er:
      1. Skavland Fredrik
      2. Og jeg tror dette må være Åse Klevland – selv om jeg ikke finner noe som ligner hverken bilde av henne eller Hillary Clinton – som jeg først tenkte meg det kunne være. Men flott langt mørkt hår avgjør saken. Tror det er ÅSE KLEVLAND.
      3. Dette er selveste TANTE POSE 🙂
      Klem

    8. 1. Fredrik Skavland
      2. Hillary Clinton
      3. Tante Pose
      Elsker julekalenderen din, det er vel det første som faktisk har fått meg i julestemning så langt 😊🎅🏻 Tusen takk!

    9. Så bra at salt og pepper oppførte seg pent hos fotografen :)) Skjønner at de først ble skremt av den dukka..hehe.. Mange herlige bilder av dem ble det da til slutt :))
      1. Fredrik Skavlan 2. Hillary Clinton 3. Tante Pose. Mandagsklem til deg <3

    10. Det blir nok et bra julekort med så godt utvalg av bilder 🙂
      Mine svar i dag:
      1, Fredrik Skavland
      2. Hilary Clinton
      3. Tante Pose

    11. Denne ble litt mer vanskelig, men første er nå enkel det er min følgesvenn på fredager Skavland.
      Det ligner på Hillery Clinten, men er ikke sikker. Filmen må være fra Tante pose 🙂

    12. 1. Fredrik Skavlan
      2. Kan det være Hillary Clinton?
      3. Tante pose
      Nå går tiden fort frem mot jul, gjelder å nyte denne fine tiden 🙂

    13. Herlige bilder hos fotografen. Måtte le av den dukken som skremte vannet av dem da. Vi skulle ta bilder hos en proff fotograf da våre gutter da de var små, og den fotografen kunne ikke noe om barn. Han kom med en skummel dukke og skremte vannet av minsten. Han gråt så det var helt ille. Men han klarte med nød og nepppe å få et par bilder uten tårer likevel. Jammen godt at dine rotter forsto at det var en spøk!!! Herlige bilder ble det! Så var det gjetteleker.
      1. Fredrik Skavland 2. ja si det? Jeg gjetter på Aase Klevland 3. Tante Pose
      Ha en fin dag! Klemsiklem 🙂

    14. Hahahaha de er priceless de rottene og DETuttrykket på kjelken, nå lo jeg godt 😀 Jeg kan såklart ikke disse i dag den sørste er Skavland Fredrik, den andre aner jeg ikke og ikke er det noen å se etter heller her ennå, den tredje er det tante Pose? God førjulsklæm <3

    15. 1 skavland
      2 sissel kyrkjebø
      3 tante pose
      koslige bilder dere fikk hos fotografen hi hi ,ja ikke alltid det er bare bare å få dei beste bilda når to skal posere sammen )

    16. Fineste Skavland <3 er nissen
      Unge Hillary Clinton
      Tante pose we filmen -herlig <3 ha en Vakker dag fineste frodith......nydelige julekort Salt og Pepper laget <3

    17. Her må det tenkes men nr 3 er hvertfall Tante pose. Må litt kaffe til før tankenne er på rett vei. Ha en fin dag. Kommer tilbake hvis jeg finner tid.

    18. Jeg er så glad for at jeg ikke har små barn lenger som skal være med på julekort! Det var alltid en som snudde seg eller så ned når de to andre smilte fint. Unger og rotter har mye felles der 🙂 Dagens svar kommer her. 1- Fredrik Skavlan, 2- Hillary Clinton (her måtte min mann hjelpe til), og nr 3- Tante Pose. Den filmen er det lenge siden jeg har sett. Ønsker deg en super mandag. Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg