Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 6- kom inn, bli med :-)

Det ser ikke ut som snøen har tenkt å komme i år…Hvert fall ikke FØR jul… Men man må jo være beredt, sånn i tilfelle.. Og siden noen kjedet seg litt vel mye her i går, var det klart for litt tørrtrening… 
Pepper synes det var VELDIG GLATT, selv om vi bedrev trening på duken, og jeg hadde ikke smurt skiene en gang…

 

“Frodith…. De vil liksom bare hver sin vei disse greiene!!”

Han tittet opp på meg, med fortvilte øyne….

Og kom seg ikke av flekken…Men ble bredere og bredere mellom beina….

Til han til slutt lå flat som en pannekake, med beina så langt fra hverandre som bare en rotte kan…og med ski og staver i alle retninger...


Men han gir seg ikke SÅ lett…. Så han satte friskt i gang igjen… Og sånn fra siden så han ganske proff ut….

…til jeg fikk se han litt forfra…og jeg så at han holdt på med en slags slalåm-stil…..

Men den var visst egentlig ikke planlagt…


For plutselig lå han der igjen…. 😀

 

Salt holdt på mer vårlige sysler…Hun har ikke noe tro på at det blir noe snø…
Og hun elsker å tøffe seg på skate-boardet…

 

 

Men nå håper jeg bare DU er klar for dagens kalenderluke, for nå sveiver vi i gang dagens  julenøtter:
 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang dagens luke:

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av sjette kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂 

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin tirsdag <3

 

#kalender #adventskalender #julekalender #gaver #julestemning #saltogpepper #ski #vintersysler

 

31 kommentarer
    1. Jeg slenger meg på, og gjør et forsøk på oppgavene:
      1. Kromprins Håkon Magnus
      2. En ung Magnus Carlsen
      3. a) Berlinerkransen b) Pepperkaker c) Krumkaker

    2. Aktive krabater du har, her er det jo litt snø..nok til slike små i alle fall :)) 1 Håkon Magnus 2 Magnus Karlsen 3 Berlinerkranser, pepperkaker og krumkaker
      Klem og fin kveld videre <3<3

    3. Hoho, her er jeg, bedre sent enn aldri. Har vært hos min far, og da blir det liksom rett fra jobb på tur med Bonnie, lage litt middag og full fart på sykehjemmet. Puh! Men nå er jeg her. Og jeg lo av Salt sine ski-ferdigheter. Lo ikke AV ham altså, bare sånn gomodig MED ham, for han var så søt der han lå med skiene i alle retninger 😀 Og så; 1. Krompen Håkon, 2, Magnus Karlsen, 3, Berlinerkranser, pepperkaker, krumkaker. Vel, da var det gjort, og jeg kan gå i spenning helt til i morgen. Deilig! Takk for at du er til, hehe klemmer<3

    4. Jeg skal si deg at jeg har grublet i hele dag, men nå har jeg funnet svar 🙂 Og rottene var fine både på ski og på brett, de koser seg nok fælt.
      Håkon Magnus og Magnus Carlsen og berlinerkranser, pepperkake og krumkaker

    5. Så mye fine ting du har til rottene!! ski og scateboard..herlig!! Det er så morsomt å få følge med på dem..nå vant jeg i går..så jeg trenger jo ikke være med på trekningen..og her slet jeg litt..med siste kakesorten…grrrr…klarer ikke finne ut av den første..men,men..like greit å ha en feil i dag…hihihi.. nr 1 Kronprins Håkon 2 Mangnus Carlsen 3 a? b pepperkake c krumkake..så må du og rottene ha en god kveld!

    6. Litt godt å se at jeg ikke er den eneste som ikke er født med ski på beina 😉 Men, han er jo veldig flink da, som ikke gir seg! Og jeg er jo maks imponert over Salt som greier å holde balansen på rullende brett liksom 😀 Woop woop 🙂 ¨
      Og mine svar i dag må bli:
      1. Kronprins Håkon.
      2. Kan det være en veldig ung Magnus Carlsen?
      3. Berlinerkranser, pepperkaker og krumkaker.
      Ha en fortsatt fin kveld 🙂

    7. Hei 🙂 Litt for travelt for meg i går, så jeg kom meg ikke så langt som til å svare på julekalenderoppgavene dine. Men NÅ er jeg med igjen 🙂 Og her er svarforslagene mine for i dag: Nissen er vel kronprins Haakon, og bildet i oppgave nr 2 av Magnus Carlsen, tror jeg. Og kakeslagene i oppgave 3 tror jeg er a) berlinerkranser, b)pepperkaker og c) krumkaker.
      Det er gode kaker, alt sammen, men min favoritt av de tre er berlinerkranser 🙂

    8. Ja, spørs om du kan ta den rottenikken med deg ut i snøen med det første….
      1 Håkon Magnus
      2. Magnus Carlsen
      3.a. berlinerkranser
      b. pepperkaker
      c.krumkaker

    9. Hurra, i dag tror jeg at jeg gjettte det. 1. Kronprins Haakon, 2. Magnus Carlsen, 3 berlinerkranser, pepperkaker og krumkaker
      For et skieventyr som venter dere bare det kommer snø. Lurt å øve litt! Jeg heier på dem. Klem .)

    10. Svar på 1 er Kronprins Haakon Magnus
      Svar på 2 er Magnus Carlsen
      Svar på 3 er berlinerkranser, pepperkaker og krumkaker
      Ha en fortsatt fin advent 🙂

    11. I går kom jeg for seint til å delta, og i dag ser det ut som jeg er først 🙂
      Litt av noen rotter du har, de er allsidige, men som min datter seier, rotter er intelligente dyr.
      1, er Håkon vår flotte prins. 2 Er jeg ikke sikker på med seier Petter Solberg 3. mener jeg må være
      Siruppsnipper, pepperkaker og krumkaker :-)))))

    12. Tørrtrening er smart for å finne balansen, og snø håper vi på etterhvert.😊 Mine svar idag:
      1) Kronprins Haakon Magnus
      2) Denne var litt vrien, men jeg satser på Magnus Carlsen
      3) a) Berlinerkranser. b) Pepperkaker. c) Krumkaker.

    13. God morgen.
      Ja, det kan være lurt med litt innendørsskitrening før det plutselig laver ned.
      Så til dagens spørsmål – og svar:
      1. Krompen, Haakon Magnus
      2. Magnus Carlsen
      2.Berlinerkranser, Pepperkaker og Krumkaker 🙂

    14. Riktig god morgen til deg. Henger litt etter med julekalenderen din, men tenkte at jeg måtte skynde meg å svare før jobb i dag, slik at jeg er med. Koselig historie. Du er kreativ:)
      1 kronprins Haakon
      2 en ung Magnus Carlsen
      3 a berlinerkranser
      b pepperkaker
      c krumkake

    15. god morgen,ja noen vil nok ha snø,i selve juleveke kan jeg også tenke meg snø,ikke mye bare så vi får den rette stemningen ))
      Hodet mitt er ikke helt med i år men jeg skal prøve litt her alikavel )
      1 kronprins Håkon
      2 Magnus Carlsen
      3 a) berlinerkaker
      b)pepperkaker
      c) krumkaker

    16. 1. Kronprins Haakon Magnus
      2. Ligner litt på Magnus Carlsen?
      3. Berlinekranser, Pepperkaker og Krumkaker skulle jeg tro.
      Så gjenstår det å krysse fingrene for rett svar og gevinst 🙂

    17. Ski og snowboard er nok ikke bare enkelt å beherske, nei. Men dersom de tørrtrener litt mer så har de stilen inne til snøen kommer…
      Her er mine svar på dagens nøtter
      1-Kronprins Haakon Magnus
      2- Magnus Carlsen
      3- a berlinerkranser, B pepperkaker C krumkaker
      Nå er jeg klar foren ny dag på jobb. Vi blir bare to voksne i dag – føringen vikar for nr 3, så dette kommer til å bli en svett dag 🙂 Bra det ikke skjer så ofte. Nyt dagen. Klem <3

    18. Jeg tror jeg har svarene; 1 Kronprins Haakon 2. Sverre Magnus 3. Berlinerkranser, pepperkake og krumkaker. Ha en fin dag.

    19. I dag tror jeg det er Kronprins Haakon Magnus, sjakkstjerna vår Magnus Karlsen og kakesortene er Berlinerkranser, Pepperkaker og Krumkaker. Takk for at jeg får følge kalenderen fin, Frodith. Klarer å svare også av og til 😉 Ha en fin dag. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg