Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 7- kom inn, bli med :-)

Jeg våknet med et brak i dag… Av at noen drev og puffet og slepte på et eller annet ute i gangen. Høye PRUST og PES, og sleping på noe GRUSOMT tungt…. Jeg fikk ikke en gang sjansen til å våkne til den fantastisk koselige vekker-klokke-alarmen liksom…men måtte våkne til lyden av rotte-pes og slepende poter…
 

Svingte meg ut soveromsdøra i en fei…For når de er i DET lunet, og har stått opp i otta, så vet man aldri hva som skjer..Best å holde et øye med dem…

Det som ventet meg var to spill-våkne rottentotter. Salt og Pepper i full diskusjon: 
“Det VAR i dag vi skulle på landet… Vi skal til musebestemor!! Jeg VET det var i dag!!” Salt ga seg ikke
“Hjelp meg med kofferten da!! Den er jo tung som bly!!”

Og Pepper som er en rolig og medgjørlig rottentott, dyttet og hjalp, mens han peste: 
“Er du sikker på det var i dag??”

“Klart det var!!! Kom igjen da, nå går vi.. Først på jobben til Frodith, og så RETT på landet etterpå…Sikker på musebestemor, eller Frodithmamma blir superglad!!”

“…eeeee . puff… puffffff….hrff…pfff…..”

“Snart framme….æææææ…..det må jo være STEINER i denne kofferten …MINST…”

“Frodith….lukk opp da….Det er så langt opp!!!”

“Frodith!!! Hjelp oss da!!!!”

Så var de der, klare for den store vide verden, og bestemor Rotte, rottebestemor eller Frodith-mamma som vi også kaller henne… Og der skal vi kose oss i kveld og i morgen tidlig.. 


Godt av og til når rotter har RETT, når de er godt forberedt, og når de bare gleder seg til å dra på tur. Sees på landet. Nå drar vi på jobb, og du får gjøre deg klar for litt julenøtter, for her kommer de hvertfall:

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang dagens luke:

 

 

 

(hint: Norsk moromann)

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av sjuende kalendergave annonseres kort tid etterpå.  (I kveld er jeg jo på landet…så trekningen kommer derfra…)

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

Ha en fin onsdag <3

 

#kalender #adventskalender #julekalender #gaver #julestemning #saltogpepper #ski #vintersysler

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg