Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 8- kom inn, bli med :-)

Da jeg våknet i dag, ute på landet, tuslet jeg ned trappa og fikk se Pepper sitte i vinduskarmen på badet…Han så litt lur ut…gjemte seg liksom litt bak gardinene..
Så jeg snek meg litt forsiktig opp bak han…av ren nysgjerrighet…Ikke for å skremme han denne gangen…

Og der bak gardinene i ly for Pepper fikk jeg øye på et underlig syn…En haug dompapper som satt der på INNSIDEN…
“De satt der ute og frøys Frodith…Jeg slapp dem inn jeg… Det er ikke SÅ gøy å være ute i dette været..”
Han så litt fortvilet ut…

Han tenkte ikke på at Frodither ikke er SÅ begeistret for å få flyvende dyr inn i huset…Og enda mindre rotte-bestemor… 

Men de så ut til å ligge ganske så rolig der…så vi lot de i fred…Og Pepper som liksom akkurat var blitt “Pappa”, tok oppgaven på alvor, og lovet å passe godt på dem…

Litt julekaker og annet har vi vel å avse til frokost…før vi slipper dem ut igjen…Ikke SÅ ofte man har besøk av dompapp…spesielt ikke innadørs…og i DEN sizen 😀

Pappa skal passe på dere ja…” 
Etter anstiktsuttrykket på dompappene å dømme så de mer ut som de trodde han ville spise dem…

Salt svinset rundt i stua, og var frytktelig opptatt av juletreet som jeg hadde pyntet…


Full fart mot kurvene… enda jeg har SAGT at det ikke er noe oppi der…. Ikke så mye som en nøtt en gang…

Men hun MÅ jo sjekke selv…
Og siden vi snakker om nøtter… Her er dagens julenøtter: 


 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang dagens luke:

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av åttende kalendergave annonseres kort tid etterpå. 

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin torsdag <3

31 kommentarer
    1. Mulig jeg blir for sen å svare, men denne klarer jeg: Therese Johaug, tror jeg. Så lurer jeg på om det var Donald thrumph som søt og uskyldig og siste er det er ikke gull alt som glitrer..Noen ganger er det bare et juletre..

    2. DE herlige rottene! også så flotte dompapper!! Du lager så fine sener…herlig! Her er mine svar..men om jeg vinner, så kan du omtrekke! 1 Therese Johaug 2 Donald Trumph 3 Det er ikke gull alt som glitrer….Noen ganger er det et bare et juletre… Ha en god kveld!

    3. Hei og hå! Her kommer mine svar på oppgaven:
      1) Terese Johaug
      3) Donald Thrumph
      3) Det er ikke gull alt som glitrer… Noen ganger er det bare et juletre..
      Ha en fin kveld <3

    4. 1. Therese Johaug.
      2. Donald Trump.
      3. Det er ikke gull alt som glitrer, noen ganger er det bare et juletre ^^
      Kos dere masse 😀 Ser ut som alt er klart til jul der ja 😀

    5. Koser seg på landet de rottene. Så søt den dekorasjonen med dompappene var da….
      1. Therese Johaug
      2. Donald Thrumph
      3.Det er ikke gull alt som glitrer….
      Noen ganger er det et bare et juletre…

    6. Endelig ferdig med gavene som ble bl.a barberskum, kubbelys og litt anna. Så nå kan man fylle opp kontoen igjen og være klar til ymse regnniger kommer i januar. Så var det dagens svar fra meg. 1.Therese Johaug 2. Donald Truph 3. Det er ikke gull alt som glitrer – noen ganger er det bare et juletre. Ha en fin kveld.

    7. 8. desember, og jeg må skrive julekort i dag. Men først: kalendernøttene til Frodith 🙂
      Nr. 1 er Therese Johaug, og bildet i oppgave 2 er av en ung Donald Trump. I hjertet står det ” Det er ikke gull alt som glitrer… Noen ganger er det bare et juletre…”.
      Sånn – da var det gjort 🙂 Og jeg må sette meg med julekortene. Snart. Etter en kaffekopp 🙂

    8. 1. Therese Johaug.
      2. Donald Truph
      3. Det er ikke gull alt som glitrer og Noen ganger er det et bare et juletre

    9. Så snill pepper er, tipper de dompappene satte pris på å få komme litt inn i varmen ^^
      Her kommer mine svar på dagens nøtter:
      1) Therese Johaug
      2) Donald Trump
      3) Det er ikke gull alt som glitrer….Noen ganger er det et bare et juletre…

    10. Åh, så snill Pepper er da!💕 Også Salt da som finner på sprell i det fine juletreet. Her er mine svar idag:
      1) Therese Johaug
      2) Donald Trump
      3) Det er ikke gull alt som glitrer…. Noen ganger er det et bare et juletre….

    11. 1) Therese Johaug
      2) Donald Trump
      3) Det er ikke gull alt som glitrer,,,Noen ganger er det et bare et juletre… (litt for mange ord her??)

    12. 1) Therese Johaug 2) Donald Trump 3) Det er ikke gull alt som glitrer,,,Noen ganger er det et bare et juletre… (Ja det står faktisk det!)

    13. Pepper har jo et varmt hjerte, sjøl om han kan drive mamma Frodith til vanvidd med alle påfunnene.
      1. Therese Johaug.
      2. Donald Trump
      3. Det er ikke gull alt som glitrer. Noen ganger er det bare et juletre…..

    14. Herlig å lese dine skriverier 🙂 Dei rottene er jamen aktive og fulle av liv
      så til dagens svar:
      1. Terese Johaug
      2. Donald Trump
      3. Det er ikke gull alt som glitrer…. Noen ganger er det et bare et juletre…..
      Ha en fin dag 🙂

    15. Litt vanskelig, men tror det kan være.
      1. Therese Johaug.
      2. Donald Truph
      3. Det er ikke gull alt som glitrer og Noen ganger er det et bare et juletre.

    16. Hei og god morgen 🙂
      Herlig å være på landet og få pyntet tre og bli “pappa” til vakre små dompapper 🙂
      Svar i dag blir:
      1. Johaug Therese
      2. Donald Trumph
      3. Det er ikke gull alt som glitrer…….Noen ganger er det bare et juletre.
      Ønsker dere en flott dag!
      klem

    17. Så søtt at han tar vare på dompappen. Og de var da så fine og julaktige der de satt i karmen. “Pappa” hehe 😀 Jeg ser Therese Johaug, og så tippper jeg på Donald Trump som barn. Det er ikke alltid gull i det som glitrer, noen ganger er(det) det bare et juletre. 🙂 Ha en fin dag. klemmer<3

    18. Så søt han er da med de dompapene. Nydelig juletre. Har du laget kurvene Frodith? Vakkert! Jeg liker et juletre med minner og dette så sånn ut.
      1. Terese Johaug 2. Donald Trumph 3.Det er ikke gull alt som glitrer….noen ganger er det et bare et juletre…
      Sånn da har jeg svart det jeg tror det er. Klem til deg og rottentottene:)

    19. God morgen til dere. Løper innom noen svar før jobben om 20 min… 1-Therese Johaug 2-Donald Trump og 3- Det er ikke gull alt som glitrer…. Noen ganger er det et bare et juletre…
      Nå må jeg fly, blir bil i dag sånn at jeg rekker å låse opp til kl 7.30. Klemmer <3

    20. Her må det tenkes men jeg tror nr 1 er Mette-Marit. Kroppen må våkne først og trimmes litt iløpet av dagen. Stikker innom iløpet av dagen hvis jeg har tid og avgir svar. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg