Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 9- kom inn, bli med :-)

“Du grøøøøøøønnnnne gliiiiiiiitrende treeeeeee MÅRN MÅRN….velkåååååmmen du som vi ser gjennom KÅL`N…..” 
Sangen runget fra utgangsdøra, i spedd massiv knising….. da jeg var ferdig med middagslagingen i går kveld…
NOEN hadde sneket seg ut, uten mitt samtykke… og uten at jeg hadde merket det for den saks skyld…og var nå på vei INN igjen….

“FROOOOOODIIIIIITH!!! Kom å se hva vi HAAAAAR!!!

“Selv om DU ikke er så særlig julete av deg akkurat….og selv om ikke DU har juletre….så betyr ikke det at ikke VI vil ha!!!” Kan skaffe SJØL nemlig vi….”

De buktet seg framover, slepende på hvert sitt lille juletre..Hvor de i all verden de hadde fått tak i dem , ANER jeg virkelig ikke!! De må jo ha stjålet dem en plass… JEG har hvertfall ikke gitt dem penger!!


“Hei-hå-hei-hå, til arbeid vi skal gå….” 


De liknet virekelig på de 7 dvergene der de kom tassende…bortsett fra at de bare var 2 da, så klart…

 

“Frodith, vi HAR ikke stjålet….Vi FIKK dem!! Og nå blir det så fint til jul…Men kan DU kjøpe julepynt?? For VI har jo ingen penger…”
De så på meg med bedende øyne, så jeg må jo vurdere det…  Kan jo ikke ødelegge jula for dem , selv om JEG ikke har tre…Og du kan nok kanskje hjelpe meg å finne ut hvordan type juletre-pynt vi trenger 🙂 

 

Nå drar vi på jobb. Jeg har invitert dem med i dag, så de slipper sniking og lusking i sekken. I dag er de invitert.
Du får gjøre deg klar for litt julenøtter, for her kommer de hvertfall:

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang dagens luke:

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av niende kalendergave annonseres kort tid etterpå.  

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin fredag <3

 

#kalender #adventskalender #julekalender #gaver #julestemning #saltogpepper #ski #vintersysler

34 kommentarer
    1. maiken: He-he. Ja, jeg er borte på julaften og EEEELSKER jo pakker som du vet. Men alt det andre, og pynting og styr og kaker og sånt…NOPE. Men jeg elsker fri, og jeg om Hr Frodith koser oss med Indisk mat, og late morgener 🙂 Deilig 🙂

    2. Er ikke du julete…?
      1.Marit Bjørgen
      2. Dronning Sonja
      3.Rottene må kjøpe julestjerne , julekuler , glitter
      P.S De må få noen penger til julelys også:)

    3. Det rottelivet de lever, skulle jeg gjerne ha vært del i..hihih..ser ut som de har det helt topp!! svar fra meg!
      1 Marit Bjørgen 2 Dronning Sonja 3 julekuler, julestjerne, glitter. Ha en god kveld!!

    4. Det var noen nusselige trær de hadde funnet da ^^ Regner med at de kommer til å bli suprfine med noen minikuler på seg ^^
      1) Marit Bjørgen
      2) Dronning Sonja
      3) Julekuler, Julestjerne og Glitter

    5. Guri, så moro det var å vinne i går! 🙂 Jeg kooooser meg ved tanken, og satser i dag igjen, med krum hals og pågangsmot:
      Nissen i dag er nok Marit Bjørgen, og bildet fra fortiden viser Sonja Haraldsen. Pepper og Salt må huske å kjøpe julekuler, julestjerne og glitter til trærne sine 🙂
      I dag skal jeg kose meg hjemme, må skrive julekort (det fikk jeg ikke gjort i går – somlet bort energien på dataspill og tv-titting….) og kanskje bake en liten godteriprøve 🙂
      Oslopaddeadventsklem.

    6. Gurimalla som de rottene dine står på 😀 Et beundringsverdig engasjement.. Jeg vurderte jo å stjele juletre i år. Hele Norge gror jo over.. Meeeen ,, ble avstyrt 😛 Nå prøver jeg meg på denne…
      1, Skidronningen,, Marit Bjørgen
      2. Vår andre dronning.. Sonja
      3. Julekuler, Julestjerne og glitter.

    7. Først svarene 1. Marit Bjørgen 2. Dronning Sonja 3. Julekuler, julestjerne, glitter.
      Herlige juletrær de hadde fått da. Nå må du nok titte innom Lady for hun pynter sånne bittesmå trær vet du. Nå blir det julestemning. Tror jamme du må bygge et sånt eventyrhus til dem også. Hva med en skoeske på kant liksom. Ha en fin ettermiddag og kveld. Klemsiklem 🙂

    8. Koselig med juletre for små rotter også ..og det var en artig vri på du grønne glitrende tre..hehe..
      1 Marit Bjørgen 2 Sonja 3 Julekuler , julestjerne , glitter … God helg og klem fra meg <3

    9. Så fine juletrær de hadde fått med glitter på, – er fine nok som de er uten pynt. 😉 Her er mine svar i dag:
      1) Marit Bjørgen
      2) Dronning Sonja
      3) Julekuler, julestjerne, glitter.

    10. Mooornigns søs eller god formiddag heter det kanskje. Jammen har rottene litt av en jobb, men juletrær blir det såklart 😀 Jeg fant tre på Bauhaus, egentlig skulle jeg lage et selv. Hvor finner rottene julekuler foresten? 1: Marit Bjørgen 2: Dronning Sonja og nummer 3: Julekuler, julestjerne og glitter Masse goood helg søs og stor klæm på vei tralei <3

    11. Ja, litt julepynt må vel Salt og Pepper få til trærne sine???
      1. Marit BJørgen
      2. Dronning Sonja (Lenge før hun ble dronning)
      3. Julekuler, julestjerne, glitter

    12. Å så søte små juletrær de har fått. Herlig. Jeg ser Kanskje 1: Marit bjørgen og 2: Dronning Sonja og 3: du må kjøpe julekule, julestjerne og glitter så klart 🙂 Ha en strålende fredag. Jeg er på søndag jeg da, og nyter friheten. Skal jobbe i helgen. klemmer<3

    13. God morgen fineste du. Dagene fyker forbi, rekker lite bloggaktivitet om dagen, men i dag er jeg her
      1 Marit Bjørgen
      2 Dronning Sonja
      3 a julekuler
      B julestjerne
      C glitter
      Ha en fin fredag og god helg

    14. Klart Salt og Pepper vil ha juletre. Og pynt må de også ha. 🙂
      1. Marit Bjørgen
      2. Dronning Sonja
      3. A. Julekuler
      B. Julestjerne
      C. Glitter

    15. 1)Marit Bjørgen
      2) prinsesse Martha Loise
      3) a-julekuler
      b-julestjerne
      c-glitter
      Fine juletre salt og pepper har fått ,klart dei må ha juletre,det liker alle barn )

    16. Å de er nå søte da, disse to rottene. Tenk å skaffe seg sitt eget juletre. Håper de klarer å pynte dem uten å konkurrere for mye. Paljetter må være passende som julekuler og i riktig størrelse til trærne. Og som julestjerne får du klistre sammen to klistremerkestjerner…
      Så var det dagens julenøtter:
      1- Marit Bjørgen
      2- Dronning Sonja
      3- a julekuler, B julestjerne, C glitter
      Nå er det snart helg, det skal bli herlig. Ha en flott fredag, og så håper jeg Salt og Pepper oppfører oppfører seg på jobben din 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg