Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 10- kom inn, bli med :-)

I går var en vakker dag, fra ende til annen. Jeg tok Salt og Pepper med på jobben som lovet, og DER var det mye spennende. 

For hva er vel mer spennende en isglatte HOLKEN, når man har fått sparkstøttinger i førhjuls-presang?? 

Det blir jo aldri SNØ her i byen, men is-holke har vi mer enn nok av…Ca hele vinteren…. Så for små-rotter og andre små-troll er det mer enn nok is å ta av…Så lenge ikke sparken er SÅ stor…Og det er den jo ikke…

Man kunne jo bli lurt til å tro at det bare er LØGN dette med sparkstøttinger, når man ser dem sånn bakfra og rumpa er LITT i veien….

Men det er det altså IKKE!! 😀

“Wiiiiiiiii!!!! MOOOOOORRRRROOO!!!”

Det er ikke så lett å mestre disse sparkstøttingene, for potene blir jo litt glatte, og da er det ikke SÅ lett å få fart..

“Salt!!!Salt!! Se på MEG nå da!!! Se hva jeg kan!!!”
Pepper turnet og viste seg fram, og jeg må jo si at jeg var LITT bekymret…Men han er vanligvis litt pysete, så jeg lot han få utfolde seg når han endelig satte i gang..

“Jeg vil OGSÅ!!!” Salt var litt furten fordi hun ikke hadde kommet på det først…
“Ja..så kom igjen da!!…Du må bare sparke fra litt med beina, og så bare TIPPER du nedover etterpå liksom…… SÅNN!!!”
Pepper forklarte og viste med stor iver…

Og så fikk Salt til også. 
“Wiiiiiiiiii!! Moro!!!!”

“Nei nå må jeg bare HVILE meg litt…Jeg er HELT utkjørt jeg!”
Salt deiset ned på den lille sparken med den tunge rumpa. Og Pepper fulgte rett etter..

“Ha-ha…se på OSS da!!…DETTE var gøy!!!”

 

Og nå er det DU som skal få det litt gøy, for nå begynner dagens julenøtter:
 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang dagens luke:

 


 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. Og vinneren av tiende kalendergave annonseres kort tid etterpå.  

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin lørdag <3

 

 

#kalender #adventskalender #julekalender #gaver #julestemning #saltogpepper #sparkstøtting #vintersysler

25 kommentarer
    1. Jeg må nok bare si det at jeg har tittet litt i andres svar. Men det må bare våge seg. Her er mine svar 1. Knut Arlid Hareide(sjefen i Krf)2. Kronprinsesse Mette Marit(ekte sørlandsjente) 3. Det som rottene mine ønsker seg er rosa kjole, sjokolade, skøyter, ski og votter. Ha en fin kveld.

    2. Heei. Så kul de var på sparkene sine. Sånne kan vi jo bare drømme om her i 10+ og regn. erlig scooter-vær forresten 🙂 Bonnie maser fælt her nå, jeg har vært altfor lenge borte, jobb og sykebesøk. Men, jeg ser Knut Arild Hariede, en ung Mette Marit, og salt ønsker seg skøyter, rosa kjole og sjokolade, pepper ønsker seg ski og votter, eller våtter 🙂 klemmer<3 Ps. Så gøy å se at Turid er med i år og 🙂

    3. Hei og hallo ja !!! 🙂
      Så gøy de hadde det på sparketur disse to lure-rottene da 🙂 Skikkelig tøffing denne Pepper og jammen var hun ikke borte vekk, Salt heller 🙂
      Svar på dagens luke er:
      1. Knut Arild Hareide
      2. Kronprinsesse Mette Marit
      3. Hmmmmm hva var det nå de ønsket seg———- Salt ønsker seg rosa kjole, sjokolade og skøyter og Pepper ønsker seg ski og votter 🙂
      Ønsker deg og dine en herlig lørdag, frodith!!

    4. 1) Knut Arild Hareide
      2) Kronprinsesse Mette Marit
      3) Salt ønsker seg skøyter, rosa kjole og sjokolade. Pepper ønsker seg ski og våtter

    5. Så søte altså..de rottene er virkelig heldige! De har så mye flotte remedier! mine svar er:
      1 Knut Arild Hareide 2 Kronprinsesse Mette Marit. 3 Salt; Skøyter, rosa kjole, sjokolade. Pepper: Ski og våtter (votter altså) Ha en god, god kveld!

    6. Hei og hå……
      1. Knut Arild Hareide
      2. Kronprinsesse Mette Marit.
      3. Salt ønsker seg rosa kjole, sjokolade og skøyter. Pepper ønsker seg ski og votter.

    7. Hoho, gale rotter på isen! Du får passe på så de ikke brekker noe 🙂
      1) Knut Arild Hareide
      2) Kronprinsesse Mette Marit
      3) Salt ønsker seg skøyter, rosa kjoler og sjokolade. Mens Pepper ønsker seg ski og våtter.

    8. 1) Knut Arild Hareide
      2) Kronprinsesse Mette Marit
      3) Salt ønsker seg skøyter, rosa kjole og sjokolade.
      Pepper ønsker seg ski og våtter.

    9. 1) Knut Arild Hareide
      2) Kronprinsesse Mette Marit
      3) Salt ønsker seg: skøyter, rosa kjole og sjokolade. Pepper ønsker seg: ski og våtter.

    10. Herlige rotter på sparktur!!
      1. Knut Hareide
      2 Mette Marit Tjessem Høiby(nå kronprinsesse Mette Marit)
      3 Salt ønsker seg : Skøyter, rosa kjole og sjokolade-
      Pepper ønsker seg : Ski og votter

    11. Så fine de er med hver sin spark, og det trengs nå. Her regner det og er speilblankt på sideveiene. Mine svar idag:
      1) Knut Arild Hareide
      2) Kronprinsesse Mette Marit
      3) Salt ønsker seg skøyter, rosa kjole og sjokolade. Pepper ønsker seg ski og våtter.

    12. Jamen har dei evnen til å kose seg, dei små rottene. Men er glad det berre er regn her og ikkje den glatte isen 😀
      Men det kjem nok her og.
      Til dagens gåter, glømte det i går, var så opptatt heile dagen 🌞
      1. Knut Arild Hareide
      2. Mette Marit, kunne nesten tru det var Ingrid Aleksandra
      3. Salt Ønsker seg skøyter, rosa kjole og sjokolade
      Pepper ønsker seg ski og våtter.
      HÅPER dei får det dei ønsker seg.

    13. Så morsomt for Salt og pepper. 🙂
      1. Knut Arild Hareide
      2. Mette Marit
      3. Pepper: Ski og votter
      Salt: Rosa kjole, Sjokolade og skøyter. 🙂

    14. God morgen. Jeg ser at rottene storkoste seg i går! Og ikke trenger de store islagte vanpytten de trenger for å ha det gøy ser det ut som. Her kommer mine svar på dagens julenøtter.
      1- Knut Arild Hareide
      2- Mette Marit Tjessem Høyby (nå kronprinsesse)
      3- Salt ønsker seg skøyter, rosa kjole og sjokolade. Pepper ønsker seg ski og våtter.
      Nå siger tåken mot oss her, og jeg håper den forsvinner snart for jeg planlegger bytur. Ha en finfin lørdag. Klemmer <3

    15. God morgen! Jeg kommer i gang med julenøtter litt tidligere i dag, for jeg er *kremt* tidlig oppe, og dessuten har jeg litt å gjøre i dag. Går RETT til oppgavene 🙂
      Knut Arild Hareide er nissen, og bildet fra yngre dager er Mette Marit Og Salt ønsker seg skøyter, rosa kjole og sjokolade, Pepper ønsker seg ski og votter. Det er ikke så gode i ortografien sin, noen av dem, men jeg tror det er like greit at jeg skriver det sånn at DU forstår hva JEG mener 🙂
      Håper du får en fin dag! 🙂

    16. For et føre… Og go-måren forresten, tenk jeg sitter her og ser det bli lyst….
      1. Knut Arild Hareide
      2. Kronprinsesse Mette Marit
      3. Salt ønsker seg: skøyter, rosa kjoler, sjokolade
      Pepper ønsker seg: ski og våtter

    17. Her må det helt klart tenkes. Nr 1 kan jo være Jens Stoltenberg men er ikke sikker, hun andre aner jeg ikke og den siste var vrient – se på et av kveldsinnleggene mine – tja må altså lete bakover. OK, hvis jeg finner tid så gjør jeg det. Her venter endel husarbeide + litt handling på meg. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg