Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 12- kom inn, bli med :-)

I går var vi på handletur.. Men det ble litt mye folk overalt, så etter å ha kjøpt mobiltelefon til meg selv,kjøpt forklær til Salt og Pepper,  og å ha vært på kafe med en venninne, så svingte vi RETT inn på Coop.. Det var nok av folk der også, men der var de i det minste veldig glade for å se oss…

Salt og Pepper durte rett bort til de digre handlevognene først, men det kunne jeg jo sagt med en gang at fungerte dårlig.. Så lykken var stor da de fant en som passet DEM:
“Salt…SEEEE på denne da!! Perfekt til oss”

De trasket avgårde side om side, og siktet seg inn mot inngangen…

“Ikke DYYYYTTT!! Jeg vil OGSÅ trille!!”
Salt puffet og skubbet, og fikk til slutt ristet av seg Pepper..

Som vanlig sto han igjen LITT betuttet… Litt handlingslammet…Igjen overkjørt av Salt… Men det så ut som han ikke aktet å gi seg denne gangen..For VIPPS….

…så hadde han tatt henne igjen, og tok over styringa… Bomsideisi, bort med Salt… 
“Ja, nå skal vi se her…. Vi skal ha KLEMENTINER…. og kanskje en Mango….?!”


Litt furten klorte Salt seg fast i halen til Pepper…Tråkket på han…og prøvde å hindre han i å gjøre all handlingen alene…. Men nå var det som Pepper ikke enset henne…Han hadde funnet en oppgave som han likte…

 

Og nå håper jeg DU liker dagens jule-nøtte-oppgaver, for her kommer de hvertfall : 
 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang dagens luke:


 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. Og vinneren av tolvte kalendergave annonseres kort tid etterpå.  

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin mandag<3

 

 

#kalender #adventskalender #julekalender #gaver #julestemning #saltogpepper #julegaver #juleshopping

28 kommentarer
    1. Hehe, bra han ikke lar seg overkjøre, og heller kjører sjæl 🙂 Carl I Hagen er nisse, og så må jeg jo svare Putin da, enda jeg egentlig ikke kjente han igjen. Men “Du grønne glitrende tre god dag” DEN kan jeg. God mandagskveld, håper du har rolige førjulsdager på jobb i hvert fall, hjemme ser det ut som det går i full speed med de to små i hus 🙂 klemmer<3

    2. I dag fikk jeg den flotte lua som jeg vant her på kalenderen din. Tusen takk frodith. :-))
      1. Carl I Hagen
      2. Vladimir Putin
      3. Du grønne glitrende tre god dag. :-))

    3. Salt er en liten buse til tider altså 😉 Kjekt da, at Pepper ikke finner seg i det alltid 😉 Søt handlevogn 😀 ha ha..
      Nå er jeg tilbake fra langhelg, så nå må jeg hive meg på dagens konkurranse 😉
      1. Carl Ivar Hagen.
      2. Vladimir Putin, trur jeg det skrives.
      3. Du grønne glitrende tre god dag.
      Håper du har hatt en fin helg og at uken har begynt bra 😀

    4. Ja da får jeg hive meg på enda en gang og i siste liten 😛
      1. Carl Ivar Hagen
      2. Vladimir Putin, han underskrev faktisk første vennskapsavtale mellom St Petersburg og Bodø. Jeg var med dit når den ble reforhandlet for noen år siden… Men ikke med Putin da 😛
      3. Du grønne glitrende tre god dag (og jeg loggs meg jo inn nettopp for å skrive et dikt om det… men vet jo ikke om jeg får det til 😛 )
      Da var svaret avgitt 😀

    5. Herlige små rotter på handletur i tidenes søteste handlevonger xD
      Her kommer mine svar på dagens luke:
      1) Carl I Hagen
      2) Vladimir Putin
      3) Du grønne glitrende tre god dag
      Ha en fin kveld, klem <3

    6. De søte små…får ikke nok av disse flotte rottene dine.. Du burde fått deg ordentlig rotter syns jeg..hihih.. svar i dag er:
      1 Carl I Hagen
      2 V.Putin
      3 Du grønne glitrende tre god dag!
      Ha en riktig god kveld!

    7. Her er jeg endelig. Dagen har jo gått så fort og jammen har ikke jeg svingt handlevognen i dag også. Nå er det kransekake i boksene mine. Vi har prøvesmakt litt i dag til kaffen. Så var det gjettelek.
      1. Karl Ivar Hagen
      2. Vladimir Putin
      3. Du grønne glitrende tre god dag
      Hurra, oppgaven løst, men jeg sier ikke til noen at jeg måtte se på en av de andre for å gjette alt!!!! Du sa det var lov!!!! Klemsiklem 🙂

    8. 1. Carl I Hagen
      2. Vladimir Putin
      3. Du grønne glitrende tre god dag
      ellers er det viktig å være første mann til mølla når det gjelder å få trille handlevognen hi hi ,barn er bare sånn satt sammen hi hi

    9. Jeg har ikke vært med er par dager men nå prøver jeg igjen.
      Carl I. Hagen, Vladimir Putin og Du grønne, glitrende tre god dag
      Jeg er sikker på at de storkoste seg på shopping, selv om de knuffet litt 🙂

    10. 🙂 jeg tror noe skjedde – hvis du allerede har fått mine svar, så se bort fra denne. Hvis du ikke har fått dem før, så var det noe som skjedde med datamaskinen her, så jeg må prøve igjen.
      Altså:
      1) Carl I Hagen
      2) Putin
      3) Du grønne glitrende tre god dag
      Sånn – det var mine svar 🙂 Ses plutselig!
      Oslopadda

    11. Sånn mini-handlevogn har jeg bare sett på bloggen din, men små handlevogner er vi vant til (sønnen min på 7 år liker å bruke de). Her er mine svar i dag:
      1) Carl I. Hagen
      2) Vladimir Putin
      3) Du grønne glitrende tre god dag.

    12. Jeg lurer på hvor du får tak i sånne handlevogner og andre ting som er i passe størrelse til Salt og Pepper?
      Så til dagens nøtter :
      1 Carl I Hagen
      2 Viktor eller Vladimir? (Er usikker på fornavnet) Putin
      3 Du grønne, glitrende tre god dag.

    13. God morgen!
      Her er mine svar.
      1. Carl I Hagen
      2. Vladimir Putin
      3. Du grønne glitrende tre god dag
      Ha en fin dag

    14. Hallo på fridagen min 🙂 Her er jeg i gang med baking. Rundstykkene står til heving og så må jeg lage en deig eller to til. Men først litt julenøtter.
      1- Carl I Hagen
      2- Vladimir Putin (her måtte jeg diskutere litt med min datter)
      3- Du grønne glitrende tre god dag
      Jeg er glad for at jeg ikke skal ha rotter med meg når jeg handler, men de er veldig søte der de suser av gårde med den lille handlevognen. Nyt mandagen. Klem <3

    15. 1. Nissen er Carl I. Hagen
      2. Personen som ung, er Vladimir Putin
      3. Teksten i hjertet er: “Du grønne glitrende tre god dag”
      (Og den sangen kommer til å være stuck i hodet mitt i noen timer nå 😉 )
      Ha en super dag 🙂

    16. God morgen 🙂 tror jeg må begynne å åpne kalenderen din seinere på dagen når hjernen må har begynt å svive rundt :-). Ha en strålende fin dag. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg