Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 13- kom inn, bli med :-)

“Svart senker katten seg… I stall og stue… Skyggen har gått sin vei…Katt spiser flue…”

Ingenting er mer andektig og vakkert, enn små søte barn, med Lucia-kroner, lys og vakre tynne barnestemmer… Ikledde hvite Lucia-drakter og glitter marsjerer de fint i tog, til glede for alle som får øye på dem…


At Salt og Pepper kanskje ikke er FULLT så søte, som vanlige barn sier du?? Vel…deg om det.. For meg og en del med meg, er disse MINST like fine Lucia-barn som andre…. 😉

At de ikke er HELT stø på teksten, eller kanskje gjør den om LITT med vilje…forandrer ikke det faktum at det er fantastisk vakkert å høre på…

Salt leder an, som Lucia-jenta, med lyskrone og lys…Og selv om Pepper i år IGJEN ble vraket som lyskrone-bærer, tar han det hele med fatning, og stemmer i med sin “sølvgutt-vakre”  røst: 
“SAAAAANTAA LUUUSIIIIIA!!! SAANTAAAA LUSIIAA!!

Salt har øvd lenge, både på sangen…og på å se andektig ut… Og hun bærer lyskronen med stor stolthet…

Pepper kommer RETT i hælene på henne…Eller i HALEN på henne…

Og det ser en stund ut til å bli det roligste Lucia -toget på DENNE bloggen hvertfall...

Helt til Pepper finner ut at dette vil han ikke være med på….
EN gang må vel han få gå først også!!! Han setter opp farta, og spinner forbi henne der framme…

Går opp i ledelsen…. Og er nær ved å rive med seg lyskrone i forbifarten, for VIRKELIG å ta tittelen Mr Lucia…

Noe Salt selvfølgelig ikke finner seg i… Og gjør kort prosess… Hun ikke bare fyker forbi han igjen….

Men hun rykker i fra…Regelrett spoler avgårde og blir borte det grå…. Ikke særlig TOG å snakke om lenger….

Så kommer hun pilende rett bort til meg, skotter opp på meg med de skjønneste rotte-øyne noen kan ha og sier: 
“Frodith!! Var jeg flink?? Var jeg ikke flink som Lucia-jenta??”


Og fin og flink det var hun, synes du ikke? Er ikke dette bare det mest bedårende Lucia-toget du har sett??


Vel…nå er det klart for luciadag-julenøtte-oppgaver for dagens luke i Frodiths Julekalender: 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang dagens luke:

 

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. Og vinneren av trettenede kalendergave annonseres kort tid etterpå.  

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin tirsdag <3

 

 

#kalender #adventskalender #julekalender #gaver #julestemning #saltogpepper

25 kommentarer
    1. Åhh, midt i håndballspenningen må jeg løpe inn å legge fra meg noen svar, nesten uten å rekke å se det flotte Luciatoget!
      1. Wenche Myhre.
      2. Ligner mistenkelig på Georg W. Buch.
      3. Tre nøtter til Askepott og er ganske sikker på at det er Hjemme alene 2.
      Woop woop 🙂

    2. 1) Wenche Myhre
      2) George W Buch
      3) a,tre nøtter til askepott
      b, hjemme alene
      Godt vi her ute på bygda også får se litt lusiatok hi hi ,søte er dei salt og pepper

    3. 1. Wenche Myhre 2 George Bush.( Ante ikke at det var han, så jeg satser på at de over her har rett!!!!!) 3. Tre nøtter til Askepott og Hjemme alene. Herlig å se Luciatoget med de to. Neste år får de nok få krone begge to, så de kan gå vedsiden av hverandre. Ha en fin kveld. Klem 🙂

    4. ENDELIG fikk jeg også sett et lucia tog!! herlig! Tusen takk!! DET var koselig..De er jo søte!! mine svar er 1 Wenche Myhre 2 George Bush 3 Tre nøtter til askepott og Hjemme alene 2 Ha en god kveld!

    5. Hehe, er ikke bare moro å spille andrefiolin 🙂
      Wenche Myhre, George Bush, tre nøtter til Askepott og Hjemme alene 2
      Hvor er de andre vennene?

    6. Jeg synes dette var et veldig fint Luciatog jeg 🙂 Selv om ikke teksten var helt på plass så gjorde de en god jobb begge to ^^
      1) Wenche Myhre
      2) George W. Bush
      3a) Tre nøtter til Askepott
      3b) Hjemme alene

    7. Jeg synes jeg hører Luciatoget ditt synge der de går. Og hvorfor kan egentlig ikke gutter gå først i det toget? Vi har hatt Luciatog i barnehagen også, alle 5 åringene i dyp konsentrasjon 🙂 Skjønt de krasjer litt med hverandre fordi de ikke følger helt med….men synge kan de 🙂
      Dagens svar kommer her
      1- Wenche Myhre
      2- George Bush
      3 aTre nøtter til Askepott og B Alene hjemme.
      Nå skal jeg snart ut og fikse julesveisen, litt klipping må til. Ha en fin tirsdagskveld. Klem <3

    8. Hei og hopp! Jeg SNIKER meg inn fra jobben her 🙂 bare for å forte meg med å svare på lussenøttene dine 🙂 Fint luciatog – de er kjempeflinke, begge to! Veldig underholdende for meg i adventstiden 🙂
      Jeg tror nissemor er Wenche Myhre, og at bildet i oppgave 2 er av en ung George Bush jr. Og filmene må være ”Tre nøtter til Askepott” og ”Alene hjemme”. Tror jeg 🙂
      Så da har jeg svart, og nå må jeg tilbake til brevene som skal sendes fra jobben i dag. Puh.
      Oslopaddesmoothieklem 🙂

    9. Det er i alle fall ett av de mest UVANLIGE og MORSOMME Lucia-togene jeg har sett! 😀
      1. Wenche Myhre
      2. President Bush. (Ikke George, men sønnen(?). Husker ikke fornavnet)
      3 a Tre nøtter til Askepott” b “Alene hjemme”.

    10. Nå har jeg ventet med å lese bloggen din til jeg var skikkelig våken, det hjalp 😉 he he.
      1, Wenche Myhre
      2. George W. Bush
      3. Fire nøtter til Askepott og Hjemme aleine 🙂
      Og finere lucia tog har jeg faktisk ikke sett før:-)

    11. Så fint Lucia-tog, med både klær og lys på plass. Det er ikke greit å være gutt og ikke få lov til å være Lucia. Her er mine svar idag:
      1) Wenche Myhre
      2) George Bush jr.
      3) a) Tre nøtter til Askepott. b) Alene hjemme.
      Ha en fin tirsdag!😊

    12. Ååå, verdens søteste lucia-tog! Nydelig. Kunne nesten høre de sang! SÅ koselig! Og så nøtten i dag da, jeg ser jo 1: Carola. Men han der med det kjente smilet finner jeg ikke ut av. Er faktisk ikke så god på å gjette de der altså. Men Tante pose, og alene hjemme er gode julefilmer. klemmer<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg