Trekning av kalendergave bak luke nr 13

Mye har handlet om Lucia i dag, som du sikkert har skjønt på morgeninnlegget. Dagens luke.. 
Og da Salt og Pepper var ferdig med alle Lucia-tog-traskingen…

 ..bare det rett på kafe med Oslopadda. 

Pepper mente vi burde kjøpe lussekatter…Men jeg mente han hadde fått mer enn nok i dag…

Da pilte han avgårde….LITT furten…med retning Oslopadda: “Padda!!! Nå kommer jeg!!”

Full fart mot stolen MIN…Ja, DEN skulle han vel ta ja…

Og rett i armene på Oslopadda! 🙂 “HEI!”

Salt var allerede på plass…i full gang med å lukte “på blommorna”…

Og det tok ikke lang tid før Pepper hadde stjålet smoothien min!!!
“Nå må du LIGGE UNNA, Pepper!!”

Og 2 minutter etter var så klart Salt ikke stort bedre… I dag kan du jammen få de to rottentottene gratis av meg…
Hadde det ikke vært for det vakre Lucia-toget i dag tidlig, så hadde jeg garantert gitt dem vekk…


En RETT HØYRE i haka på Pepper, så han ble liggende…Og så var det liksom bare å TA FOR SEG av smoothien min… Hrmf… 
Men siden den ene ikke var noe bedre enn den andre, så inndro jeg ingen kalender-trekke-rettigheter…For jeg kan jo ikke straffe BEGGE, da må jeg jo trekke selv…Og det kan jeg ikke…

Så nå er Salt klar for å trekke kalendergave for dagens luke..Hun har jammen vært en heldiggris i dag, BÅDE Lucia-jente OG kalendergave-trekking…


Men før vi trekker vinneren….Her er svarene: 

Og nissen i dag var så klart: 

 

Og denne unge mannen var ingen andre enn en eldre: 

BAGHDAD, IRAQ - DECEMBER 14: U.S. President George W. Bush during his meeting with the Iraqi President Jalal Talabani (not in picture) at Salam Palace December 14, 2008 in Baghdad, Iraq. Bush arrived in Iraq on a surprise, farewell visit to the country that has defined his presidency since the invasion in 2003, Bush has come to meet Iraqi leaders, thank the troops and celebrate the new security agreement. (Photo by Mohammed Jalil-Pool/Getty Images)

( og både han og faren het jo George OG Bush…Så dette er den yngste….)

Og filmene var de kjente tv-filmene: 

(jeg har latt alle som har svart Hjemme alene, eller Home Alone godkjennes, uansett 1 eller 2….osv)

 

Men da skal det trekkes kalendergave her igjen, så klart… Og nå er du nok MINST like klar som Salt?? Og lurer inmari på hvem som vinner??
Nå er hvertfall Salt i farta, ned mot det store dypet..

Vill, gal og glad løper hun avgårde….Dykker ned i lua og tar  den beste lappen hun kan finne…. Hun haler og drar. til sist har hun fått fatt på en super lapp…og hun kommer pilende opp igjen i lyset  og roper: “Frodith, gjør deg klar, her kommer jeg!!!”

På vinner-lappen hun gir meg står det: 

 

 

Hurra!!!  Karidansen.blogg.no !!!!! 
I dag var det deg!! Du vant kalendergave på selveste Lucia-dagen du. Moro!! 

Salt gleder seg til å gå på posthuset i morgen, å sende gave til deg. Hun tar en piruett og gratulerer
 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Det er veldig koselig at så mange liker kalenderen,og gleder seg over den 🙂
Jeg setter stooooor pris på alle som er med og kommer med koselige kommentarer, selv om jeg selv ikke er så tilstede DER ute om dagen med svar og sånt 🙂 

Nye muligheter for å få kalendergave i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 14 i morgen tidlig og åpner kl 07:00..Jeg har jo åpent fram til kl 22, så det skulle være godt med tid til å rekke å svare.Tror du ikke?
Jeg har fremdeles 9  kalender-gaver igjen, så jeg håper mange fortsetter å være med 🙂 

God natt så lenge <3

#kalendergaver #julekalender #adventskalender #gaver

11 kommentarer
    1. Grattis til Karidansen 🙂 Og at jeg ikke så det var Bush da! Ehrm, du skjønner nok at den der tantepose var en glipp, det skulle jo være askepott, og det VISSTE jeg altså. hehe 🙂 God onsdag. klemmer<3

    2. Tusen takk Frodith og alle gratulanter! Det lå en mld fra Frodith “på “Bakrommet” da jeg kom hjem fra jobb ved midnatt. Så morsom overraskelse…..Jeg som pleier å scrolle meg saaaaaaaaaakte nedover for å se hvem vinneren er…….. var så ør i toppen at jeg ikke husket å sjekke av meg sjøl!:D

    3. Gratulerer så mye til henne 😀
      Luciatoget var nydelig, så jeg forstår godt at du ikke kan veie opp resten av pøbelstrekene med å gi de bort <3 Søteste rottene 😀

    4. Ja det er ikke lett med barn eller rotter på kafe!! Det skal være sikkert og vist..hihih..men godt de fikk seg en tur ut da..koselig! De var jo så flinke i lucia toget! Gratulerer så mye til vinneren!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg