Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 15- kom inn, bli med :-)

Tror du ikke jammen meg at Salt og Pepper har klart å anskaffe seg hånddukker da??
Da jeg kom inn døra her i går, etter en butikktur etter jobb, hørte jeg VILL knising inne fra sofaen….

Der sto Salt oppå sofa-armlenet, med lap-top-puta som “scene”…
“Det VAAAR en gang….”

Litt eventyr-aktig start…før hun KRØP sammen bak puta, med den lille grisen på poten sin….
“Nøff-nøff” sa den lille grisen.
Hun levde seg inn i rollen som den lille grisen….og nøffet og gryntet i vei…

“Frodith!! SE her da!! Er ikke denne lille grisen fantastisk??!” 
Salt gikk helt opp i fistel..

Plutselig dukket Pepper opp også…Han hadde med seg en hånddukke-frosk!

“Kvææææk-kvæææk!!” 
Pepper la hodet bakover…for liksom å få fram EKTE froske-lyder….

Så dukket de begge ned bak lap-top-puta, Og Salt forsvant HELT bak der… De prøvde seg på en liten scene fra “Hamlet”….men de fikk ikke holdt på lenge før….

…den gale hånddukken fra “fotografen” dukket opp…Den som skremte livet og latteren ut av dem for en ukes tid siden..

“VÆÆÆÆÆH!!”
De kastet seg bakover, i skrekkblandet fryd, og HYLTE!! 
“Hjææælpes!! Vi DØR!!!”
Plutselig så de små hånddukkene deres veeeeldig små ut…

 

Vel…nå håper jeg du ikke er FOR skremt av gale hånddukker, for nå er det klart for julenøtte-oppgaver for dagens luke i Frodiths Julekalender: 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang dagens luke:

 

 

 


 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. Og vinneren av femtende kalendergave annonseres kort tid etterpå.  

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

 

Ha en fin torsdag <3

 

 

 

#kalender #adventskalender #julekalender #gaver #julestemning #saltogpepper

33 kommentarer
    1. Vakre Carola er dagens nisse
      Trodde det var han Tiger woods,men er nok Barack Obama….flott president
      og eg tipper God jul siden det er bare 2 ord..ellers ville eg tipet glitrende tre 😀 <3

    2. Marita V Rygg: Jeg håper jo du fortsetter å lese bloggen min når Salt og Pepper roer ned litt også jeg da 😀
      Jeg mener selv jeg har en ganske variert blogg, mye konkurranser, utfordringer, foto-saker, tegninger, karneval, påskenøtter, og noen betrakninger på livet og hverdagens små rare sider. Så håper du titter innom innimellom, har vært koselig å ha deg her 🙂

    3. 1) Carola Häggkvist
      2) Barack Obama
      3) God Jul, tipper jeg, i alle fall det første som slo meg å når de andre hadde svart det så må det jo være riktig 😳
      Kjenner jeg gruer meg til kalenderen er over..håper virkelig du fortsetter å fortelle om Salt og Pepper 🎅🏻❤️ Dagens høydepunkt for å være ærlig❣

    4. Kjempeartig at jeg ble trukket ut i går, men prøver meg på svar i dag og jeg 🙂
      1) Carola Häggkvist
      2) Barack Obama
      3) God jul.

    5. Så mye rart du finner til disse små tassene!! herlighet..tøydukker..så små….helt utrolig! De er så søte at jeg har lyst til å kidnappe dem..og ha dem her til underholding..hihih..mine svar i dag:
      1 Carola 2 Obama # God jul! HA en god kveld, og pass godt på småtrolla dine! hihih

    6. Hihi, så søte små hånddukker de har fått seg :O
      Her er mine svar i dag:
      1) Carola
      2) Barack Obama
      3) Denne var litt vanskelig, men jeg tror som resten av gjengen her at det må være god jul 😀

    7. Ha ha ha- så herlig med dukkeshow <3 Frosken var jo helt rå 😉
      Mine svar i dag må bli:
      1. Carola. Har ikke peil på hva hu ellers heter 😛
      2. Min første tanke var Barack Obama?
      3. God jul 🙂

    8. Hei hei 🙂 nettopp stått opp etter en laaaang blund her 🙂 Jeg svarer kjapt på dagens oppgaver: den første, nissen, er Carola, tror jeg, og jeg mener at det er en ung Barak Obama vi ser i bilde nr 2. Jeg tror det står ”god jul” i den siste oppgaven 🙂
      da har du mine svar for i dag – jeg setter meg til under teppet igjen. Natta!
      Oslopaddeklem

    9. Nå skal jeg i alle fall huske at jeg ikke legger inn innlegget mitt som anonym 🙂
      1. Carola Häggkvist
      2. Barack Obama
      3 tipper at det er God jul siden det siste bildet viser et juletre 🙂
      Krysser fingrene denne gangen 🙂

    10. Leika mye med slike hånddukkerda jeg var liten, brukte gjerne ullsokker på venstre og ei strømpe på den andre. Tok langkosten og la den over etpar stoler og la et pledd over, scenen var satt. Dro på turne gjennom hele huset med dukketeater før sengetid. Så var det dagens svar 1) carola 2)Obama 3) God jul. Ha en fin kveld.

    11. Heisann. Nok en arbeidsdag er over og det går fort mot helg. Snakk om mini-hånddukker Salt og Pepper har fått. Nå har de mer å fylle tiden sin med 🙂 Dagens julenøttløsning rakk jeg bare å finne ut i morges, men fikk ikke svart – noen ganger går minuttene om morgenen utrolig mye fortere enn vanlig. 1- Carola, 2- Barak Obama og 3- må være GOD JUL!
      Nå er det bare å hive seg rundt i middagslaging, og så ut å fylle opp kjøleskapet igjen (skulle hatt en app som sørget for å etterfylle det som blir tomt 🙂 Klem <3

    12. Haha så herlige 😀
      Kan tenke meg de har det moro med dukkene 😉
      Jeg er ikke flink til sånn gjetting, så det for de andre lov til å ta seg av ;D

    13. Fantasien i det frodithske hjem er fomidabel. En har ikke mer moro enn det en lager til sjøl!:D:D:D
      1. Carola
      2. President Obama
      3. Tipper : God jul!

    14. De fingerdukkene passert jo supert som hånddukker til Salt og Pepper!😊 Ønsker deg en fin torsdag!😊 Her er mine svar idag:
      1) Carola Häggkvist
      2) Barack Obama
      3) Hm, tipper God Jul.

    15. Haha, SÅ søte små hånddukker! Så gøy 🙂 🙂 Og i dag ser jeg Carola som julenisse. Og så tipper jeg på Obama som liten, siden han er politisk og du ofte får i de baner…men jeg gjetter altså. Og på tegnspråk tror jeg det står “God jul” For jeg tenker at et juletre er tegnet for jul…. Vel, det var mine spekulasjoner for i dag. Nå skal jeg snart avgårde til noe jeg gruer meg for, brrr…. Strålende torsdag til deg, snart helg 🙂 klemmer <3

    16. God morgen,ja i dag får jeg ikke logget meg inn på blogg ,men kom meg inn på innlegget ditt ved å skrive inn din adresse ))
      skikkelig fine var dei bittesmå håndukkene til salt og pepper,da har dei noe festlig å ta seg til med )
      Dagens oppgave er
      1) Carola
      2) president Obama
      3) god jul

    17. JIPPI! Tegnspråk <3 det var moro syns jeg!! Så nå får jeg håpe jeg har fulgt godt nok med i timene nå før jul...haha, tror det skal gå bra!
      1) Carola
      2) Må vel være Barack Obama
      3) God jul
      Ønsker deg en fin dag<3

    18. Ha ha, den første er Carola, den lille gutten vet jeg ikke og den siste. Hjelpes. For meg er det slengkyss og dra oppover. Noe mer. Noe julete. Nei, har ingen anelse. Ha en fin, underholdene dag kjære Frodith 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg