Trekning av kalendergave bak luke nr 15

“Når katten er borte , danser musene på bordet…” sies det… 
I dag er Hr Frodith borte på julebord, hvor de faktisk spiller bordtennis til og med…

Vel…Ikke det at vi er MUS, noen av oss som er igjen her hjemme…Men vi danset bittelitt på bordet her i kveld…Eller Salt og Pepper, spilte hvertfall bordtennis de også…Som om de skulle være på et ekte julebord..

Kampene er knallharde her i huset..For Salt har et konkurranse-instinkt uten like, som du sikkert kunne ane…Servene er knallharde…

Men Pepper takler dem så vidt…med sin back-hand…

Av og til må han slenge seg litt mot bordet, for å rekke ballen…

Og Salt er lynkjapp….

Noen ganger jukser hun litt, for man skal alltid ha EN fot i bakken… Og det “glemmer” hun liksom litt… Men Pepper har lært henne å kjenne…Så han har begynt å “ta igjen”…
Så når hun slenger seg over bordet….

…så gjør HAN det også!! Og de lander med et KRASJ på midten…og ingen får tak i ballen.. 
Det smeller i skaller…

De FARER bakover med et digert “AU” begge to… sjangler litt….rygger….

…og DEISER i bakken…med et smell.. BANG! der ligger de…

Salt kvikner jo så klart fort til igjen… og kommer seg på beina…for hun skal jo VINNE…
Hun starter serven mens Pepper enda ligger på bakken….

…men VIPS er han på beina igjen… og klar til kamp!!
Hvem som vinner er umulig å få avgjort… De kan holde på i det uendelige…Og de holder på enda… 

Men det ER mulig å få avgjort vinneren av dagens luke i julekalenderen. Den skal nemlig trekkes nå, når jeg bare får hentet Salt, og mens jeg henter henne, kan du se på svarene på oppgavene…
De kommer her: 

Dette var så klart: 

Og denne unge mannen var faktisk: 

Og her sto det med tegnspråk: GOD JUL
(Hvis du ser på bildet til venstre kan du se munnen er formet som en O, som i gooood? 
Og bevegelsene i bildet til høyre er formen til et JULETRE, kan du se det, munnen sier med munnstilling: JUL…
Og til sammen blir det nemlig GOD JUL 🙂 )

 

Da har jeg fått hanket inn Salt, og hun har kastet racketen fra seg, og står på startstreken her, klar for dagens favoritt-distanse..
Her er hun… i farta :

Sprinter i vei som Ussain Bolt nedover i den DIGRE lua…På jakt etter DIN lapp… Og den finner hun der nede i mørket…Og kommer opp i full fart…Kaster den i fanget på meg…
Og på den står det skrevet: 

 


 

Hurra!!! Lillasjel.blogg.no !!!!! (Også kjent som Mariann Sæther Tokle hvis noen lurer 🙂 )
I dag var det deg!! Du vant kalendergave i dag!! Og den blir sendt i morgen den dag. Med to frivillige post-bud 😉 Håper du blir glad 🙂
Gratulerer!! 

 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Det er veldig koselig at så mange liker kalenderen,og gleder seg over den 🙂
Jeg setter stooooor pris på alle som er med og kommer med koselige kommentarer, selv om jeg selv ikke er så tilstede DER ute om dagen med svar og sånt 🙂 

Nye muligheter for å få kalendergave i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 16 i morgen tidlig og åpner kl 07:00..Jeg har jo åpent fram til kl 22, så det skulle være godt med tid til å rekke å svare.Tror du ikke?
Jeg har fremdeles 7  kalender-gaver igjen, så jeg håper mange fortsetter å være med 🙂 

God natt så lenge <3

 

 

#kalendergaver #julekalender #adventskalender #gaver

 

9 kommentarer

Siste innlegg