Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 16- kom inn, bli med :-)

I går hadde vi et lite juleverksted, etter bordtennis-matchen… Jeg hadde pyntet litt og  lagt fram litt papir og sløyfebånd, og kommet med noen eksempler på hva de kunne lage…


Blå hjerter i papir for eksempel… skulle være lett å klippe til tenkte jeg…


Salt var så klart frampå først, og rappet saksa….Og hun prøvde det hun kunne hun…Klippet og klippet…og mindre og mindre papir ble det…Men så mye likt et hjerte ble det jo ikke…. Men hun var like glad heldigvis…

Det var egentlig ganske hyggelig å sitte sånn….Koseprate… og klippe litt…

Tonen var god mellom Salt og Pepper… Og da Pepper begynte å mase om saksa, var det greit:
“Salt!! Salt!! Få låne saksa da!! Jeg vil OGSÅ klippe!!”

Og det fikk han uten så mye som et KNY fra Salt. Hun overleverte saksa med et smil…Lurer på om hun vet at Nissen ser alt hun gjør….
Det viste seg at Pepper var en “kløpper” med saksa…Han klippet hjerter på frihånd han, uten hjelp en gang…

Salt var så imponert at hun strakte “armene” i været og ropte: “Applaus- applaus!! Pepper!! Du er rå altså!!”

Da skottet han bort på meg med et blikk som bare rotter har…og sa:
“Er det sant Frodith?? Er jeg RÅ??”

Og det er han jo! 


Men nå er det klart for julenøtte-oppgaver for dagens luke i Frodiths Julekalender: 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang dagens luke:

 

(Hint: Hun var lenge “single” i sitt voksenliv på tv…)

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. Og vinneren av sekstende kalendergave annonseres kort tid etterpå.  

Det er hjemmelagede kalendergaver!

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

Ha en fin fredag <3

 

 

 

#kalender #adventskalender #julekalender #gaver #julestemning #saltogpepper

 

28 kommentarer
    1. Hei, med litt hjelp av google sånn helt på tampen her, så kom jeg fram til følgende svar:
      Nissen er: Prinsesse Märtha Louise.
      En veldig ung Sarah Jessica Parker, tror jeg.
      Oppgave 3 er
      a) Nr. 91 Stomperud
      b) Knoll og Tott

    2. Marita V Rygg: Det er kjempekoselig å høre :-)Det er mye av målet med bloggen min, å spre litt glede, til folk der ute, OG til meg selv. Og jeg koser meg og da er det fint at dere gjør det også 🙂 Klem <3

    3. 1. Prinsesse Märtha Louise
      2 Sarah Jessica Parker
      3. 91 Stomperund samt Knoll og Tott (ingen jul uten!)
      Jeg kommer nok til å være fast følger av bloggen din fremover også, uavhengig av Salt og Pepper😉 Men denne bloggen er det eneste som har gitt meg julestemning så langt, så har kost meg masse med dere i disse dagene ❤️

    4. Du har så mye fint til dem altså..saks og greier..de er heldige..og jeg elsker å følge med på hverdagen dems!! Håper du snart kan roe ned også, og ta juleferie! men ha en god helg ihvertfall!! her er mine svar: 1 martha Louise 2 Sara Jessica Parker (her måtte jeg jukse altså..ante ikke hvem dette var…) 3 91 Stomerud, Knoll og Tott..begge disse kjøpes til barna til Bjørn i strømpa!! Tradisjon!

    5. Holdt nesten på å glømme det i dag, men her er altså mine svar.
      1. Martha Louise
      2. Sara Jessica Parker
      3, a Stomperud, altså nr 91
      B. Knoll og Tott. Det er 2 hefter som har vært fast lesestoff kvar jul her

    6. Endelig fredag 🙂 Det ser ut til at de to rottene finner ut av det meste, og det å mestre klippekunsten er jammen ikke lett. Men for enkelte ser det ut til at han er et naturtalent 🙂 Flotte blå hjerter! Dagens julenøtter, eller svarene, kommer her: 1-Prinsesse Märtha Louise, 2- Sarah Jessica Parker (dvd-boksen står her hjemme), 3a- Nr.91 Stomperud og b- Knoll og Tott.
      Nå i helgen må jeg få unna de siste julegavene, ting tar tid her nemlig. Så satser jeg på å kunne kose meg litt i ro og fred i innspurten 🙂 Klemmer <3

    7. Hei!
      Salt og Pepper er kreative rotter 🙂 Og denne matmoren deres er like kreativ om ikke mere 😀 Hun er snill hun som lar rottisene få styre på slik 😀
      1. Prinsesse Martha Louise
      2. Sarah Jessica Parker
      3. Stomperud
      Knoll og Tott
      Ha en herlig ettermiddag og kveld, frodith <3 sender en hjerteklem til deg <3

    8. Stilige blå hjerter da! De er så flinke og jeg er sikker på at nissen ser det også! 🙂
      1. Prinsesse Märtha Louise.
      2. Sarah Jessica Parker. 3 a. Stomperud. b. Knoll og Tott.
      Ha en fin kveld. Klemsiklem 🙂

    9. Koselig med juleverksted, og det ble noen fine hjerter…og hyggelig at pepper fikk litt skryt, alle trenger litt oppmuntring av og til :)) 1 Martha Louise 2 Sara J Parker (her juksa jeg litt..hehe ..) 3 Stomperud og Knoll og Tott :)) Klem og god helg <3<3

    10. Syk i dag – hjemme fra jobben. Koser meg med kalenderen din, og en kopp sitron- og honningte 🙂 Formiddags-TV er kjedelig.
      Så til oppgavene for i dag: Nissen er Märta Louise, og bildet er kanskje Sarah Jessica Parker. Tegneseriene er av 91. Stomperud og Knoll og Tott 🙂 Morsomme, husker jeg, fra jeg var liten.
      Ja – det var mine svar for 16. desember 🙂
      Hilsen sykepadde.

    11. fine julepynt fra salt og pepper ) og dagens svar er
      1)Prinsesse Martha Loise
      2) Sarha Jessica Parker og hunden Sandy -1979
      3) a ) Nr.1 Stomperud
      b) Knoll og Tott

    12. Prinsesse Märtha Louise er nissen i dag
      Sarah Jessica Parker er ung..eg tenkte først Mayim Bialik ( Amy ) hun var leeeeeeeeenge singel hahahhahaha
      Stomperund og kjære knoll og tott og han derrre sinte 😀
      ha en strålende dag min venn <3 <3 jammen er de flinke og kreative disse rottene dine 🙂

    13. Kun en kjapp tur innom før neste økt. Her er svarene mine 1. Marta Louise 2 Sarah J. Parker 3. a stomperud b knoll og tott. Ha en fin dag.

    14. Luke 1) Mitt store forbilde innen hestesporten (da hun drev med det) Prinsesse Märtha Louise.
      Luke 2) Denne tror jeg at jeg bommer på..men Sarah Jessica Parker?? WÆÆÆÆ
      Luke 3) Stomperud og Knoll og Tott.

    15. Så snilt av Salt å låne bort saksa, – hjelper å minne på at julenissen følger med, hehe. 😉 Ha en fin fredag! 🙂 Her er mine svar idag:
      1) Prinsesse Märtha Louise.
      2) Sarah Jessica Parker.
      3) a) Nr. 91 Stomperud. b) Knoll og Tott.

    16. God morgen og god 16 desember. Så gøy å ha juleverksted. Det var lenge siden jeg hadde…kanskje jeg skal spørre guttene…hehe. Men jeg har en hel eske med dorullnisser i kottet da 🙂 🙂 Søte små rotter altså!
      1: Martha Louise, den så jeg. Men so kommer den vanskelige (for meg altså) 2: Enten er det Julia Roberts, eller må det være Vibeke Sæter. hehe. 3: 91 stomperud og knoll og tott/kapteinens jul Ha en finfin førjulsfredag. nå er det heeeeelg. klemmer<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg