Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 19- kom inn, bli med :-)

Etter å har vært hos rotte-bestemor og kost oss noen formiddagstimer i går, og gitt henne litt motstand i Othello-matchen, så var det avgårde med toget igjen..

Og ingenting er kjedelig, når man er liten…Selv det å stå og henge på en togstasjon kan være veldig så stas… JEG har derimot for stor rumpe for en del av Salt og Peppers aktiviteter…

“Fløtt deg da Salt, jeg skal AAAAKE!!!”

“Kan du slutte Salt!! Vi skulle jo AAAAKE!! Ikke stå i veien da!! Og ikke gjør sånn!! Det KIIIILER!! *knis* “

“JUHUUUUU!! Ååååå som det kiler i magen… FROOOODITH!! Du må prøve!!!”

De ruller og sklir, holder seg på magen og hyler.. Lykken er stor, for den som er liten..

Og ved siden av står hun med den LITT for store rumpa…og er ikke så verst glad hun heller, selv om størrelsen er litt annerledes…

Nå håper jeg at jeg skal gjøre DEG litt glad i dag, for nå setter vi i gang dagens julenøtte-oppgaver, for luke nr 19: 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang dagens luke:

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. Og vinneren av nittende kalendergave annonseres kort tid etterpå.  

Det er hjemmelagede kalendergaver! Og jeg har NOEN igjen som skal ut å reise 🙂 

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 

Ha en fin mandag <3

#kalender #adventskalender #julekalender #gaver #julestemning #saltogpepper

31 kommentarer
    1. Nå må du stramme opp overtalelsen til de rottene dine,,, Gelendertur 😀 Men rakk visst så vidt å svare…
      1. Hun er halvt svensk og jeg er det også.. Silvia Queen
      2. Stewart the Rod
      Man skal ikke tulle med tekst: “Nissefar han er en liten hissigpropp….”
      Da fikk jeg med meg en til 😀

    2. En skikkelig oslo akebakke..hihihi..er jo eneste måte å få akt på nå om dagen..lite snø..overlater svar til andre..jeg har jo vunnet, og orker ikke bruke hue..hihih. ha en god kveld!

    3. Aking er gøy da, men en fordel at det gjøres et sted man har plass til stumpen- sånn sett er det grei å være små rotter, for da kan man ake hvor som helst 😀
      Mine svar i dag:
      1. Svenskedronningen, I think, Silvia.
      2. Rod Stewart.
      3. Og nissefar han er en liten hissigpropp.
      Ses i kveld igjen 😉

    4. Hei på deg og dine små artige rotter:-)
      Nr 1.er Dronning Silvia
      Nr 2 er Rod Stewart
      Nr 3 og nissefar han er en liten hissigpropp
      En fortsatt fin kveld til deg:-)

    5. Jeg er velig glad i brettspill, men Othello har jeg til gode å prøve, – ser gøy ut! Ja, sånne småtasser får gjort mye vi ikke klarer. Junior, som er 2. klassing, kom hjem med ei mus han hadde tovet på skolen i dag. 🙂 Her er mine svar i dag:
      1) Dronning Silvia.
      2) Rod Stewart
      3) og nissefar han er en liten hissigpropp.

    6. Spill og aking er jo fine førjulssysler , selv om du bare måtte se på akinga denne gangen :))
      1 Dronning Silvia 2 Rod Stewart 3 Og nissefar han er en liten hissigpropp
      Klem og kos deg med dagen videre <3

    7. Hei 🙂 Driver med litt småting her hjemme før jeg går på jobben 🙂 Nå koser jeg meg litt med nøttene på bloggen din:
      1) Dronning Silvia
      2) Rod Stewart (skrives det sånn…???)
      3) Og nissefar han er en liten hissigpropp
      Sånn, det var det 🙂 Håper du har en fin dag, og hils hvis du møter noen jeg kjenner 😉
      Hilsen Oslopadda

    8. Endelig rekker jeg å være med igjen. Det har skjedd mye de siste dagene, så blogg har visst kommet langt bak.
      1) dronningen av Sverige
      2) Rod Steward
      3) og nissefar han er en liten hissigpropp
      Ønsker deg en nydelig dag <3

    9. Tja, første var i litt ukjent positur. Dronning Sylvia av Svergie, eller heter hun dronning? Neste er Rod Stewart og siste er fra På låven sitter nissen, og det står; og nissefar han er en liten hissigpropp, og med sin kropp han gjør ett hopp.Huff, ble litt ivrig her, så det etter komma står ikke i hjertet 😉 Hvor har du fått tak i spillet rottene spiller? Var det Otello det het?Ønsker meg et sånn, men vet ikke hvor man finner dem..

    10. Noen vet å kose seg 🙂 Artig å se. Og kjekt at du koser deg du også Frodith 😀 <3
      Oppgaven i dag har jeg også svaret på. Selv om jeg er mmmmeget trøtt så tidlig på morgenen, og med alt for lite søvn i natt. Så egentlig litt utrolig, at jeg føler jeg kanskje kan ha rett i dagens juleoppgave 😉
      1. Dronning Silvia av Sverige.
      2. Rod Stewart.
      3. Og nissefar han er en liten hissigpropp.
      Ønsker deg en kjempefin dag <3 Klem <3

    11. Hei. Rotter man more seg overalt. Her kommer mine svar: 1- Dronning Silvia, 2- Rod Stewart, 3- Og nissefar han er en liten hissigpropp.
      Nyt dagen. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg