Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 20- kom inn, bli med :-)

I går var vi nær ved å bli arrestert.. Pepper og jeg…
Han hadde så klart sneket seg med da jeg gikk på COOP. Og midt blant klementinene, dukket han plutselig opp fra veska…
“Frooodith, pssst….Her er jeg… Kan vi kjøpe klementiner?? KAN VI?? Det er så INNMARI godt!!”

“Please???”
Jeg sto der og knipset Pepper, da det plutselig som troll i eske dukket opp en COOP-ansatt, som med litt brysk stemme lurte på hva jeg tok bilder av… 
Som om det var statshemmeligheter de holdt på med der inne… 
Jeg pekte ned på Pepper, skyldte på han så klart…
“Han her”…stotret jeg litt brydd fram…
“Å ja…eh…hm…” sa han og så gikk han..som han aldri hadde sett en tøyrotte før liksom…

Men et øyeblikk der var jeg LITT redd for å bli arrestert så klart…

Tilbake på kontoret var det litt snusing på klementiner… før han flekket av skallet med fortennene…
 

Det smakte visst kjempegodt…

…så godt at Pepper fant ut han skulle gi EN til en av mine favoritt-kolleger. Klementinen var kjempetung…

..og veien lang….

..og litt bratt…Han måtte til og med HOPPE høyt for å nå opp.. Men det var verdt alt strevet…

…for kollegaen min ble kjempeoverrasket…

..og veldig glad og takket pent…

Og nå satser jeg på at DU vil bli glad, for nå setter vi i gang dagens luke med julenøtter, om et øyeblikk: 

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang dagens luke:

 


 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. Og vinneren av tyvende kalendergave annonseres kort tid etterpå.  

Det er hjemmelagede kalendergaver! Og jeg har NOEN igjen som skal ut å reise 🙂 

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 

Ha en fin tirsdag <3

 

 

#kalender #adventskalender #julekalender #gaver #julestemning #saltogpepper

30 kommentarer
    1. 1. Kong Carl Gustav av Sverige
      2. Prins Charles
      3. Jo mer det glitrer, jo mer jul blir det vel?

    2. Hihi… Så gøy!
      1. Kongen av Sverige Carl Gustav, også kalt Knugen
      2.Kronprins Charles av England også med tittelen Prinsen av Wales.
      3. Jo mer det glitrer, jo mer jul blir det vel….?

    3. Oioioi…tenk om dere to hadde blitt arrestert sååå nærme jul da? Tenk på Salt stakkars. 🙂
      Svarene mine;
      1- Kong Carl Gustav av Sverige
      2- Prins Charles
      3- Jo mer det glitrer, jo mer jul blir det vel?

    4. Hei igjen, jeg prøver lykken enda en gang her 🙂 og er ganske sikker på at svarene er riktige 🙂 Det gjenstår bare å se hvem de trekker ut som heldig vinner!!
      1) Kong Carl Gustav av Sverige
      2) Prins Charles av England
      3) Jo mer det glitrer, jo mer jul blir det vel….?
      Nyt kvelden videre! Her spises kveldsmat med hjemmelagde proteinrundstykker (aller første gangen, er litt usikker på hvor vellykket det ble egentlig…he-he-he!)

    5. Oi, for en spennende dag på coop’en, godt det gikk så bra, men synes de kunne ha bittelitt mer takhøyde for fotografering, det er jo trossalt også fin reklame at salt og pepper ville kjøpe klementiner akkurat hos dem :).
      Konkurranse:
      Kong Carl Gustav
      Prins Charles
      Jo mer det glitrer, jo mer jul blir det vel?
      Ha fortsatt fin kveld, og nyt fridagen i morgen <3

    6. Nr 1 er Kong Carl Gustav
      Nr 2 er Prins Charles
      Nr 3 står det..jo mer det glitrer,jo mer jul blir det vel….?
      Ha en strålende fin kveld videre til deg og dine små venner:-)

    7. Spennende på coopen for små rotter. Godt at det gikk bra
      Dette er mine svar i dag,
      1. Kungen Carl Gustav
      2. Prins Charles,
      3. Jo mer det glitrer, jo mer jul blir det vel..?

    8. 1.Kong Carl Gustav av Sverige
      2. Charles, Prins av Wales (leste at han var prins av Wales og ikke England)
      3. Jo mer det glitrer, jo mer jul blir det vel….?
      Ha en fin kveld videre. Skal sies at på nr 1, så slet jeg ganske lenge, for det var flere andre kandidater som likna på han.

    9. Snille, snille Pepper da, som gir klementiner til kolleger <3
      Ohh, i dag kan jeg svarene- ganske sikker på det altså.
      1. Kungen av Sverige, Carl Gustav.
      2. Med de ørene kan det kun være 2 stk. Enten min inngifte-onkel, eller Prins Charles. Siden min inngifte-onkel er blond, må det være Prins Charles. Ha ha..
      3. Jo mer det glitrer, jo mer jul blir det vel....?
      🙂

    10. 1. Kong Carl Gustav av Sverige
      2. Prins Charles av England
      3. Jo mer det glitrer, jo mer jul blir det vel….?
      Vakker frøken du. Ønsker deg en riktig god jul 🙂

    11. Sporty kollega! (Hun HAR jo også en sporty kollega,da!)
      1. Kong Carl Gustav av Sverige
      2. Kronprins Charles av Storbritannia
      3. Jo mer det glitrer jo mer jul blir det vel?

    12. 1) Kong Carl XVI Gustaf av Sverige 2) Prinsen av Wales, Charles 3) Jo mer det glitrer, jo mer jul blir det vel….?

    13. Hei på deg søs 🙂 Nå er jeg nesten middagshvilmodus og greier 🙂 Men jeg skal prøve meg på nøtter såklart 😀 Den første tror jeg er svenskekongen Carl XVI Gustaf den neste tror jeg er Prinsen av Wales, Charles Philip Arthur George og den siste: Jo mer det glitrer, jo mer jul blir det vel..? Ha en fiiiin kveld søs og storklæmmen på vei <3

    14. 1) Kong Carl XVI Gustaf av Sverige
      2) Charles, Prince of Wales
      3) Jo mer det glitrer, jo mer jul blir det vel….?

    15. I dag lå det en nydelig premie fra deg i postkassen min, – herlig lue i vakre farger (bl.a. yndlingsfargen min lilla) <3 Hjertelig takk igjen, Frodith! <3 Nå har jeg både lue og votter heklet av deg. Det er så gøy å delta i kalenderen din, så jeg fortsetter med det selv om jeg har vunnet. Her er mine svar i dag:
      1) Kong Carl Gustaf
      2) Prins Charles
      3) jo mer det glitrer, jo mer jul blir det vel....?

    16. Det ser ut som om du har skikkelig hyggelige kolleger 🙂 Det er kanskje ikke så mange som jobber de siste dagene før jul? Jeg har hatt litt ordnedag her hjemme; vannet blomster, bakt litt, vært i en butikk, lagt ut juleduker, … Du skjønner 🙂 Litt ordning av alle slag her 🙂
      Kong Carl Gustav av Sverige er nisse, og prinsen av Wales, Charles, er på bildet i oppg. nr 2. Og i hjertet står det ”Jo mer det glitrer, jo mer jul blir det vel…?” Og det er mine svar for i dag 🙂
      Håper du koser deg på jobben, og at Pepper ikke ble for forskrekket av clementinervakten.
      Hilsen Oslopadda 🙂

    17. 1. Kong Carl XVI Gustaf av Sverige
      2. Prins Charles av Wales (England)
      3. Jo mer det glitrer, jo mer jul blir det vel….?

    18. De får vel oppmerksomhet når de sniker seg med på jobb tenker jeg….
      1. Svenskekongen-Carl Gustav
      2. Engelske Prins Charles
      3.jo mer det glitrer, jo mer jul blir det vel….?

    19. Prøver igjen. I går rakk jeg det ikke. 1 Kong Carl Gustav 2. Prins Charles 3 Jo mer det glitrer,jo mer jul blir det vel.
      Herlig med klementiner om dagen, de er så søte. Jammen godt dere to ikke ble arrrestert. Hvordan hadde det gått med julekonkurransen da? Hadde Salt fikset det tro? Klemsiklem 🙂

    20. Hei og god morgen!
      Ja, pass nå på så dere ikke blir arrestert 🙁 Hehehe men de viser vel litt forståelse for en liten rotte som er ute og handler litt 😀
      1. Kong Carl Gustav av Sverige
      2. Prins Charles av England
      3. Jo mer det glitrer, jo mer jul blir det vel?………..

    21. God morgen. Oj da, det der var nok skummelt ja, det hadde jeg og tenkt! NESTEN arrestert faktisk! Dere lever liksom litt på kanten av coop-politi-loven. 🙂 Fantastisk 🙂 Men verdt å ta sjansen når din kollega ble så glad 🙂 Jeg ser Svenske-kungen, men han fra gamledager er jeg like grønn på som alltid 🙂 Men jo mer det gliter, jo mer jul blir det…? hehe klemmer<3

    22. Jeg skjønner at man må være forsiktig med hvor man tar bilder… Jeg husker jeg fikk tilsnakk av både politi og vaktselskap et par ganger i Texas, hvor jeg på stotrende engelsk prøvde å forklare meg. Den ene gangen tok jeg bare bilde av flagget mot blå himmel i en park… Bra dere ikke ble arrestert i hvert fall!
      1- Kong Carl Gustav av Sverige
      2- Prins Charles
      3- Jo mer det glitrer, jo mer jul blir det vel….?
      I dag er det juletrefest på jobben, så da gjenstår det å se hvor mange av de små som blir redd for nissen i år….jeg regner med å ha noen små tett på akkurat da 🙂 Ha en fin tirsdag! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg