Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 21- kom inn, bli med :-)


 

Hvis du var innom meg i går kveld, så fikk du meg deg at Salt og Pepper fikk en førjulspresang…Men du måtte vente til i dag med å få stillet nysgjerrigheten… Og HER er avsløringen: 
Et biljardbord så klart!! 
Skal jeg få gjort det som er igjen til jul…så kan jeg ikke ha de to der hengende i skjørtene mine… (ikke at jeg bruker så mye skjørt…men du skjønner greia…) De ER I VEIEN…rett og slett.. 
Så løsningen ble biljardbord… 
Det kan man jo ha moro med i lange tider framover, både FØR jul, I JULA og ETTER jul… Vel anvendte 40 kr spør du meg…

Så de linet seg opp her i går kveld selvfølgelig, med hver sin kø…La opp kulene…. og Pepper skulle spre…

NOEN sto bare ved veggen og hang, og kom med spydige kommentarer….
“Jaha…. Skal du spille MED den plast-trekanten på bordet eller??”

Pepper skyndte seg flau bort og fjernet den…

Ok …da var de klare igjen… Pepper skulle spre…

“Salt!! Ikke forstyrr meg!! Jeg prøver å konsentrere meg!! ”
Salt hadde stilt seg opp og hang borte på høyrekanten, mest for å distrahere…

Pepper LA SEG over bordet, og siktet… Så lenge ETT bein er i bakken, er det tillatt å ligge over bordet..
Siktet….

Køen traff den hvite kula  perfekt, den FOR bortover bordet, traff de fargede kulene som føyk til alle kanter…

Salt ilte til…
“NÅ er det meg altså!!! Nå har du fått holde på lenge nok!!!”
Hun traff godt, og de fleste av kulene landet i hullene, og forsvant ned i bordet..

“Sånn skal det gjøres!!”
Hun satte nesa i sky..

Når det var Pepper sin tur igjen….

…begynte Salt å pirke han på lua og på hodet med køen…

“Salt!!! Slutt!!! Du øøøødelegger!! Jeg skal TA DEG jeg…For jeg er Zorro!!”

De fektet seg rundt bordet, den ene mer illsint enn den andre…

Det endte med…

…at Pepper fikk inn “nådestøtet”… 
“Jeg gir meg Pepper!! Jeg gir meg, sier jeg jo!!!”
Salt var helt oppgitt.

Så begynte de pån igjen…
Ja… Dette skal nok bli en fin jul……

Mens vi styrer på her hjemme med biljardmatcher, fektekamper og litt husvask…så kan jo DU gjette på dagens luke i julekalenderen. Nå er det bare 3 gaver igjen, men de skal nok få bein å gå på. 
Så sleng deg med og gjett- i dag kanskje DU vinner. 
Her kommer snart dagens jule-nøtte-oppgaver: 

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang dagens luke:

(HINT: Hun hadde mange VENNER da hun herjet på tv-skjermen 🙂 )



Du må altså avkode… NON= N     Å = Å osv

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. Og vinneren av tjueførste kalendergave annonseres kort tid etterpå.  

Det er hjemmelagede kalendergaver! Og jeg har NOEN igjen som skal ut å reise 🙂 

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 

Ha en fin onsdag <3

 

 

#kalender #adventskalender #julekalender #gaver #julestemning #saltogpepper

28 kommentarer
    1. Så stilig med biljardbord..herligehet så mye du finner…syns du skal lage et hus og innrede til dem jeg..DET hadde vært artig å følge med på..hihih.. Ha en god kveld! jeg rakk jo ikke dette..men har så fin lue..så trenger ikke flere!

    2. Captein sparrow er visstnok spilt av Johnny Deep, neste tror jeg er Friensskuespiller Jenifer Aniston og det siste fant jeg ut måtte si Nå er det jo juleferie for Frodith. Ser de andre har droppet jo, så det er mulig jeg må lese en gang til. Nei, skulle visst ikke være jo, så da får jeg droppe den 🙂 Ha en super kveld, fineste Frodith.

    3. Endelig fikk jeg tid til å titte innom, og rakk det før ti, har sittet med skrivejobb til nå, så her har det ikke akkurat vært feriedag, men har tatt meg tid til å kose mye med vårt nyeste familiemedlem da <3..Å, for noen heldige rotter, tenk å få biljard bord sånn rett før jul a gitt, men de ble litt rampete da, men de blir nok mye flinkere til å spille sammen etter hvert, og kanskje dukker opp på turneringer og i NM og sånt.Det neste blir kanskje sjakk.
      Oi, i dag gikk det veldig enkelt å svare for meg :).
      Johnny Depp tok jeg med en gang, for jeg husker det bildet av han, det finnes også et nesten helt likt bilde med de samme klærne og smykket, men da uten rosen, det med rosen er det kuleste, for litt annet lys på bildet.
      Jennifer Aniston
      Nå er det juleferie for Frodith.
      Så deilig med juleferie <3.

    4. Hahaha…. krig rundt biljardbordet, ja….. 🙂
      1. Johnny Depp
      2. Jennifer Aniston
      3. Nå er det juleferie for Frodith
      Røverspråk lærte jeg av mamma da jeg var liten…. det var veldig moro å bruke den gang som nå….. <3

    5. Et billjardbord altså! Så gøy. Men fekting er jo ganske gøy det og 🙂 hihi
      1:Johnny Depp
      2. Jennifer Anniston (Og det klarte jeg faktisk UTEN å kikke på de andre!)
      3. Nå er det juleferie for Frodith. (Heldiggris)
      Juleferie er deg vel unt, en julekalenderdronning skal snart slenge bena på bordet tenker jeg 🙂

    6. Hei! Vinner neppe to dager på rad, men svarer gjerne på oppgavene likevel; Johnny, Jennifer og Nå er det juleferiefor Frodith 🙂 Kos dere med biljard!!!

    7. 1. Johnny Depp
      2. Jennifer Aniston
      3. Nå er det juleferie for Frodith.
      Ha en fin kveld videre 🙂
      Dette er mine svar 🙂

    8. Salt er en liten pøbel altså 😉 Men Pepper er flink til å si i fra <3
      I dag blir svarene mine:
      1. Johnny Depp.
      2. Jennifer Aniston. (Ser på friends nesten hver dag).
      3. Nå er det juleferie for Frodith. Hurra 😀

    9. Så gøy med biljardbord da, og dette var jo helt i riktig størrelse for Salt og Pepper. 💕 Det går nok bedre når de får mer trening.😊 Her er mine svar idag:
      1) Johnny Depp
      2) Jennifer Aniston
      3) Nå er det juleferie for Frodith.
      Ha en fin kveld!💕

    10. Hei på dere 🙂
      Det er nok å henge fingrene i hos deg og skjønner jeg. Er litt glad jeg ikke har to viltre rotter som løper rundt xD
      1) Johnny Depp
      2) Jennifer Aniston
      3) Nå er det juleferie for Frodith
      Ha en fin kveld <3

    11. Det hørtes ut som en lur ide med biljardbord, helt til jeg skjønte at de begynte med fekting med køene… Likevel tror jeg det kommer til å bli veldig gode i løpet av julen begge to, og at du får litt fred til å slappe av litt også. De to rottene kommer nok til å kose seg 🙂
      Svar på dagens luke kommer her:
      1- Johnny Depp
      2- Jennifer Aniston
      3- Nå er det juleferie for Frodith
      Heldige deg. Kos deg masse! Her er det enda to arbeidsdager igjen før jeg kan ta langhelg. Jeg skal nemlig jobbe i romjulen tre av de fire dagene. Klemmer <3

    12. Heldige rotter hos deg, full aktivitet til enhver tid.
      1. Johnny Depp
      2. Jennifer Aniston
      3. Nå er det juleferie for Frodith

    13. Her måtte jeg tenke men siden det er lov og titte – må bare innrømme at jeg har titta litt på andres svar. Men uansett så er dette mine svar; 1)Johnny Deep 2)Jennifer Ansiton 3)Nå er det juleferie for Frodith. Nå er det klart for middagslaging her. Ha fortsatt en fin dag.

    14. her innrømmer jeg juks i dag hi hi for jeg var helt blå på diise ansikta )
      1)Johnny Depp
      2)Jennifer Aniston
      3)NÅ ER DET JULEFERIE FOR FRODITH
      Eller må jeg si salt og pepper har fått en kjempefin førjulsgave,blir mye kos på dem da i julen )

    15. Stilig gave, biljardbord må jo være helt topp, litt krangling må man regne med..hehe.. :)) 1 Johnny Depp 2 Jennifer Aniston 3 Nå er det juleferie for Frodith
      Klem og kos deg med fridagene <3

    16. Ser ut til at det kan bli en kjærkommen adspredelse med det biljardbordet. Så spørs det om “Rottemor” får fred eller om hun må være fredsmegler for de spillegale i stedet?
      1. Johnny Depp
      2. Jennifer Aniston
      3. Nå er det juleferie for Frodith

    17. Hei og takk for morsomme historier! Vet ikke hvordan du kommer på så mye moro!
      1) Johnny Depp 2) Jennifer Aniston 3) NÅ ER DET JULEFERIE FOR FRODITH

    18. På igjen rottentotter, en av dere må jo vinne!!!!
      1 Johnny Depp 2 Jennifer Aniston 3 Nå er det juleferie for Frodith!
      Så bra du har fri! Kos deg massevis! Klemmer i fleng med pepperkakeduft og bjelleklang!

    19. Full aktivitet der hjemme hos dere altså 😀 Så alt er som det skal være, i de fleste av de 1000 hjem 😉
      1. Johnny Depp
      2. Jennifer Aniston
      3. Nå er det juleferie for Frodith
      Ha en flott dag og en fin juleferie <3
      Klemmer <3

    20. Hei 🙂 Og god morgen! Biljardbord, – så morsomt 🙂 Jeg er sikker på at rottene likte det! I dag snur sola, og jeg venter på lysere tider på alle måter. Men først; kalendernøtter. Og i dag er nissen Johnny Depp, og bildet er av Jennifer Aniston, tror jeg. Og i hjertet står det på røverspråk: ”nå er det juleferie for Frodith” 🙂 Og det ER det, så deilig!
      Ses plutselig 🙂
      Oslopadda

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg