Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 23- kom inn, bli med :-)

Siden det er siste luke i dag, er det koselig med et lite tilbakeblikk over dagene som har gått. Salt, Pepper og jeg har hatt en travel advent, og det har blitt foreviget med kameraet som du vet. Så her er noen bilder som skal inn i Salt og Peppers fotoalbum med tid og stunder: 

Det har vært romantiske stunder…

 

Rampestreker på diverse sentere….

 

Besøk ved Operaen og det berømte RØRET…

 

Det har vært tulling på toget…

Engstelige Salt og Pepper som trodde de skulle bli “krydder” på ribba…

 

Det har vært hysterisk latter etter å ha bli skremt hos fotografen…

 


Det har vært store rotter som kunne være plagsomme…

 

Det har vært trening på skiteknikk…

 

Og skateboardet har vært i bruk..

 

Det har vært kos med juleknask…

 

Det har vært “rengjøring” før jul…

 

Juletrekjøp…

 

Tøys med sparkstøttinger på isen…

 

Det var herjing på Oslo S…

 

Og vi har handlet til jul på Coop….

Det har vært Lucia-tog…

 

…besøk av dompapper i vinduskarmen…

 

Baking…

 

Gaver har blitt sendt over alt i Norge,fra posthuset…

 

Det har blitt strikket julegaver…

Det har til og med vært biljard -kamper… 

Og det har skjedd masse masse mer… Men da må du heller ta turen om igjen…i kalenderen…for jeg har ikke plass til alt her 😀

Nå tenker jeg du er klar for siste luke i Frodiths Julekalender, og den kommer nå snart.

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang adventens SISTE luke:

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. Og vinneren av 23. kalendergave annonseres kort tid etterpå.  Altså siste gangen i år…

Det er EN morsom hjemmelaget gave igjen! 

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 


Og takk til alle som har vært med på Salt og Peppers ferd gjennom adventen, det blir ingen kalender uten ivrige tilhengere skal jeg love dere 😀

Ha en strålende LILLE-julaften <3

 

 

#kalender #adventskalender #julekalender #gaver #julestemning #saltogpepper

48 kommentarer
    1. ladyaugust: Ha-ha, jeg ler av det med Frøya 😀 En hund etter snop…? 😀 Oreokake høres IKKE feil ut, og juleshopping er jeg ferdig med nå heldigvis. Drar til søsters i morgen, blir en natt. Og så hjem igjen 🙂 Her går det mest i sjokolade om dagen 😀

    2. Ja ikke nok med at den kom men jeg vet det er noe godt inni også for Frøya er helt gal etter den, hun har henta den 2 ganger alt fra under treet så vi må flytte pakkene i natt ellers har hun åpna alt. Nå ligger hun foran treet og ingen får nærme seg, i alle fall ikke Loke. Har ennå igjen å pakke inn gavene til de to rakkerne for de er pakkegale, de blir spinnvill når de får lov å åpne hahahaha Miniatyr er grisedigg, jeg sitter å tenker på et til hus men det er jo så mange muligheter at jeg blir helt ør. Gjorde jeg? hahahaha 😀 Jaaaaa til at 2017 blir et KNALLfint år 😀 Så bra å ha deg som vet slike ting <3 Gooodklæmme mer <3 I dag har jeg vært på tidenes værste juleshopping og bakt oreokake, vaska gulene og kjøkkenet og Englebassene har pynta ferdig her og fått lys på treet. Nå er rundstykker i ovnen og snart blir det ferske rundstykker med digg pålegg og rømmegrøt slik vi pleier på lillejulaften 🙂

    3. Ja, det har vært en koselig adventskalender, kjære Frodith <3 ^^ Ønsker deg ei god jul 🙂 <3
      1. Det er nok Frodith det 😉
      2. Dette er nok også lille Fordith 😉
      3. Hva hadde egentlig advent vært uten salt og pepper? 🙂

    4. ladyaugust: Så bra pakken kom da 🙂 Den har jammen reist lenge 😀 Ja, moro med miniatyr, uansett form 😀 Og det finnes jo så mye morsomt smått 🙂 Jeg så på kalenderen i fjor, og du vant lillejulaften i fjor 😀 God jul søs <3 2017 blir et knallår, visste du det? 🙂 Sånt vet jeg bare 🙂 Klemmer <3

    5. De er så herlige de rottene og de er jo miniatyr de også 😀 Nydelige adventsbilder søs <3 Hahaha disse kan jeg 😀 Den første er deg såklart og den andre er deg også såklart og den siste er: Hva hadde vel egentlig advent vært uten Salt og Pepper? Riktig Goood Jul i dag kom pakka 😀 <3 gooodklæmme 🙂

    6. GOD JUL TIL DEG OG DINE!
      Frodith er julenissen
      2. en søt Frodith i riktig tidlige år
      3. hva hadde egentlig advent vært uten salt og pepper?

    7. Etdiktomdagen: Hei der var du, ferdig på jobb og alt? Det har vært en morsom desember, og veldig glad du ble med 🙂 Nå får vi se hvem som vinner i kveld , siste luken 🙂 klemmer godt <3

    8. Hei frodith, salt og pepper!!!!
      Så fort tiden har gått og så herllige tilbakeblikk på alt som har skjedd denne adventstiden 🙂
      heheheheheheh mange sprell på de rottisene 😀
      Og du har klart å holde styr på de <3
      1. Frodith er nissen 🙂
      2. Jeg fikk slikt flash-back til TJORVEN på dette bildet av DEG, frodith 😀 Vakre du som liten <3
      3. Hva hadde egentlig advent vært uten Salt og Pepper?
      Og det er jo sant som du spør 🙂 Har kost meg med kalenderen <3
      GOD JUL til dere alle!!!
      klem

    9. Margrethe: Så koselig du synes det Margrethe 🙂 Og takk for at du alltid er med 🙂 Det blir ingen kalender uten dere, for å si det sånn 🙂 God lille julaften klem <3

    10. Kaya: Takk for at du har vært med 🙂 Morsomt med kalender. Du er hjertelig velkommen til enhver tid her hos meg, jeg skriver om mye rart året rundt jeg, og Salt og Pepper dukker opp med jevne mellomrom… 😀 God jul ja 🙂

    11. Elenanita.blogg.no: Veldig koselig du har vært med her hver dag, og det er bare å komme tilbake selv om jeg ikke har kalender. Jeg skriver om mye rart til vanlig også jeg 🙂 Ha en super jul <3

    12. fjellgeitbundingen: Ja, visste at de het det 🙂 Disse mine fikk navnet på en navne-utlysning her på bloggen, da jeg fikk dem av Cuskima for noen år siden 🙂 Ja, koselig med Salt og Pepper for de som kjenner dem litt etterhvert 🙂

    13. Hobbystua: Så koselig at du har vært med her inne Marianne <3 Jeg har moret meg stort i desember, og blir glad av å høre at andre har det også 🙂 Juleklem fra meg <3

    14. Hmmmm…..
      1. Frodith
      2. Lille-Frodith
      3. Hva hadde egentlig advent vært uten Salt og Pepper?
      Tusen takk for en morsom julekalender – like spennende hver dag! <3

    15. Helge: Koselig at du har vært med her inne Helge, og at du synes kalenderen er morsom og at folk går glipp av litt moro UTEN. Det var fin ros det 🙂 Ha en flott jul Helge 🙂

    16. Hanne Beate: En kjempegod jul til deg også Hanne Beate 🙂 Det er så koselig at du er med her hos meg, året rundt <3 Setter stor pris på deg 🙂 Klem <3

    17. annebe: Ja, fant ut det var hyggelig med en liten reprise på aktivitetene 😀 Her koser jeg meg med alle kvelder 🙂 Håper du har en fin og rolig dag Annebe <3 God klem <3

    18. fruensvilje: Ja, det blir mye styr i desember på dem, og jeg KLARER ikke la være 😀 He-he Jeg skulle jo prøvd en jul uten, men det er umulig tror jeg 😀 he-he

    19. TuridB: En fin lille julaften til deg også 🙂 Her har jeg kost meg med litt husvask og litt julegavekjøp, NÅ er jeg ferdig og skal bare se film og kose meg 🙂

    20. Det første Eg tenkte på var at dette er Frodith både som 1. stor 🌞 og 2. liten jente. 3. Hva hadde egentlig advent vært uten Salt og Pepper?
      Ønsker deg en fin lille julaften og GOD JUL

    21. Koselig med et gjensyn av Salt og Pepper på farta i desember..med Frodith på slep…
      1 Frodith 2 Frodith 3 Hva hadde egentlig advent vært uten Salt og Pepper ?
      Kos deg med kvelden før kvelden :)) Klem <3

    22. Det er vel selveste Frodith nissemor, Frodith som lita jente, like søt da som nå, Hva hadde egentlig advent vært uten Salt og Pepper?
      Riktig god jul til deg og dine <3

    23. Så hyggelig med et lite tilbakeblikk 🙂 Dere har jammen meg fått gjort mye gøy i løpet av desember ^^ Tenker der skal bli godt å slappe av litt for små rotter jeg nå 🙂
      1) Det er deg! 🙂
      2) Dette er også deg <3
      3) Hva hadde egentlig advent vært uten Salt og Pepper?
      Ønsker deg en fin lillejulaften 🙂 Klem

    24. 1) Frodithnissen 2) Frodith som liten pike 3) Hva hadde egentlig advent vært uten Salt og Pepper?
      God jul og takk for koselig advent!

    25. Det er litt vemodig at det er siste dag idag, men tusen takk for alle de artige stundene med Salt og Pepper og fine oppgaver, – vunnet har jeg også.💕 Jeg ønsker deg og dine inkl. Salt og Pepper en riktig GOD JUL!🎅🎄🎁
      Nissen er Frodith og det samme er den lille søte jenta. I hjertet står det ” Hva hadde egentlig advent vært uten Salt og Pepper?”

    26. Den siste opppgaven her var lett. Så lett at jeg ikke vil svare så vinnern i dag blir ikke meg. Takker for en søt kalender med søte bilder. Har sendt inn svar noen ganger uten at jeg vant. Men det gjør intet. Tenker bare på alle de som vinner og hvor glade de er blitt. Så går det en tanke til alle de som ikke deltar i det hele tatt. De har hvertfall gått glipp av mye moro. God jul til deg.

    27. 1. Frodithnissen 🙂
      2. Frodith som liten pike
      3. Hva hadde egentlig advent vært uten salt og pepper? (litt mindre koselig)
      Ønsker Frodith, Salt og Pepper en riktig God Jul

    28. Ja tenk at nå er det dagen før dagen, og siste dagen med kalender. Har jo vært så heldig å fått en kalendergave fra deg. 🙂 Må jo selvfølgelig være med siste dag. 🙂
      Her ser vi Frodith både som nisse og som veldig ung. 🙂
      Og i hjertet står det: Hva hadde egentlig advent vært uten Salt og Pepper?
      Ja det er er godt spørsmål. 🙂
      Takk for koselig adventskalender dette året også.
      En riktig God Jul til deg Frodith og Salt og Pepper.

    29. Hei frodith:-) Den nissen er jo selveste frodith selv og barnebildet husker jeg så det er også en liten søt utgave av deg. Og tilslutt så står det Hva hadde egentlig advent vært uten salt og pepper ? Ja si det du..men dem har opplevd masse i denne tiden frem mot jul 🙂 Så nå ønsker jeg dere alle en riktig så fin jul og måtte den ha med seg masse kos og hygge:-) Juleklem fra Marianne:-))

    30. Hei, dette er Frodith både som nisse og liten pike. Og i hjertet leser jeg uten speil at Hva er vel adventa uten salt og pepper? He he, nei det trenger alle i adventa, selvom for oss på bloggen betyr salt og pepper noe spesielt, litt mer enn rull og ribbekrydder og etc.. Visste du at bjørnene i polarzoo også heter salt og Pepper. Den ene er albino 🙂

    31. Hei på lille julaften. I dag var det lette julenøtter. 1- Frodith som julenisse 2- Frodith som liten og 3- Hva hadde egentlig advent vært uten Salt og Pepper? Det siste er et godt spørsmål og det er ikke godt å si hva som da hadde vært. En stusselig advent 🙂
      Nå må jeg jobbe litt til, er litt i julemodus 🙂 Klemmer <3

    32. Heisann, litt vemodig at dette er siste dagen med kalender, men det har vært gøy å være med. Prøver meg på oppgavene jeg også.
      1. Dette tipper jeg er deg, Frodith. (synes det er noe kjent med de varme brune øynene) 🙂
      2. Tror dette er deg, Frodith, som veldig liten jente 🙂
      3. Hva hadde egentlig advent vært uten Salt og Pepper?
      Ønsker deg en god jul 🙂

    33. Det første er nå Frodith, Øynene røper det med en gang
      Det andre måtte da være Frodith for det er ingen andre som er så søt av kjendiser som jeg har sett
      I hjertet står det: Hva hadde egentlig advent
      vært uten slat og pepper
      Ja det lurer jeg også på

    34. 1) Frodith selv
      2) Frodith selv som søt liten pike
      3) Hva hadde egentlig advent vært uten Salt og Pepper?
      Helt enig! Takk for god, morsom og koselig underholdning. Ønsker god jul til deg og dine!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg