By og land- hver sin sjarm ;-)

By og land- hver sin sjarm sies det. Og det uttrykket kan jeg skrive under på.
Jeg elsker skogen jeg, så forstå meg rett. Jeg elsker å iføre meg lett ulltøy, ta på vindbukse og en god varm jakke, og dra nesen min med banen oppover mot marka.Der spiser jeg en rute mørk sjokolade og litt nøtter, sånn rett etter nyttår hvertfall..
Men jeg bor nå en gang i byen da. Og jeg elsker den også jeg. Midt i sentrum… Med alle butikkene… Med alle folk..Med det pulserende livet..
Jeg elsker å sitte mukkens alene i leiligheten… Høre lydene og livet der ute…Og vite at jeg KAN være en del av det…om jeg vil…
Mest av alt elsker jeg å sprette ut døra med kameraet mitt…Snike meg rundt…Fotografere folk som ikke vet det..Fotografere LIVET og byen… Og jeg elsker derfor å fotografere RØRET ved Operaen.

 

 

Det er HELT spesielt det røret, når sola går ned…Da skinner det som gull der, og alt som kommer INNE i røret blir silhuetter og vakkert. Så når folk kommer og kaster seg inn i røret, rett foran kameraet mitt, da får de skylde seg selv.. Fornøyd med bildet jeg 😉
Jeg har tatt mange bilder av røret før, og mulig det kommer en liten sammenliknings-reprise på de senere.

Har du en plass du tar bilder IGJEN og IGJEN?
Hva har mest sjarm i dine øyne: by eller land?

 

#foto #by #urban #solnedgang #bypuls #liv #ferie #rør #puls


 

28 kommentarer
    1. natheless: Takk 🙂 Ble fornøyd med dette selv, og det var det siste jeg tok, var på vei hjem igjen, så kom disse folka og jeg tenkte…ja -ja…da tar jeg et med DE PÅ også…og det ble det beste 😀 Ja, det beste er å kose seg der man er 🙂 Uansett <3 Og det gjør jeg egentlig 🙂 Klemmer <3

    2. annebe: Ja, elsker dette røret. Det blir litt som med kulene dine i Drammen, de skulle jeg også hatt tilgang på litt oftere egentlig 😀 Kos deg med kveldsmaten da 🙂 klemmer <3

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Her i byen er det ikke SÅ langt til marka heller, men har du hund blir det litt kjedelig i blokk ja… Og hus i sentrum er det dårlig med 😀 Takk, ble fornøyd med dette, moro å knipse der nede 🙂

    4. Så flott bildet! ja, by og land har hver sin sjarm..jeg skulle ofte ønske jeg bodde midt i byen, som du sier, med livet rett rundt hjørnet..og at man KAN gå ut om man vi, og la være om man ikke vil.. men har aldri bodd i byen før..så aner ikke om jeg hadde likt det.. Trives på bygda..men har alltid ønsket å flytte nærmere en by på mine eldre dager..men så fikk jeg hunder..og da er det best med hus..og ikke blokk..Så jeg blir nok på landet jeg..selv om jeg ønsker å prøve meg på bylivet.. 🙂

    5. Jeg liker også å rusle ei runde i byen..men glad i skog og natur også :)) Vakkert bilde, og det røret er et flott motiv..og ekstra spennende når det skjer noe inne i det også :)) Klem<3.. og kos deg med kvelden..her baker manne brød ..nam !

    6. Suverent rørbilde! Jepp, noen steder må man bare knipse om og om igjen. Jeg har hogstfeltet rett på utsiden av døra, og der blir det tatt masse bilder hvert år! Godt å kose seg der man er, om det er i byen, skogen eller på landet. Nyt juledagene. Klem 🙂

    7. lulltove: Det står en liten forklaring, det er liksom en slags kunst ja 😀 Sånn jeg husker det 🙂 Blir en fin liten ramme for bilder hvertfall 🙂 Ja, du er en sjødame 🙂 Klemmer <3

    8. Så kult 🙂 Jeg holder meg mest til sjøen, det er det som fasinerer meg mest, -igjen og igjen. Jeg blir aldri lei. Hva gjør forresten det røret der? Er det kunst eller? Klemmer <3

    9. Mia: Jeg har bodd mye midt i sentrum, og på et merkelig vis trives jeg veldig godt her 😀 Nå skal vi lage Flyvende Jacob, det er godt altså 🙂 Ha en super dag du også <3 klem <3

    10. Liker begge deler her også 😀 Men tror ikke jeg ville bodd i sentrum, litt ro må jeg ha (selv om rushtrafikken durer rundt dørene). Har egentlig mest skogområder som gjentatte bilder blir tatt, ja eller hjemme i min egen lille stue. Ha en kjempefin dag 🙂

    11. Rriittaa: Takk for det 🙂 Moro med røret 🙂 Vi skal ha flyvende jacob -middag, google det, veldig godt .-) Romjulsklem til deg også <3

    12. Jeg liker virkelig de bildene du tar i det røret der.. ♥♥ Kos deg med besøket i ettermiddagen, frodithvennenmin 😀 Romjulsklem fra meg til deg ☺☻

    13. Jeg tror faktisk ikke jeg klarer å velge hva som er best…by og land har hver sin sjarm. Jeg elsker gamle bydeler med skjeve hus og sjarm. Men skog og fjell, ro og stillhet er også flott. Hver til sin tid – så jeg vil ha litt av begge deler.
      Jeg har ikke en spesiell plass jeg stadig tar bilder av, men dette røret ditt er spennende å følge. Her blir det innedag i dag, for ute blåser det og vi venter på stormen Urd. Fortsatt god romjul. Klemmer <3

    14. Mariann: Nei, jeg skjønner det kan bli slitsomt for noen å bo i byen. Jeg hører ikke lydene på utsiden lenger jeg. Men mer inni-huset-lyder hører jeg lett og de irriterer innimellom. Men livet ellers synes jeg er moro å se og høre. Men elsker fjellet også da 🙂

    15. Ja som du vet så har det vært mange bilder fra den flotte naturen her og av fjellene. 🙂 Men jeg er og glad i å ta bilder når jeg er på ferie og da helst av annerledes detaljer som dører og vinduer eller andre små ting 🙂 Jeg kunne ikke bodd i byen, det er for travelt for hodet mitt. Alle lydene, menneskene og trafikken drar energien ut av meg, men jeg liker små øyeblikk, der jeg kan sitte trygt på en uterestaurant og bivåne menneskene.

    16. Etdiktomdagen: Takk 🙂 Ja, jeg liker også bilder fra fjell og land, og elsker å være på fjellet. Men jammen finner man fine ting i byen også 🙂 Gjelder å ha med kamera, da ser alt spennende ut 🙂 Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg