Jeg er da vel ingen …

..olding heller… 

…selv om det jammen kan føles sånn innimellom. 
Jeg merker hvertfall at ting er i endring, og at jeg ikke HELT klarer å henge med innimellom Spesielt når det gjelder dupppedingser, tekniske greier og alle de sosiale plattformene man bør være på..

Men det rareste var når jeg stod i butikken her om dagen og følte meg som en OLDING fordi jeg brukte papir-penger for å betale. Reale cash liksom… Da følte jeg meg gammel da!! Jeg følte nesten at butikk-gutten prøvde å skjule et fnis i de dunete skjeggstubbene der…


 

Tenk så rar verden er blitt liksom, når selve synet av penger nesten er litt fortids-minner… 😉

 

Hva får deg til å føle deg gammel?
Hva får deg til å føle deg ung?

 

#penger #gammel #utvikling 

29 kommentarer
    1. cuskima: Aner ikke om det er en Oslo-greie, men jeg har mindre og mindre cash i lommeboka merker jeg, selv om jeg er enig med deg i det med å ha PENGER, da bruker man mindre. Men jeg tar ikke ut lenger…Bare trekke og trekker kort…. Ikke bra. I tillegg skal jeg føle meg gammel med den cashen i hånda liksom…føltes helt rart 😀 he-he

    2. er dette en Oslogreie?
      Eg jobber jo i butikk og eg får masse penger og da spesielt er våre nye landsmenn flinkere med penger enn kort -ofte handler de på nøyaktig så mange penger de har i lommeboken og så kommer de og betaler i kassen. Også de helt helt unge har jo penger..eg står og tar oppgjør og teller MASSSE penger på slutten av dagen…så eg merker ikkje så mye av dette. Eg vet eg personlig bruker mye mer penger om eg handler med kort.og er flinkere økonomisk om eg bruker kontanter 😛 noe å tenke på?
      Føler meg egentlig bare teit når eg ikkje forstår duppditter….når føler eg meg ung? når eg ikkje har vondt 😀 <3

    3. Tattavkvinnene: Jeg har nesten sluttet jeg også, derfor jeg følte meg litt rar… Rart hvor det forandrer seg, ikke sååå lenge siden man tok ut i minibanken liksom…

    4. Jeg pleier å ha litt cash i lommeboka, men sjelden mye. Jeg føler meg “Gammel” når jeg ikke har fått med meg sånne tekniske greier som “alle” kan jeg også! Ellers så er vi da ikke så aller verst akterutseilte. Vi blogger og redigerer og står på, jo!:D

    5. Hihi – det hender vel ikke så sjelden at jeg føler meg gammel….. når det gjelder mote f.eks. med høl på knær og fillete…….. grøss……… ung – vel…….. <3

    6. Hehe, jeg liker best å betale med penger, – tar t.o.m. ut i minibanken. På brukskontoen er det så elendig rente, så jeg har minst mulig der og da kan det plutselig være tomt når man står i butikken (har mest på sparekonto). Jeg synes det er litt skummelt bare med kort, for da får ikke folk noe forhold til penger, – er liksom bare noen tall. Jeg har ikke vipps heller, men nettbank og er på facebook. Sistnevnte er visst ikke så in blant ungdommen, – mange har gått et hakk videre alt.

    7. Hm, det burde da ikke være så rart å betale med penger. Jeg gjør det stort sett aldri, men kjenner mange som faktisk foretrekker det isteden for kort 🙂 Bankkort er jo fryktelig praktisk, og som noen nevner over her så har jo VIPS løst mange av de problemene man støtte på før, hvor man måtte ha cash 🙂
      Betal med det du vil du! xD

    8. Etdiktomdagen: Ja, ikke sant, litt 35 i hodet innimellom, og litt 70 av og til…Men det er mest pga andres blikk, pga PENGER i hendene liksom.. 😀 He-he Ja, vi er toppers, trives med å være 50 egentlig jeg 🙂 Klemmer <3

    9. Siv Svanem: Ja, litt jeg også…men ofte føler jeg meg 35… Men jeg føler meg plutselig litt 70 når jeg får litt sånne blikk…pga penger liksom.. 😀

    10. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har ikke noe VIPPS-greier nei..Men jeg MÅÅÅÅ vel det, alle sier det..Jeg har litt i lommeboka, som regel, men ikke alltid. Går jo veldig greit uten for det meste..

    11. fruensvilje: Har ikke tenkt så ofte over det jeg heller, før jeg plutselig står der…og føler at lorgnettene ramler ned…og det grå i håre og hårrullene t blir VEEELDIG tydelig 😀 He-he. I dag har jeg vært på landet hos mamma, og hun er 85 og har ikke internett, og det er eldre enn meg altså 😀 Klem <3

    12. annebe: Jeg er UNG som har blogg, men gammel som ikke har VIPPS..tror jeg..AAAAALLLE har jo VIPPS 😀 Men Facebook-konto skal jeg få meg, når noen UNGE folk for vist meg hvordan jeg gjør… 😀 Klemmer <3

    13. Min matgale verden: Jeg har ikke OFTE cash jeg heller, men som regel LITT… Men merket at jeg følte meg RAR der jeg sto med PENGENE mine liksom… Ja, få meg på Facebook…jeg trenger sikkert litt hjelp 😀 Klemmer <3

    14. Elin Slåen: Jøss, hva er skjedd?? Jeg har vært på landet. Veldig koselig du kom innom uansett da 🙂 Må få hørt hva som har skjedd, sånn når du får tid 🙂 klem <3

    15. Helge: Jeg bruker nettbank, men heller ikke Vipps. Og jeg har som regel LITT penger i lommeboken, men mindre og mindre.. Og følte meg faktisk litt RAR da jeg sto der og betalte…Dt har jeg aldri følt før..mulig han så litt rart på meg eller noe 😀 He-he..

    16. Penger kontant må man alltid ha. Jeg betaler aldri via mobilen eller via vipps. Men må jeg over på nettbank så må jeg mn det blir som dag og natt.

    17. Bare en kjapp tur innom for å si hei 🙂 Har ikke så mye tid akkurat nå, etter at dagen blei alt annet enn hyggelig *skrikerhøytifrustrasjon*. ha ha

    18. Haha, ja sånn er det blitt. Jeg var på handel med min mor i dag, jeg betalte bare med kort, hun bare med kontanter, gammel og ung, hehe. Neida, tøyser bare. Og nå er du jo snart inne på FB og, da går du minst 5 år tilbake i alder vettu, 😀 🙂 klemmer

    19. ..hehe…stilig tegning :)) Føler meg gammel når jeg tenker at jeg har alt og ikke ønsker meg noen ting…(bortsett fra at alle skal ha det bra) Føler meg ung fordi jeg har lite fordommer.. På tekniske duppeditter er jeg vel sånn “midt på treet”..:)) Klem og kos deg med dagen videre <3

    20. jeg synes det er synd att pengene forsvinner mer og mer eg,det gir verden nye utfordringer da kort er lettere å bli svindlet på.
      Tja hva som får meg til å føle meg gammel og ung har jeg ikke tenk på,så den må eg tenke litt til på )

    21. Ja tenk..det er mye som har blitt annerledes.. Ikke alltid lett å følge med i tiden..hihih.. Men jeg føler faktisk at det å ha litt penger..alltid er greit å i lommeboka.. Men nå ha jo Vipps kommet..så er vel ikke lenge før man ikke trenger penger til noen ting..Ha en strålende god gammeldags dag!

    22. Hahahahaha jeg betaler ofte med real money 😀 Hehehehehe Ungdommen vil ikke ha real money – bare kort. jajaja jeg liker å ha litt penger mellom hendene av og til 🙂
      Det som får meg til å føle meg “gammel” er når jeg tror jeg er 25 som mine kollegaer og kommer på at jeg kunne være moren deres, og at jeg ikke er på deres nivå selv om jeg føler meg der mange ganger 🙂 Og at jeg har barn som er på mine kollegaer sin alder 😀
      MEN, jeg føler meg som ung uansett <3 Bare ikke 25. Mere som 35 med mye erfaring og lærdom <3
      Vi er helt toppers vi !!! Nærmer oss 50 og er spreke som fy.......... ja noen har blitt 50 og er spreke som fy. Litt tregere i tankegangen ? Tja....... litt mere skeptisk til NYE ting..........Tja.... sånn er det 🙂
      klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg