Tilbakeblikk- mars 2016

Så var vi kommet til mars, og det toppet seg med challenger og bursdager 😉 Men selvfølgelig fikk jeg tid til mye foto, utenom challengene også 😉

 

Bursdager:
Nesten ALLE i verden har bursdag i mars…Men jeg har bare plukket ut noen…

Karidansen.blogg.no hadde bursdag i mars

 

Helge hadde bursdag i mars, og han kommer til å fortsette som frosk her på bloggen, inntil jeg har noe annet bilde av han.. 😉

Joy hadde bursdag og da skrev jeg dette til henne:

En vakker blomst..

Rykket med røttene opp fra sin varme jord..

Plantet i snø og kulde..

Men varmen i hjertet sitt og HANS…

Fant hun her…

Midt blant høye fjell, rimfrosset bakke og mørketid..

En vakker blomst..

Som har satt spor..

I noen og enhver..

Med sitt smil..

Som sprer seg fra lilletåen

Og helt opp i øyenkroken…

 

 

Magiskliv.blogg.no – UNNI- hadde bursdag også, og da ble det tegning

Og den liknet jo LITT i det minste…

 

Dikt:
Noen dikt ble det så klart, og her er ett av dem:

“Et gledens sukk”

Ensom  lå hun der…

Stille, beskjeden og litt tankefull..

“Vil han noensinne legge merke til meg? Jeg er jo HELT lik de andre..”

 

Ensom sto HAN der…

Stille, beskjeden og litt tankefull…

Tittet i vannet på seg selv:

“Vil jeg tørre å prøve? Vil hun godta meg? Jeg er jo overhode ikke

noe spesiell? Skiller meg ikke ut…. Er HELT lik de andre…”

Så tok han mot til seg…

Mannet seg opp…

Og med hjertet litt i halsen…gikk han RETT opp der…

..og la seg ved siden av henne…

Han angret ikke…

da han hørte et gledens sukk ved sin side…

 

 

Jeg og søsters laget barnedikt og illustrasjoner igjen: 


 

 

Foto:

Det ble masse foto denne måneden, og dette er bare litt av det: 

Speilinger er alltid gøy..

Og fugler…

Ting kan sees på på forskjellige måter…


…og nedenifra og opp er en fin synsvinkel…

“Skygge-kameraet” ble varmet opp…

…og også prøvd under vann


Speilinger er MINST like gøy..

Søtmonsen hadde Real-food-challenge, og for meg som er selv-erklært Ferdimat- prinsesse var ikke denne så lett å gjennomføre. Jeg tror tegningene mine var det festligste med hele min deltakelse her: 

Miss Ferdigmat og kjøkkenet


Miss Ferdigmat og kniven

 

Magiskliv.blogg.no  hadde også en challenge, og den gikk ut på å finne det magiske i ulike ting



“Noe magisk i eller fra naturen”, ble dette bildet

 


“Noen du kjenner som er magisk”, ble mamma og dette bildet. Hun er personen som magisk for meg, nettopp fordi hun er så himla jordnær 🙂


“Magisk musikk” er for meg Les Miserables, og jeg la ut denne, som et eksempel på det: 

Resten av svarene mine i denne challengen finner du innenfor mars.

 

Påske: 


Det var påske. Det ble strikket gensere til Salt og Pepper så klart

Påskenøttene ble avlyst, da jeg var helt GÅEN i forholdt til å sette i gang et slikt tivoli på det tidspunktet..Men påske ble det likevel..

Og EN nøtteoppgave, eller konkurranse laget jeg. Man skulle gjette hva disse tegnene betydde. Og den som kom nærmest ble med i en trekning om en premie.



Vet DU hva de betyr?

 

Fikk du ikke med deg tilbakeblikk JANUAR og FEBRUAR? Bare trykk på månedene, så kommer du dit…

 

#tilbakeblikk #årskavalkade #foto #challenger #tegninger #bursdager #tegnspråk

16 kommentarer

Siste innlegg