Tilbakeblikk- april 2016

Ja…jeg kjører bare videre jeg..med mine tilbakeblikk.. Jeg begynte i går, og går på med krum hals i dag… 😉

April:
Med april kom sola. Jeg ladet skygge-kameraet mitt for alvor, og fyrte løs hvor det skulle være.. Jeg ladet visst fugle-kamerat også. I tillegg var det jo noen bursdager, tegninger og litt tegnspråk.
Ellers hadde jeg noen nye kategorier som var “BAD-selfie-utfordring” (folk sendte inn dårlige bilder av seg selv), “Frodithen time-for-time”(sånn som med Hurtigruta, Bergens-banen…eller hva det var…osv) og “Hvorfor er det ikke sånn….”

 

Foto

Gøy med lek i solen, alene eller med kolleger..

 

Frosten satt på Sognsvann ennå…

Jeg filosoferte litt rundt det å kunne fly…

Og fortsatte leken…

 

 

 

Dikt:
Våren er en følsom tid, og det kommer ut dikt av ymse slag..


Når dørene åpnes

Når det hvite teppet sakte slipper taket… i alle kriker og kroker…

Når det pipler og siver ut små bekker på marken der du trår…

og det bruser og klukker i hver en foss…såvel som på innsiden …i blodårene…

Når du hører lyden av føtter i små-sko løpe elleville ned trappene i bygården…

Når du kan kan fornemme noen som forsiktig prøver å smyge seg fram

….mellom gamle gress-strå og råttent løv fra i fjor….

Når du plutselig ser et par gul-gule hoder stå der, forvirrede og glade..

med vann i luggen…. og kroppen rak….

Når dørene åpnes i husene igjen etter en lang , lang vinter……

Da er det vår da!!

 

 

Når noen pirker litt i samvittigheten vår…


 

Når noen stikker hånda fram…

Når noen dytter papp-koppen sin opp i nesa vår…

Når noen forstyrrer oss i vår trauste hverdagsrytme….

Når noen sitter der..,med et fotogalleri av familien sin,

og pirker litt i samvittigheten vår…

Intenst stirres det  i en annen retning…

Trekkes på skuldrene..

Ristes på hoder…Skrittene setter opp farten..

Ikke forstyrr..

 

 

En levende bamse

Det sto en liten, litt lubben bamse borti veien der…

Med et smil som gikk nesten helt rund hodet,

og med mørke skjeve øyne som tindret i solen..

Armene var strukket fram….

Som om han var klar til å få en kjempeklem av noen…

Det var først da han senket armene, snudde seg ,

og kom gående…..

at jeg forsto at han var levende…

En levende gutt 🙂

 

 

Tegninger: 

Søtmonsen ble tegnet…

 

OG


Jeg brukte tegninger til å uttrykke mye av det jeg gikk og tenkte på:

 

“De som har kjent meg en stund her inne vet at jeg ikke har det med å bli så veldig sint…

Men jeg kan bli VELDIG irritert…. Og da HYLER jeg høyt!!!

Inni meg da…så klart…

Noen ganger hvis folk er FOR dumme og irriterende så eksploderer jeg til og med bittetlitt!!  Med høy lyd og store smell!!

Ja… på innsiden så klart… Vil jo ikke bli bura inn heller…”

 

 

Bad-selfie-utfordring:
En bad-selfie-ufordring kom opp, for at ikke folk skal ta seg selv så høytidelig. Her er mine bidrag,

 


 

….men det kom 24  bidrag fra de andre bloggerne til BAD-SELFIE-UTSTILLINGEN i Galleri Frodith, og de finner du HER
 


Bursdager: 
Både Inneuteferdig.blogg.no og Tepausen.blogg.no hadde bursdag, samme dag, og da ble det bursdagsinnlegg kaker så klart:

 

 

Hvorfor er det ikke sånn:
En ny kategori blir født, og det kommer mange tanker i samme gate i løpet av året…

 

Tegnspråk:
Jeg presenterte Sia Furlers vakre tegnspråkversjon av sin :   Soon we`ll be found 

 

 

Frodithen time-for -time
Jeg synes det var så mye i denne sjangeren på tv innimellom, så jeg MÅTTE lage en egen variant Dette under her var første innlegget, resten av dagen må du se under innlegg 17. april: 

 

Frodithen- time for time…;-)

Ja…ikke er jeg en båt… eller et tog… Men nå har det vært så populært med slike oppdaterings-programmer: “Hurtigruta, minutt-for-minutt”, “Bergensbanen, minutt-for-minutt” osv..


 

Så jeg fikk en idè om å kjøre en “Frodithen, time-for-time”-søndag for det har jeg aldri gjort før.. Alt må prøves på blogg. Så da ønsker jeg deg God Dag med:

Frodithen- time for time

Morgenkaffe i halv-mørket kl 8.

 

L

 

ykke-challenge:
Seljordslia.blogg.no hadde en challenge som fokuserte på Lykke, og den finner du under her: 

Og jeg var med på alle dagene, men jeg viser bare to av mine tolkinger under her, resten finner du i april -måneden på bloggen: 

 

Nr 3- Hva betyr lidenskap i forhold til din lykke- that is the question?

 

 

 

Nr 7 og 8: Lykke-challenge- GLEDE og KJÆRLIGHETEN TIL LIVET



Og GLEDEN i kroppen og KJÆRLIGEHETEN TIL LIVET gir meg akkurat den nynnende lykkefølelsen JEG trenger.

 

 

 

Ja…slik gikk april sånn stort sett…og hvertfall her på bloggen…

Kjenner du igjen noe?

 

Fikk du ikke med deg Tilbakeblikk Januar, Februar og Mars? Vel, trykk på måneden så kommer du dit…

 

 

#tilbakeblikk #årskavalkade #foto #dikt #tegninger #april #bursdager #ordtak 

18 kommentarer
    1. ladyaugust: Ja, jeg har oppsummering, men orker ikke mer enn til og med juni… For jeg har bare en dag igjen, og skal på landet uten nett.. Der er det ikke raketter heller nesten 😀 Kommer en tur bak på privatrommet 🙂 Klemmer <3

    2. Oh det der var et laaangt blogginnlegg søs og et flott blogginnlegg 😀 Tenk nå er det nyttår snart og greier, har du noen planer? Blir det kalkun? Her blir det nix mer julemat, nå er bremsen satt på så i morgen roter jeg sammen en lapskaus tror jeg og raketter er det nix av for jeg synes det er helt feil og skyte opp mange millioner kroner rett til værs (selv om det er pent å se på altså) Jeg gleder kmeg såååå til våren og du minnet meg på den nå <3 Masse Godt Nyttår søs og stor nyttårsklæm <3

    3. Du verden. Mediaverden har sine tilbakeblikk på 2016 nå så det har nok smittet deg. Mye rart har du skrevet og tegnet på bloggen i 2016. Og det med bilder, tegnninger og anna. Ikke rart bloggen di leses av mange. Nå er jeg klar for nyttårsaften og tradisjonen tro bruker jeg ikke ei kroner på fyrverkeri. Ha en fin kveld.

    4. jeg kjenner igjen veldig mye av dette ja,et par ting har gått i glemmeboken (sorry ) men ikke mye hi hi ,gleder meg til april,det er en deilig måned )

    5. Ja her var det også mye flott! De flyvende bildene av måkene var jo helt fantastiske!! Herlig! Ha en god ny dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg