Tilbakeblikk- september 2016

September

Tegninger:
Det kom rennende noen ordtak til tegningene mine i september også… Eller omvendt.. Jeg vet aldri hva som kommer først, ordene eller tegningene.. 


 

 

 


 

 

Foto

Litt lek med skygger ble det så klart…


Dikt/noveller/småtekster

Jeg elsker å skrive dikt, noveller og småtekster, og september var inget unntak…Det spratt fram noen små tekster da også..

 

Når verden forandrer seg

Av og til kan verden forandre seg en del…
Fra å være ganske lys og vakker.. Med hele LIVET foran seg..

Liksom litt håp i hver minste sving…

Og energi i hver krik og krok…


Så plutselig en dag har ting forandret seg litt… Og blitt ganske så underlig…
Rett og slett litt rart…
Lyset har blitt mørkere..
Energien er liksom litt slapp… 
Og håpet sitter bortpå der på gjerdet og dingler med beina…


Det er blitt høst…

Da gjelder det å finne fram lommelykter… 

Og fargestifter…

Og gjøre det man kan best….

Nemlig å forandre seg bittelitt selv…på innsiden… 
Slik at mørket blir lyst…
Piffen klatrer..
Og håpet hopper ned av gjerdet, for å gi deg en HIGH FIVE…

Slik at litt grå dager…igjen kan bli..


….dager fulle av vår….

 

Livet

Livet

Er ikke enkle steg på en rett sti..

Er ikke en glatt trestamme uten krøllete grener og kvister..

Er ikke en blå himmel uten skyer..

Er ikke en rose uten torner…

Livet

Er glatte laken EN dag…En seng full av smuler den neste

Er silkemyke blomsterenger til å rulle seg i… med en skarp stein i enden man må passe seg for

Er harpetoner som treffer øret i varme morgentimer… og rustne bremser som hyler truende i mørke kveldstimer.

Livet er 

DINE skritt

Bursdager: 
Miss Musicalqueen hadde bursdag blant annet…pluss mange andre..


Challenger:

Jeg laget en liten utfordring. Leserne mine skulle velge seg et av bildene under, laste ned til egen maskin, OG skrive et lite dikt/en tekst til. 
 

 

1)

 

2)

 

3)

Det var stor respons, og mange laget dikt. Jeg STJAL alle diktene, åpnet Galleri Frodith og hadde Søndagåpen Poesidag. Trykk på Galleriet så kommer du til alle diktene til leserne

 


Tro det eller ei:

Tro-det-eller-ei-kategorien dukket opp i sidemenyen min, og ble egentlig ganske populær. Under finner du ET eksempel (september-eksempelet) på et slikt innlegg, resten finner du i egen kategori i menyen..

 

Tro det eller ei!!

Her er en ting du ikke visste om meg…

En godt bevart hemmelighet…

En nesten “tro-det-eller -ei”- sak…


 

Jeg var faktisk lærer i Mat og Helse i ungdomsskolen et helt år, for noen år siden!! 🙂

Tror du meg? Eller tror du jeg tøyser?
 


Kunst: 

Jeg fikk disse to fantastiske bildene av Fruensvilje, som hadde fått søsteren sin til å lage dem til meg <3 Det var årets mest rørende øyeblikk for meg tror jeg, da jeg fikk disse 🙂



 

Ja…det var september… i “korte” trekk… Hi-hi…

 

#tilbakeblikk #september #foto #tegninger #challenger #bursdag #dikt #trodetellerei

11 kommentarer

Siste innlegg