Kremt… snakket noen om trening…?

Heh…jeg synes jeg hørte noen kremtet om trening….? Eller nyttårsforsetter og sånt…
Jeg nekter å ha nyttårsforsetter på DET hvertfall… 

Men det var etter vi hadde benket oss for å se håndballkamp i går, at jeg plutselig kom på at det var noe som het TRENING.. eller VEDLIKEHOLD av kroppen… Kall det hva du vil.. Det har bare i det siste vært litt sånn at flodhesten har sneket seg litt innpå meg igjen… 

Det har igjen blitt sånn at det å løpe til T-bane og trikk kjennes som å spise piggtråd. Og du vil raskt kjenne meg igjen som på bildet over her, om du møter på meg en morgentime på vei mot trikken..
Så fra å ha vært Frøken Lett-på-tå en ørliten periode for 3 år siden….så er jeg igjen tilbake som Frøken Flodhest..

Og vel vitende om at jeg har ikke tatt EN armheving en gang, siden han treneren på Sats lo av at jeg bare klarte EN- den gangen…



…så tenker jeg at det kanskje er på tide å begynne med noen form for litt VEDLIKEHOLD i det minste… Viktig å være forberedt når man har rundet 50 år, og all verdens styggedom ligger og lurer rundt hver sving… 😉

Men jeg tror ikke det blir i dag jeg starter…
Mandag er nok en god dag…. JEG skal jo tross alt ikke delta i håndball- VM heller.. 😉

Trener du nå?
Kan du ta armhevinger/push-ups?

 

#trening #vegring #løpe #flodhest #nyttårsforsetter #vedlikehold #armbøyninger

16 kommentarer
    1. Hihi – du skriver så herlig! Tommelen opp for litt vedlikehold! Trene gjør jeg – og gå gjør jeg jo hele tida…. hehe….. viktig å drive litt vedlikehold og opptrening av kontor-sitte-rompe som min! Klem 🙂

    2. Måtte le her for armhevinger har aldri vært noe for meg. Hjelp, så svake armer. Men sånn er det. Jeg har forsøkt å trene det. Etter et år på helsestudio ga trengeren opp. Hun mente det bare var tull og visst skulle jeg snart stå på hendene som andre. Men da året var oppe, klarte jeg fortsatt vare en armheving og det er ikke tull heller altså. Jeg ble aldri bedre jeg. Men jeg går lange turer og det nytes. Jeg er ikke en person som gir meg heller. Skal jeg bære masse, så får jeg dele det opp da, eller be om hjelp. Jeg har alltid klart meg like bra som de fleste. Gjett hvem som stablet varer i dagligvarebutikken i mange år uten å henge etter? Klem til deg 🙂

    3. Er så gøy når du lager slike tegninger. Prøver å lee meg litt hver dag.Enten om det er et kvarters gåtur med hunden, en time, eller litt yoga. bare det å komme seg ut, og føle seg vel 🙂 Veldig dårlig til pushups, da må det være på kne

    4. trene? Egentlig ikke litt engang, MEN jeg prøver å komme meg ut å gå litt tur, litt er mer enn ikke noe og jeg gruser alle som ligger på benken den dagen. Kiloene henger mye bedre nå enn før, så må mer enn Zalo til for å fjerne fett her i gården.

    5. Jeg holder ikke på med aktiv trening, men bevegelse i hverdagen er viktig. Jeg går turer, langs veien om vinteren og i skogen (turorientering) om sommeren. Ellers liker jeg å gå på ski, men det har ikke blitt noe i vinter ennå pga. manglende snø.

    6. Trening, ja jeg liker å kalle det det, men vedlikehold av kroppen var et bra uttrykk. Hver mandag er vi en gjeng som går en runde på ca 8 kilometer, hver onsdagskveld er det swing og gjerne også tirsdag og eller lørdag/søndag. Hender jeg prøver meg med no styrkeøvelser innimellom, men det blir dårlig med push-up (kun lettvarianten på kne).

    7. Jeg likte godt det ordet du brukte om trening. Vedlikehold av kroppen hørtes mye mer positvt ut 🙂 Jeg kan kanskje ta en armheving (men mye pga nerveskader i håndleddet mitt), men jeg er dårlig trent på akkurat det).
      Ellers prøver jeg å få gått en del turer og passe på hva jeg putter i meg (sa hun som satt med en browniesbit fra kaka hun bakte i går, og et glass pepsi max).,..
      😀
      Ha en super dag 🙂

    8. Trening er så mangt, en deilig gåtur er fin trening, en skogstur likeså. Svømming og en sykkeltur er bra. Det er enkle grep i hverdagen som må til. Man trenger ikke dyre PT for å trene, og heller ikke dyrt treningstøy. Alt hjelper. I årevis har jeg sykkla frem og tilbake til jobben hele vintern, en utfordrring mange ganger men bare og beregne litt bedre tid.

    9. Ja mandag er bra..men hvilken mandag? mange mandager…hihi..jeg trener ikke..men går turer, som jeg liker å kalle trening..jeg blir ihvertfall svett..ja helt gjennomsvett..men det er fordi jeg går med høy puls hele tiden, så for meg er det trening nok…men ja, man trenger nok å vedlikeholde kroppen..For den gjør seg ikke selv..Ha en flott dag, og helg..og lykke til på mandag! hihihih.. Flott illustrert! syns liksom jeg ser deg løpe ned til trikken…:-)

    10. Haha, godt fortalt!! Jeg mosjonerer ute i naturen, men kjenner jo at det ikke er nok, så snart blir det treningssenter på meg. Må bare bli helt ferdig med lungebetennelsen jeg hadde i julen. Dessuten er det vel ikke kjempestas å gå på treningssenter nå i januar. Venter til februar jeg 😉

    11. god morgen.Aktiv er jeg hver dag,men ikke hver dag jeg gjør styrketrening.Armhevinger kan gjøres på forskjellige måter,en må ikke ligge på gulvet for å gjøre det )) du kan f.eks bruke autovernet langs veien,det funker tipp topp eller du kan bruke veggen hjemme ,hold hendene på veggen og press overkroppen mot veggen for så å skyve deg ut igjen,hvor tungt det skal være bestemmer du selv,det er hvor langt ifra veggen du holder beina som bestemmer hvor tungt det skal være ))
      Dette lærte jeg på muritunet av fysioterapautene som jobber der )) prøv ,du får det til

    12. 😀 !!!
      ja jeg trener vet du 🙂 Har hatt en dø-periode nå pga sykdom, men gleder meg til å starte på igjen 🙂
      Vi trenger vedlikehold 🙂 Trening og muskler er ferskvare og må gjevnlig vedlikeholdes 🙂
      Jeg liker å trene men det er ikke alle som gjør det da 🙂
      hehehe mandager er gode dager å starte på <3
      God fredag til deg <3
      klem

    13. God morgen! Vedlikehold av kroppen – det likte jeg mye bedre enn å kalle det trening 🙂 Det er ikke mye som skal til for at jeg kan bli flinkere enn jeg er nå, men jeg har nå gått til jobben hele denne uken tross regn og drittvær ( det er liksom litt lettere å ta bilen når det regner på tvers ute). Når jeg først har fått på regntøy og kommet meg ut så er det ganske deilig å gå også – og så får jeg litt god samvittighet. Men nå er det helg snart, kos deg med den. Jeg skal ut og ta ballongbilder i morgen 🙂 Klemmer <3

    14. God morgen 🙂
      Nyttårsforsetter som trening gidder ikke jeg heller å ha. Men kan ikke se for meg den flodhesten du beskriver på vei til jobb 😉
      Litt trening er nok lurt for oss damer som er ferdig med vår første ungdom og godt inni vår andre 😉 Min trening er å gå tur. Og det har blitt lite av det i det siste, så nå har jeg øket på med turgåingen. Forsøker å få det gjort de fleste dagene i uken i alle fall 🙂 Det hjelper utrolig godt på formen, og er koselig i tillegg 🙂
      Armhevinger er lenge siden denne pingla drev på med. Og har ikke tatt så mange i mitt liv nei. Men tar noen sit ups av og til 😉 Må jo forsøke å late som at jeg har lyst å ha flat mage, i det minste 😉
      Ha en flott dag <3
      Goood klem <3

    15. Hehe, matcher på en måte mitt innlegg i dag du, bare på en litt annen måte 🙂 Litt vedlikehold av kroppen er lurt, helt sant 🙂 Og ja, push-ups kan jeg ta 🙂 Ha en strålende fredag. Og på mandag skal vi trene 🙂 🙂 klemmer<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg