Innrømmelser…

Blogg og sånt er rare greier.. 
Og det er nok noe jeg ikke har skjønt helt her inne ennå..Men jeg får stadig en følelse av at man skal “skamme seg” bittelitt om man ikke skriver innleggene på “strak arm” for så å legge ut DIREKTE. Akkurat som  det også visstnok er litt FEIL å ikke legge ut Instagram-bilder sekunder etter du har tatt dem..

Vel..jeg JUKSER litt jeg da, og bør nok i skammekroken for både det ene og det andre.. 
Jeg må nemlig innrømme at jeg frekt og freidig skriver morgen-innleggene mine på hverdagene, på kvelden i forveien. Jeg har liksom ikke TID kl 06; 00 om mårran til både tegne masse tegninger OG formidle mine rare tanker..



Jeg velger altså å ikke sitte å rive meg i håret når sola gryr, klokka tikker og jeg bør smøre matpakke….. Nei, jeg velger altså å skrive innleggene mine dagen før, og smøre matpakken min på mårran, UTEN å skrive at de er forhåndsskrevne som man tydeligvis helst skal…
Og egentlig gjør jeg det uten å skjemmes så veldig også…for jukset mitt… For jeg mener at JEG gjør som jeg vil på bloggen min, selv om det tydeligvis finnes noen “regler” som SKIKKELIGE folk følger.. 😉

Vel…jeg fortsetter rampestrekene mine jeg…må nok innrømme det..Så vet dere DET!!  

(Dette innlegget er IKKE juks, men skrevet på direkten….he-he)

Skriver du alle innleggene dine på direkten?
Signerer du alle innleggene med “forhåndssrevet” hvis du har laget dem på forhånd?

 

 

#blogg #blogginnlegg #regler #tegninger #ramp #forhåndsskrevet

 

59 kommentarer
    1. Elin Slåen: Nei, sånn kan jeg også gjør, men det er noen som har det liksom som en skjev parantes ved siden av overskriften nesten, der noen skriver SPONSET liksom…skriver noen //forhåndsskrevet// Og da får jeg liksom følelsen av at Å ja…det var det jeg skulle gjort.. 😀

    2. Jeg gidder sjeldent å skrive “forhåndskrevet” jeg heller, med mindre det passer seg i teksten på et eller annet vis 😛 Typ: Akkurat nå sitter jeg i bilen på vei til gokk, så innlegget er forhåndsskrevet”, eller noe sånt. Men ellers ser jeg liten vits i det jeg altså 😛

    3. Elin Slåen: Nei, 🙂 Jeg fortsetter nok sånn, og gidder ikke skrive “forhåndskrevet” for liksom å rettferdiggjøre det 😀 Nå kommer en ny arbeidsuke, med mye full fart, så blir nok noen i forkant da også, og NOEN på direkten..på ettermiddagen ofte 🙂

    4. Jeg deler heller ikke alle instagrambildene mine på sekundet. Egentlig kun hvis det passer seg der og da, hvis vi har en pause i skogen på tur, eller noe 🙂 Og, det hender jeg har forhåndsskrevne innlegg, men ikke så ofte- jeg kommer som regel ikke på nøyaktig hva jeg skal skrive før jeg sitter der 🙂
      Men, jeg har fått meg en slik “blogg-bok” da, hvor jeg skriver ned idéene jeg får underveis. Ikke alt passer seg å skrive med en gang, nemlig. Noen innlegg krever litt tid- spesielt disse innleggene mine under “personlig” kategorien 🙂
      Jeg syns du gjør helt rett i å såkalt jukse jeg, uten at du trenger å si noe om det- det spiller jo ingen rolle om innlegget er skrevet dagen før, eller en uke før 🙂

    5. margarites: Ja, du har ikke blogget mye selv 🙂 men koselig du henger med her i bloggblokka likevel, til du kommer i siget igjen 🙂 klemmer <3

    6. “Alle gjør som alle vil” er noe vi har lært oss av noen venner, og sånn bør det være med blogging også. Spiller vel ingen rolle når innleggene blir skrevet, så bare fortsatt med “juksingen” din. Det er sånn jeg liker bloggen din. Jeg gjør litt av hvert. Noen ganger har jeg flere innlegg i hodet, men legger ikke ut flere om dagen, da “sparer” jeg dem heller til en annen dag. Det siste halvåret har jeg vært en veldig slapp blogger, leser mye mer enn jeg selv skriver. Klemmer <3

    7. Jeg gjør både og.
      Har aldri skammet meg over om jeg skriver de i forveien. Er vel det som er litt med blogging vel, bestemme selv….

    8. Har som regel en del innlegg liggende som ikke er publisert 🙂 Noe passer seg kanskje ikke der og da, andre bruker jeg lengre tid på. Helt greit å ikke legge ut med engang, gjør ikke det på instagram heller forøvrig 😛

    9. Nei, vet du hva!!!! Om noen kritiserer for det, så blåser vi i det. Hvordan skulle det gå om jeg “måtte” alt mulig her inne? Vi må legge ut minst to innlegg hver dag,gå innom ti nye hver dag og si at de skal besøke bloggen vår, skrive direkte og interessant, spennende og morsomt, legge ut en drøss av bilder av oss selv og alt vi har kjøpt, fortelle alt om oss selv og de vi kjenner. For følger vi den oppskriften blir vi visst “store” !!!!! Nei, sånn blogger ikke jeg og kommer aldri til å gjøre det. Noen dager lager jeg innlegget for dagen etter og andre ganger er jeg direkte. Hadde jeg ikke forberedt juleeventyret litt, så hadde jeg ikke rukket det. Men jeg lever ikke av å blogge heller jeg da. Jeg tjener ikke det pøkk på det, men jeg har det veldig morsomt! Fortsett som du gjør, for du gleder meg! Klem 🙂

    10. Min matgale verden: Det er ingen som har KLAGET altså..det er mer en følelse jeg får når jeg ser andre bekjenne sine synder hver gang de har forhåndsskrevet noe…Klemmer og fin søndag Kjersti <3

    11. fruensvilje: Ikke sant :-)Jeg gjør det i helgene jeg 🙂 Og jeg føler det er greit å legge ut uten å bekjenne mine “synder” hver gang også…med å måtte skrive : “forhåndsskrevet”.. 😀

    12. Den Rutete Skjorta: Nei, jeg kan det kun i helgene, direkte-blogging. Og jeg føler ikke jeg må bekjenne mine synder HVER gang jeg legger ut sånn heller 😀 Ha en flott dag Carina 🙂 Klem <3

    13. Noe av det jeg liker så godt med bloggen din er at jeg finner noe nytt å lese på morgenen, før jeg skal på jobb etc. Siden du også skal på jobb skjønner jeg veldig godt at du har annet å gjøre enn å gruble og skrive blogginnlegg akkurat da. Det med å skrive det på kvelden må da være helt greit, så fortsett med det!😊👍

    14. God morgen og god søndag 🙂
      Jeg skriver på direkten 🙂
      Jeg har jo mine dikt jeg legger ut og de har jeg mange av så bare å plukke av fra min diktbok. Men av og til kommer det et dikt der og da……………… så har jeg mange ordtak/sitat som jeg plukker av…… de ligger klare inne på datamaskinen min og bilder jeg vil ha til, ligger også klare der inne i databasen 😀
      Men ellers……….ja mine innlegg blir på direkten – når jeg har anledning. Ikke alle morgener jeg rekker å sende ut innlegg men da tar jeg et på ettermiddagen 🙂
      Vi er jo så forskjellige og det er vel lov å blogge som man vil 😀 hehehehehe
      Ha en flott dag kjekke du 😀

    15. Jeg tenker at det er opp til hver enkelt, men jeg er slik som deg. Orker da virkelig ikke å begynne å lage innlegg før grisen fiser om morran :-p Da har jeg mer enn nok med å komme meg opp av senga :-p Da jeg blogget oftere hadde jeg mange innlegg som var skrevet på forhånd, for da kunne de publiseres mens jeg var på jobb eller skole. Når jeg først er innom nå, blir det som regel innlegg på kvelden, og de er ofte skrevet der og da.

    16. Ja det lille som jeg er på bloggen så holder det med og legge inn bildet og skrive litt og trykke på post innlegg.-) Har ikke så mye og skrive om så da blir det slik. Men for deg og flere som lager flere innlegg pr dag så skjønner jeg nesten at en må juksa lite grann.-)) Ha en fortsatt fin kveld 🙂

    17. Hvaaaaaa! JUKSER du! Haha, hvis noen skal henge seg opp i sånt bør de kanskje få seg en hobby 🙂 Men jeg skriver stort sett på direkten, om morgenen, for det er da JEG er våken! Tenk om jeg måtte legge dem ut om kvelden, da måtte jeg ha skrevet dem på morran, og lagt dem ut på kvelden, for sånn er jeg skrudd sammen 🙂 klemmer<3

    18. Ja da burde visst jeg også skamme meg, haha! Jeg skriver ofte innleggene dagen før, eller en ukes tid før også, noen innlegg kan jeg jobbe med i flere dager også…. :))

    19. Så herlig å høre at du er litt rampete <3. Jukser stadig, jeg :).Jeg selv gjør litt av hvert, både skriver der og da, og noe kan være forhåndskrevet.Det som er så fint på ens egen blogg, det er at der kan man gjøre som man vil, og ikke minst skrive når og hva man vil <3.Det siste året har jeg blitt en mer såkalt ustabil blogger i forhold til mange år før det, men da hadde jeg bare den private passion4lifeandtravel bloggen min.Nå som jeg blogger for jobben, og i tillegg skriver mye annet, så har den andre bloggen fått lide, men sånn er det nå en gang her i livet at i perioder må man prioritere ulikt. Selv så gleder jeg meg til jeg kan finne tid til å følge opp begge bloggene, og det vil jeg nok etter hvert, så da får jeg finne meg i mindre aktivitet på bloggene. Jeg har selv stor glede av å blogge, g savner det alltid om andre prioriteringer må gå foran, og dessuten liker jeg veldig godt å lese både din også mange andre flotte blogger her inne på blogg.no <3.

    20. He he trenger jeg egentlig svare på om jeg skriver på direkten eller veldig planlegging. For det meste skriver jeg i full fart og legger ut etter middag, som du sikkert ser på hva jeg skriver. Noen ganger lager jeg innlegg som er gamle for det passer ikke den dagen av forskjellige grunner. Og noen ganger planlegger jeg å lage til slik at det er klart til seinere, og plutselig har jeg postet det ha ha ha ha

    21. Jeg velger å legge ut direkte fordi det passer meg best ☺ det er ikke hver dag jeg er her inne på bloggen. Bloggen min er svært enkel med lite ord og mest bilder..☺♥ Jeg skjønner deg godt at du forhåndskriver innleggene dine.. og det skal du bare fortsette med søta ♥
      Jeg må innrømme at jeg har slettet flere innleggene mine rett etter at de har blitt lagt ut..☺☺
      Ønsker deg en fantastisk og herlig lørdagskveld. Stooor klem ♥♥

    22. karidansen: Jeg skiver NOEN på direkten jeg også, når jeg føler for det, og har tid. Men ofte har jeg lyst å legge ut noe til faste tider, som mårran f eks, og da må jeg gjøre det kvelden før. Og det liker jeg å gjøre sånn, og da GJØR jeg det 🙂 Så juksemakeren fortsetter ja 😀

    23. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei, ikke REGLER, men “regler” innbiller jeg meg..For noen markerer det tydelig hvis det er forhåndsskrevet, så det SKULLE jeg nok gjort 😀 Men jeg fortsetter nok som jeg har gjort jeg 😀 Ha en fin kveld <3

    24. Tante Jul: Neida, ikke dårlig samvittighet jeg 😀 Mer det at jeg ser at noen markerer så VELDIG at ting er forhåndsskrevet, så jeg skjønner at det der det man SKAL liksom…som med instagram…RETT UT.. 😀

    25. dedicat: He-he, ja det er ingen som har KLAGET på meg altså. Det er mer det at jeg har merket meg at folk MARKERER at det er forhåndsskrevt, om det er det liksom… Jeg gjør aldri det, lurer folk rett opp i stry jeg 😀 Ha-ha

    26. Vera Lynn: Jeg mener ikke fornåndsinnstille. Jeg gjør det også innimellom Jeg mener mer det at det er SKREVET før bare. Kanskje dagen før, og så lagrer man og legger ut dagen etter, uten å skrive “forhåndsskrevet” på det…Jeg ser nemlig noen gjør det veldig sånn med markeringer. Man SKAL tydeligvis det 😀 He-he

    27. Jeg skriver alle mine innlegg direkte, og har sjelden brukt denne forhåndskrevne løsningen. Det er mest for at jeg ikke husker at jeg kan bruke den. Kanskje jeg skal gjøre det, noe å tenke på. Gjør jeg det vil jeg ikke informere om at de er forhåndskrevet. Syntes ikke det er noen ide å informere om det.

    28. Halloo?? det må da være opp til hver enkelt å skrive og poste innleggene når de vil !! Om ikke noen har andre ting å bekymre seg over så syns jeg synd på de.. makan til tull.. Jeg har ingen regel.. men som regel så skriver jeg og legger ut med en gang. Men også det motsatte, Man skal gjøre som man føler for og som det passer best. Det er da regler nok i dette landet,, stønn..

    29. Vet du at det har jeg ikke skjenket en tanke. 🙂 Før når jeg ikke blogget fra iPad og dro på ferie,hadde jeg mange innlegg lagt til publisering. Jeg kan jo skrive 7 innlegg etter hverandre hvis jeg plutselig får ordene dalende ned. Jeg har nesten hele tiden innlegg ventende i utkast. Jeg skriver jo også til andre, ofte flere hver dag innimellom og de fleste vil ha de publisert anonymt og da kan jeg jo ikke legge ut alle samtidig. Nei, det bryr meg ikke i det hele tatt 🙂

    30. Jeg skriver de fleste innleggene mine rett før jeg legger dem ut, men det hender at jeg har lyst til å skrive flere innlegg og velger å porsjonere dem ut (dere hører jo fra meg så sjelden at det må da være fint å spare litt?). Da hender det at jeg nevner det er forhåndspublisert, og så hender det at jeg lar være.
      Men når det gjelder dine 06:00-innlegg synes jeg det sier seg selv at de er skrevet på forhånd, og jeg synes også at du ved å velge et fast klokkeslett for dem har gitt klar nok beskjed. Så ingen dårlig samvittighet er påkrevd 🙂

    31. Hahahaha…. nå ler jeg godt! Ok – hvis det er juks, så er jeg også en juksemaker. Alle mine innlegg blir skrevet kvelden før…. jeg kan jo selvfølgelig ikke sitte her og klø meg i hue hver morra før jobb! Og – jeg syns forresten ikke det er juks, bare god planlegging! Ha en kos kveld da! Klemmer <3

    32. Er det noen regler på det også da..Nei der er jeg enig med deg..man må da gjøre som man selv vil..og om man velger å forhåndskrive eller ei..har da ingen ting å si! Da har jeg også juksa mange ganger..hihih Enda jeg kan ha tid..så er det ikke dermed sagt jeg må gjøre det på direkten..for noe tull..er vel bare noe sånne topp bloggere har funnet på dette vel.. Vi i bloggblokka har ikke sånne regler! Liker innelegg uansett om de sier det er forhåndkrevet eller hva.. Så vi fortsetter som vi pleier vi..ha en god kveld!

    33. Jeg skriver noen spontant og temmelig på direkten, men mange av innleggene min lagrer jeg. Det siste innlegget, om Besseggen, gikk rett “På lufta”! Det varierer så veldig hvor “skrivelysten” jeg er. Noen dager kan jeg kanskje skrive både to og tre innlegg, og da får kanskje ett eller to “ligge på vent”. Hvis det er tanker om noe jeg opplevde for lenge siden, så kan det godt vente litt.
      Andre innlegg må få modne litt, fordi jeg føler de er veldig personlige. Da må jeg kjenne etter om det er nok å skrive dem ned for meg sjøl, eller om jeg vil dele. Det hender at sånne innlegg blir slettet. Når jeg lagrer, så har jeg mulighet til å legge ut et sånt innlegg de dagene jeg ikke har lyst eller tid til å skrive.
      Bare fortsett å “jukse”, du Frodith. Det spiller da virkelig ingen rolle!! 😀

    34. He,he. herlig. De derre rampestrekene kommer nok med alderen:) Vi er nok ikke så nøye. Passer bare på at de derre morgen greiene ikke blir lagt ut på kvelden…… Blir littegrann feil hihi. Neida. Har en del ferdige blogginnlegg som ligger på vent…. så ikke alt som er ferdig akkurat nå. Kan liksom ikke legge ut 100 i slengen. Det hadde blitt litt voldsomt:) Men noen blir sendt direkte:)

    35. Er det noen uskrevne regler om blogging, altså? Det har jeg ikke fått med meg. Jeg skriver mine innlegg og legger dem ut direkte, jeg har ikke noen spesiell tidsplan å følge og ingen forventer noe som helst av meg, så jeg skriver ikke innlegg på forhånd. Sånn sett er det godt å være liten blogger. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg