Må man testes i enhver situasjon liksom….? ;-)

Ja, jeg bare lurer….?

Man er nå en gang er skapt sånn at man må stues sammen inne på ET sted….for å gjøre “sitt fornødne” i hvert sitt avlukke…….Bare det er slitsomt nok for noen vet jeg…å presse seg inn i en bås…hvor døren går innover, og det er så trangt innpå der at man faktisk må rygge inn for å kunne eventuelt å få satt seg…Bare DET er det jo litt av en utfordring å finne ut av…

Til slutt har man kommet seg på plass, og enkelte sjenerte sjeler gjør alt de kan for ikke å HØRES der inne…..med kremt og papirkrølling og alskens kamuflasje-lyder….

Men det slutter ikke der…for når man kommer ut så skal man i tillegg testes i full offentlighet, en slags IQ-testing…. i alskens maskiner og automater…

Første lure-test er såpemaskinen og VASKEN. Hvordan få vannet til å renne etter at du har klart å klisse deg inn med masse såpe???

Noen steder må man trykke på noen knapper her og der…Noen steder må man bare stikke hendene under springen og så begynner det av seg selv…Og vanlige knotter som de hadde før i tida kan du bare glemme…Så hvis du får øye på noen sånne et sted, så er det antagelig ikke til å SKRU på lenger, for å få ut vann… Men er fylt opp med marsipan eller noe annet rart…

Så da står man der da…Og trykker på allverdens flekker på veggen der, i håp om at det er en veldig moderne form for knapper til vann-kranen eller noe… Eller man stikke hendene nesten NED i sluket i håp om at det skal komme ut noen vanndråper av det du TROR er en kran på veggen der….

Hvis du endelig har klart å bli søkke våt…både på hendene og buksa…. så er neste test å få tørket seg…

Det er en boks på veggen der… Men sånn med en gang er det umulig å se om den skal gi fra seg LUFT eller PAPIR…eller til og med kanskje stoff…. Så er det PÅN igjen liksom…. Med vifting og vinking og vill gjetting på hvordan man skal få noe ut av den boksen og i hvilken retning det vil komme……Og man vil jo helst ikke se TEIT ut heller…Så man stikker jo hendene inn der på en litt “verdensvant” måte…

Og har du flaks, så er det rare symbolet på maskinen et forsøk på å vise en hånd…og ikke en blomst eller noe rart… OG så kan du jo bare gjette på om det skal komme luft, papir eller noe annet rart… Og har du enda mer flaks så finner du også ut på første forsøk HVOR på boksen du skal vifte 😉

Jeg liker ikke spesielt godt disse do-lekene eller testene….

 

Gjør du?

 

 

(en liten reprise på et tilbakevennende problem i min hverdag ;–) )

 

#do #wc #tester #iqtesting #vask #såpe #vann

21 kommentarer
    1. Veldig gøy å lese. Hadde et lurt smil mange ganger for ofte jeg opplever slik selv. Heldigvis går de fleste gangene greit, og på skolen bruker jeg toalett ment for en person så er helt alene 🙂

    2. Ha ha, oppsøker sånn hele tiden jeg. Faktisk litt glad hver gang jeg består. Flott hjernetrim og så fornøyd med å ikke bli fastlåst i å måtte gjøre noe på bare en måte 🙂 Bevare fleksibiliteten.. Best å være i fremmede land med annen måte å gjøre det meste på 😀

    3. Spot on! Det dukker til stadighet opp fancy maskiner rundt om kring på diverse doer. Det er neimen ikke alltid så lett å vite om du skal vifte, trykke eller putte hendene nedi! Det går som regel bra, men når det kommer til tørking av hender foretrekker jeg best papir xD

    4. Det der syns jeg jeg har sett før 🙂 Men jeg er ENIG! Helt håpløst med sånt. For ikke så lenge siden sto jeg på en flyplass hvor akkurat det var problemet: jeg fikk ikke vann i vasken. Det kom en dame og hjalp meg! Hun måtte skru på vannet for meg. Men etterpå hjalp jeg neste, og jeg regner med at hun måtte hjelpe en etter henne igjen 🙂 Ha ha 🙂 Stafett!
      Hilsen sykepadde (men håper og tror at vi ses i morgen)

    5. Hehe… kjenner meg igjen i dette 😉
      Og da er det så forbaska irriterende når ting ikke fungerer som det skal heller av disse nymoderne greiene 😛 enten fungerer såpedispenseren men de 4 varslene i nærheten funker ikke, så da står du der med såpeskummet da.. og så har du endelig funnet en vask som funker, men da fungerer ikke de håndtørkerne… nei men sann… det skal ikke være lett… 😉

    6. Nei, jeg liker dem heller ikke. Og etter å ha vasket hendene med peppermynte munnskyllevann en gang ( på den fineste golfklubben i Houston) så prøver jeg å observere de andre som står og vasker eller venter til det bare er meg der. Nei takke seg til en normal vask…eller en skikkelig bruksanvisning på veggen ved vasken 🙂 Klem <3

    7. Ikke enkelt nei..hehe.. Husker første gang jeg var ute for en slik vask der en må holde henda under..da visste jeg ikke det og satte veska mi oppi..det meste ble vått… Ønsker deg en fin dag videre <3

    8. Hehe, nei det er ikke bare enkelt alltid. Doen på Byporten er den mest avanserte jeg har vært borti, og den eneste jeg har opplevd å måtte betale i (og den betalingsløsningen var heller ikke enkel). Når jeg er på farten er det gjerne doer på bensinstasjonene jeg er innom, og der er det enten papir eller sånn vifte og gammeldags kran + at man sitter alene der. Noen ganger er det en vifte man putter hendene nedi, men det har jeg ikke sett så ofte. Ellers prøver jeg å lage minst mulig lyd inne på sånne flerdoer, spesielt om det er noen kjente der, men det er ikke alltid like enkelt……

    9. Nå fikk jeg latteranfall her jeg sitter, hehehe!! Dette har man vært med på mang en gang ja, og utfordringene er mange og inviklet. For oss med store kropper og lange ben er det ikke alltid like lett å få satt seg og reist seg opp igjen på en verdig måte, godt ingen ser en da!!

    10. HATER det! Kan det ikke være litt enklere da, som en kran å skru på og et papir til tørk. Men det nytter visst ikke, alle slags duppeditter er visst kommet for å bli. Godt jeg ikke har det der hjemme, tenker jeg 🙂

    11. Må man så må man. Stort sett går et greit men innimellom må man være litt kreativ. På utesteder og kafeer er ting i oren men ellers er det så som så. Men slike besøk kan planlegges og dessuten kan man sjekke hvor ting er ok. Det har hvertfall jeg gjort til vane. Ha en fin dag.

    12. Ja jeg syns jeg ser deg..litt vill i blikket…hihihi..Det er ikke alltid like lett nei..og hvorfor skal alle ha forskjellige?? Alle kunne vel ha likt..så om vi lært oss en, så kunne vi alle!! hihih. Ha en god dag Frodtih!

    13. Å så vanvittig herlig! Hater de der do-lekene faktisk…. like pinlig hver gang! Når du lissom står og venter på at en annen skal bli ferdig bare for å se åssen det gjør det.. . Ender ofte med grrrrr <3 du skriver supert! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg