Hvis jeg var en…

Hvis jeg var en melodi…

så ville jeg nok vært en liten, norsk visesang…

En med tekst som alle kunne forstå…

En med en melodi uten for mange vanskelige akkorder..

Jeg skulle vært lett å spille, slik at alle kunne følge med og glede seg..

 
 

Nei, jeg ville nok hverken vært en tung, svart death metal- låt..

eller en vanskelig tilgjengelig og høykulturell klassisk melodi…

Heller ikke ville jeg vært en repeterende RAP-tekst,med melodien på repeat…eller en hysterisk festlig jodle-sang…

Jeg ville helt klart vært en lun,  liten visesang..

En som var lett tilgjengelig for de fleste… men med innhold som betydde noe..

En med en glad melodi, som fikk deg til å smile når tonene nådde øret på morgenkvisten..

Hvis jeg var en melodi…så ville jeg helt klart vært en lun, liten visesang…

 

Hvordan melodi ville du vært? 😉

 

(en liten reprise på en kategori jeg liker å skrive i … 🙂  )

 

#musikk #tanker #melodi #visesang #sammenlkning #tegning

16 kommentarer

Siste innlegg