Av og til SKAL man ta igjen!!

Dette er liksom meg i store deler av livet og hverdagen: 

Jeg er kjent for å være ganske rolig og sindig, og det skal en del til før jeg “fyrer meg opp”… De som har kjent meg en stund her inne i blogg-blokka, vet at jeg faktisk ØVER meg litt for å klare å bli sint… Siden jeg er bittelitt konfliktsky har jeg nok lettere for å finne meg i en del ting, i stedet for å ta en “fight”.


Men noen ganger blir jeg veldig sint…Problemet er at det meste som oftest skjer mest på innsiden… Og da får man jo ikke lettet så mye på trykket…



Det skjer liksom en hel masse…på innsiden…

 

Men noen ganger skal man ikke la alt skje på innsiden…


Det å hyle på innsida hjelper ikke det spøtt!!

Så av og til bør man få det ut, der det hører hjemme!! Ikke la seg plukke på nesen!! Uansett om det er folk på t-banen, folk på jobben, på posten, eller andre som behandler deg dårlig, så skal man SI FRA, i stedet for å eksplodere kun på innsiden. 

Jammen er det deilig etterpå, selv om jeg i sinna- øyeblikkene skjelver som et aspeløv…I går fikk jeg ut av meg litt gruff, og det var jammen godt!
 

Lar du folk pille deg på nesen?
Er du konfliktsky, eller tar du en “oppvask” om det må til?

 

 

#følelser #sinne #tanker #oppvask #konfliktsky

 

 

32 kommentarer
    1. Få det ut! Ikke bra for blodtrykket heller å gå slik med å være sint bare på innsiden….
      Jeg strekker meg ganske langt for å unngå konflikter, men tar en fight når det trengs…

    2. Fine tegninger 🙂 Er veldig konfliktsky og misliker sterkt konflikter/ uenigheter. Er nok ikke så flink å si ifra heller, men er en veldig tålmodig person av meg. 🙂

    3. Hmmm… jeg er nok veldig konfliktsky…. ikke så bra…. men jeg er så altfor snill, og vil at alle skal ha det bra til enhver tid…. da blir jeg selv og mine meninger litt bakerst lissom…… men det hender – spes på jobb at jeg sier ifra med STORE BOKSTAVER <3

    4. Artige tegninger og tekster i boble! Jeg er stikk motsatt av deg. Som regel tar jeg opp ting jeg ikke liker med en gang og da med den det gjelder. Jeg hater urettferdighet og kan ikke holde inne om noe ikke stemmer. Tror det er godt med utblåsninger av og til. Det senker stressnivået, i alle fall til en selv. Kan hende det stiger da til noen andre, men det får så være, he-he 🙂
      Ha en fin siste del av kvelden!

    5. Stilige illustrasjoner, sånn er det jo ja. Jeg er nok konfliktsky jeg og, men ofte synes jeg ikke det er verdt energien, og gidd ikke irritere meg. Finnes jo så mye annet å bruke energi på. Men så klart, av og til bør man si i fra. Som når folk ikke hilser når JEG viker for dem, haha. klemmer<3

    6. Den der sitter langt inne, men jeg sier ifra om jeg virkelig føler at det må jeg. Men sånn litt frustrert irritert kan jeg nok lett være her hjemme med mine. Jeg sier mange ganger at du får gå ut og kaste mose og stein i skogen. Ut må det sinne, for det er best for deg. Noen ganger kan man jo demme det opp helt, og så eksploderer det på feil steder og mennesker. Klem til deg 🙂

    7. Anonym: Ja, vi som ikke er så flinke på å “ta igjen” får øve oss litt 🙂 Jeg er stolt over meg selv etterpå, når jeg har stått opp for det jeg mener, og plassert sinne mot den som bør få høre det 🙂

    8. Helge: Ja, jeg behersker meg nesten HELE tida jeg…men man skal ikke BARE beherske seg heller, å la andre “kjøre over” seg… Ha en fin kveld 🙂

    9. veronica Rona Thomassen: Jeg har også lang lunte egentlig…FOR lang…Og det har vært et problem…FOR konfliktsky også. )…SÅ nå har jeg begynt å ta igjen :-

    10. GTduA: Ja, litt irritasjon klarer jeg å ta , og ta opp på mer vanlig måte. Men når folk er EKLE med meg , med måten de tar opp ting på, da synes jeg at jeg har rett til å TA dem litt tilbake :-/ Ikke mange mennesker det gjelder, men det er NOEN… Men nå er jeg ferdig med det 🙂

    11. margarites: Ja, jeg liker det jo ikke jeg heller egentlig … Jeg vil at alle skal være venner og ønske det samme. Men sånn er det ikke alltid. Noen ganger er folk SÅ ufine og ekle, og da er det ikke riktig at de skal få holde på sånn…Så noen ganger bare eksploderer jeg litt, begynt med nå i senere år. Føler ikke det er riktig at folk skal få behandle meg sånn.. Så jeg blir flinkere 🙂 Klemmer <3

    12. Jeg er nok av den konfliktsky typen og holder ting inni meg. Freser litt på innsiden, men det kommer ikke så mye ut…. Jeg kan nesten ikke huske at jeg har vært sint heller…jo faktisk en gang i fjor vår, da eksploderte jeg litt…og før det husker jeg ikke en gang. Men jeg skulle på en måte ønske at jeg heller kunne tatt den konflikten, diskutert og blitt ferdig med det… Men det er liksom ikke meg. Men til andre kan jeg godt si “få det ut!”…Det er med andre ord forskjell på teori og praksis…. Ha en fin kveld. Klemmer <3

    13. Ja i stedet for å irritere seg på innsida er det mye bedre å få det ut. Men jeg har nok blitt litt mer rund i kantene med åra. Men har i alle fall funnet ut at å irritere seg over ting en ikke får gjort noe med er bare misbruk av energi. Få det ut bli ferdig med det 🙂

    14. Jeg irriterer meg ikke så veldig lett, tror jeg. De gangene det skjer er jeg dårlig til å ta det opp med den det gjelder, – det blir mer til at jeg snakker med andre om det. Samboeren er den som får høre hvor håpløs jeg synes andre er, hehe.

    15. Sunt med en utblåsning!
      Jeg er ganske konfliksky mot venner og bekjente, men de som er nærmest får nok ofte se den virkelige meg. Kan være ganske eksplosiv og ulogisk når jeg er sliten, som en trassig unge i en voksen kropp XD hehe

    16. Jeg har lang lunte, litt for å gi folk en sjanse MEN når lunta er oppbrukt så går det brennhett for seg. På hjemmebane sier jeg fra mer umiddelbart, slik at ikke ting skal ligge å koke unødvendig lenge pga. en bagatell, slikt blir set dårlig stemning av.

    17. Nei, på innsiden hjelper det ikke stort! 😀 Jeg er kanskje litt konfliktsky jeg også. Iallefall når det er meg selv det gjelder. Jeg er MYE BEDRE til å stå opp for andre, og hvis det er noe som er urettferdig så skjer det heller ikke bare på innsiden her. Hater køsnikrere og folk som tror de er bedre enn oss andre vanlige dødelige. Er igrunnen skikkelig hissig, men har lært meg å temme det litt på mine halvgamle dager. God torsdag til deg.

    18. Ja det var flott illustrert med disse herlige tegningene dine..ja jeg er nok blitt veldig konfliktsky med tiden..før tok jeg opp hver gang noen “pille meg på nesa” men nå orker jeg ikke..Men som du ser, så kan man til slutt eksplodere da..vist man samler opp eder og galle! hihih Men man kan kanskje si at jeg nå velger mine kamper..ikke alle er vits i å vinne..og ta opp..Men tror nok ikke det er bra å gå med det inni seg..men sånn har det blitt..Orker ikke sure folk, da smitter det over på meg…BRA du fikk sagt i fra i går..da har du tømt deg for en stund nå da…hihihi. Ha en god dag! uten konflikter og bråk!

    19. Hei og god morgen 🙂
      Ja slik er det………….. av og til er det godt å gå en lang tur……….. se seg rundt om en ser andre skapninger i sin vei og så BRØLE UT!!!!!!!!!!!!!!!!! hehehehe selv om jeg brøler ut innen for mine husvegger også……………
      Ikke morsomt å bli pillet på nesen……
      Jeg er også konfliktsky.
      Ønsker deg en god dag!!
      klem

    20. Man må beherske seg av og til men det hender at det hoper seg opp sinne hos meg. Det er mange ting som skaper det. Hvis man forbereder seg på konflikter kan man lettere takle det. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg