Hvem er jeg??

Jeg har noen bloggvenner, som bor i andre blogg-blokker. De er litt tunge å besøke, jeg må ut av heisen herfra, bort gata, og opp i blogg-blokka ved siden av…

Og er man litt lat kan det bli litt sjelden med noen av besøkene utafor egen blogg-blokk. MEN…jeg gjør det altså. Noen besøker jeg hver dag, for SÅ lat er jeg ikke.. og noen besøker jeg litt nå og da.. Og en dag var innom Kaostroll. wordpress.com. Og hun hadde råd mot skrivetørke. Og det har jeg benyttet meg av her: 
Du får samtidig vite litt mer om meg, så her er noen spørsmål jeg stjal hos henne, som HUN også hadde stjålet et sted.

Feel free- stjæl i vei du også 😉

 

 

Hvor gammel er du om fem år? 
– Omtrent som i dag vil jeg si. Jeg er liksom en av de som ikke blir eldre. Jeg rundet 50 i fjor vår, og på det tallet har jeg tenkt å holde meg en stund 😉

 

Hvor høy er du?
-Sånn akkurat passe. Lang nok til å rekke opp i hyller overalt. Kunne vært modell, sånn rent høydemessig…he-he.. Tallet er 178 cm, om jeg ikke har begynt krympeprosessen ennå..

 

Når står du opp? 
-Klokka står på 06:00, men jeg er ofte våken både 05:00 og 05:30 jeg, helger som på hverdager…Så sovner jeg kl 21 også da… eller besvimer…

 

Hvem ringte du sist?

-Oslopadda
 

Hvem ringte deg sist?
-En fremmed oppringing på jobb i dag..Har enda ikke funnet ut hvem det var..

 

Favorittfarge?
-Turkis, nå i voksen alder. Da jeg var liten var det gul.

 

Foretrekker du å ringe eller sende sms? 

-Helt klart sende sms. Før kunne jeg sitte i telfonen, fast-telefonen som fantes på den tiden ;-), og skravle med venner i timesvis. Nå orker jeg ikke prate i telefonen mer enn jeg MÅ, og det blir helst med mamma, som liker det bedre enn sms.
 

Hva er ditt favorittsted?
-Vet ikke om jeg har noe sånt sted, men jeg liker å få meg en tur til Langesund hver sommer, på konsert. Og å dra til Gjendesheim og gå Besesggen. Ellers liker jeg sofaen min godt…på vinteren ..He-he


Hvilken sang hørte du på sist?
-Det er jeg jammen ikke sikker på. Hører lite på musikk egentlig. Mest You Tube -vidoer. Tror kanskje det må være Sia Furler : Soon we`ll be found, med tegnspråk til selvfølgelig.

 

Hva skremte deg om natten som barn?

-Jeg vet ikke om jeg var spesielt redd om natten som barn. Men i tilfelle mørket generelt. Men sånn ellers var jeg som veldig liten redd for ALT… 
 

 

Hvor mange puter har du i sengen?
-En, men jeg blir aldri fornøyd med putene jeg har. Prøver myke, harde, tempurputer osv… Men enda ikke fornøyd..

 

Hva var det siste du kjøpte?
-To liter melk og peanøtter. Når det gjelder større ting var det 2 dvd-er for et par uker siden, og en snekkerbukse..

 

Har du stasjonær eller bærbar pc?
-Jeg har lap-top hjemme.
Og på jobb har jeg en blanding: En lap-top som er “dokket”, og kan tas med fra den FASTE plassen, der skjermen står, og brukes i andre omgivelser rundt på huset.

 

Foretrekker du sko, sokker eller barføtt?
-Nå om dagen vil jeg gjerne ha sko UTE hvertfall..he-he.. Men ellers liker jeg lite som trykker og klemmer. Barføtt kanskje…om sommeren. Men sokker er også greit.

 

Hvilken iskrem er din favoritt?
-Helt klart Royal is med lakris, nå om dagen. Ellers er det Lion- is, i alle former..

 

Hva står det på den siste meldingen du sendte?
-Vi snakkes om det i morgen (jobb-greier…)

 

Hvilken dessert er din favoritt?
-Hvis jeg fikk velge fritt, og det ikke er lov å velge kake….så må jeg si sjokolade-mousse 🙂

 

Liker du kaffe?
-Jepp. Før var det alt med melk i, måtte ha kaffe med melk. Eller kaffe latte. Nå tåler jeg egentlig dårlig melk, så bør holde meg unna.. Og etter vi fikk kaffe-maskin til kapsler, Dolce Gusto, så elsker jeg helt alminnelig kaffe uten noe i.

 

Hva drikker du helst til frokost?
-Vann. Eller kaffe.. Sånn etterhvert ryker jeg på en is-te eller to… 

 

Drømmereisemål?
-Kina kanskje, litt sånn helt annerledes..Ikke tenkt så mye på det. Og har vært i Skottland og Island, og liker de stedene godt. Men noe helt annerledes hadde vært moro..Kina må være spesielt.

 

Hvilken radiostasjon hørte du sist på?
-Aner ikke. Hører ikke på Radio, og vet hvertfall ikke hva det er jeg hører på om jeg skulle dumpe innom en radio en gang… 😀

 

Nevn en historisk person som interesserer deg?
-Hvis man kan tolke hva man vil om begrepet historisk, så synes jeg mange av de gamle norske kunstnerne, Christiania-bohemen, Christian Krogh og co var spennende. Og jeg har lest mye om dem. Ellers er det mye folk innen døve-histoien som er spennende.. 
Jeg skulle sikkert svart noe større og mer verdensomfattende på dette spørsmålet…MEN… det kan noen andre gjøre..

Kan du noen andre språk enn norsk?
-Det eneste språket jeg kan ganske GODT er tegnspråk. Dårlig i engelsk og tysk.. Men tegnspråk er jeg rimelig god på 😉

Hva bruker du helst penger på?
-Reising… GJØR det ikke ofte, men det er det jeg HELST bruker penger på..

 

Kan du stå på slalom?
-Ha-ha…nei det er å dra det langt… Kan knapt stå ski-heis…men jeg HAR stått slalom altså, i barnebakkene trivdes jeg best. Og 30 år siden sist. Jeg sto vel toppen 2 sesonger 😉

 

Hva er har du nærmest deg nå som er rødt?

-En Poul Pava-kopp, som det er en del rødt i …

 

Så det var litt om meg…

 


Skal du ta disse spørsmålene også?

 

 

#spørsmål #kaostroll #littavhvert
 

19 kommentarer

Siste innlegg