Hvis jeg var en fugl…

Tenk å være and for en dag…Ville du vært det?
Bare sånn for å sjekke forholdene liksom…
Det er litt som å være flue på veggen i noen sammenhenger…Ikke at jeg har SÅ lyst til det…å være flue altså…Det er LITT for risky..Bare et ubetenksom KLASK fra noen…SÅ ligger man der og spreller…

Men å være AND for en dag…
Kanskje det kunne vært noe…?
Svømt rundt sammen med likesinnede…Jeg er jo veldig glad i vann og svømming…
Kunne plaske rundt…strekke litt på den lange halsen min… flakse litt med flotte vinger og fjær…og virkelig være i mitt ess..

Vel..Da jeg var nede ved Akerselva en snartur i går var det VILLE tilstander. Jeg tenkte i mitt stille sinn at jeg er JAMMEN glad jeg ikke er and..
For det første var det jo bitende surt og kaldt da..
Men i tillegg var det jo svinaktig mange mennesker der, som prøvde å spre litt glede med å kaste brød og smuler til alle fuglene der.. Hadde det vært BARE ender der, så kunne det kanskje gått for seg i ordentlige former.. Men det var jo disse gale måkene også da, og de er BARE IKKE GREIE!!
Den ene måken drev og rev og slet i vingen til en av endene, med nebbet sitt… Og MÅKER, de er digre her i sentrum altså..

Nei…jaggu er jeg glad jeg ikke er and…Ikke for en dag en gang…
 

 


Kunne du tenkt deg å være fugl for en dag? 😉

 


#foto #fugler #and #akerselva #tanker #livet #fantasi

21 kommentarer
    1. margarites: Alle vil være ørn skjønner jeg nå 😀 Men NOEN må være and også 🙂 hi-hi Ja, de måkene er fæle, de nappet og dro i anden sine vinger 🙁 Klemmer <3

    2. Etdiktomdagen: Ja, ørn er liksom litt mer majestetisk enn en lusen AND liksom 😀 Ha-ha…Og med den fæle måken i nærheten ville jeg også heller vært ørn, da hadde han ikke tørt å prøve seg 😀 He-he Klemmer <3

    3. annebe: Hi-hi, nei sjelden jeg tenker på det sånn i det daglige jeg også, men det slo meg da jeg sto der, at akkurat and ville jeg IKKE vært DEN dagen 😀 Med den måka på lur, fysj den var slem 😀

    4. Åh, det hadde vært fint og vært fugl, – sveve høyt og se alt ovenfra + tilbakelegge lange avstander. Jeg er ikke så glad i å svømme, og trives godt i skogen, så muligens en ugle. Den har ikke så mange fiender, og ser så trivelig ut, hehe.

    5. Jeg kunne godt ha tenkt meg å være en fugl for en dag, men and tror jeg ikke at jeg ville være. Nei, da skulle jeg ha vært en ørn, som svever høyt over bakken å har full oversikt over alt som skjer nedenfor :o))

    6. Kunne ikke tenke meg å være and eller fugl.. men kunne sikkert vært fint å kunne fly ..men ikke noe jeg savner sånn til vanlig..hehe…
      Nydelig bilde :)) Klem og fin dag videre <3

    7. Ja for en dag kunne jeg godt ha vært både and og fugl..ja alt av dyr egentlig…men til syvende og sist, så er jeg glad jeg er menneske! hihihi..Flotte bilder! Ha en god dag!

    8. God morgen 😀
      Nei, and ville jeg ikke vært 🙂
      Og de galne måkene………………. de er det maaaange av her også 😀
      Jeg ville vært en ørn som svevet i vinden……….med skarpt blikk holdt alt under kontroll,,,,, nesten…. for ørnen er fantastisk <3 hehehe
      Flott bilde til teksten din 🙂
      Ha en flott dag, frodith!

    9. ja kanskje det hadde vært fint å være en and for en dag,sommersdag velogmerka da vannet er mere behagelig på sommeren enn nå på vinteren.
      Da ville jeg vært en mandarinand som er så fargerik og vakker )

    10. Om ikke en and, så kanskje jeg kunne vært en ørn…og fly majestetisk over skog og fjell. Bare seile på vinden med et digert vingespenn. Eller kanskje en av småfuglene våre som besøker mamma hjemme hos henne. Da hadde det alltid vært mat å få om morgenen og utrolig mye selskap i alle de andre småfuglene der. Men måker ville jeg holdt meg langt unna, de virker onde. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg