Det er et lite skritt for menneskeheten kanskje….

Men et DIGERT skritt for meg…

Når man faktisk har vært så livredd duppeditter, tekniske dingser og slike saker at man fryktet selv ROMMET til  “Maskinskriving Valgfag” i 8. klasse…
Når man  strittet i mot å måtte delta på det eneste reelle valgfaget på ungdomsskolen fordi man hadde den oppfatningen at maskinene ville “ta over” verden…

Da er det faktisk et giga-hopp for meg….
Å plutselig være den i 2017 som står og underviser tre elever på sine bostedsskoler,  på tegnspråk, via skjermer og kameraer, nettet og styringspanel, på noe som heter “Fjernundervisning”.

Det var måne-hoppet sitt det…tenker jeg…

Gjør du noe i dag, som du aldri trodde du ville gjort?

 

#framtid #utvikling #teknisk #jernundervisning #duppeditter 

15 kommentarer
    1. Så utrolig bra og kult at teknikken brukes på denne måten! 🙂 Jeg hadde forsåvidt aldri trodd at jeg skulle være med å legge inn design på side2 og nettavisenbloggere. Hadde noen sagt det til meg for litt over et år siden, hadde jeg bare flirt. Ellers litt sånn som Etlitepuff også, blogg i seg selv trodde jeg aldri jeg skulle drive med. 🙂 Men nå må jeg rusle videre, er lovlig sent ute for utstillingen din.

    2. Kjære vene, her kjente jeg meg godt igjen! Du er kjempetøff! 😀
      Jeg skyper, noe jeg aldri hadde trodd jeg ville våge. Det at kanskje helt ukjente skal se meg snakke til de gjennom en skjerm hadde jeg aldri trodd jeg skulle gjøre 🙂

    3. Jobba litt med å få etablert utstyr for bruk av fjernundervisning i jobben min for noen år siden, så det er jo artig å høre at du er med på å bruke løsningen. Fantastisk mulighet 🙂

    4. Så flink du er som behersker sånt. Jeg er ikke så god på sånne duppedingser, men bedre på andre tekniske ting. Jeg utdannet meg til regnskapsfører for ca 30 år siden, og først nå i en alder av snart 50 har jeg blitt det. Jeg har hatt bruk for det i den andre jobben min også, men ikke så mye som nå.

    5. Hehe … du er superflink! :o) Jeg har småjogga litt i dag, sammen med en hel haug andre. Og det var vel en slik ting jeg aldri i mitt liv trodde jeg skulle gjøre!

    6. SÅ flink du er Frodith! 😉 Og dette hørtes jo veldig avansert ut også da..!?
      Ja, jeg gjør masse nå i dag, jeg aldri trodde jeg kom til å gjøre! Bl.a å skrive blogg.. :-p

    7. Heia Frodith, dette er jo toppen :o))
      Den gangen tilbake på det glade 80-tallet når man sluttet å bruke elektrisk skrivemaskin, og PC’n kom snikende inn på kontorene våre… Da var jeg overbevist om at dette var ikke noe å skaffe seg på privaten, for det hadde jeg ikke behov for…. Nå kan jeg le av det, for nå er jeg på nett både på pc, nettbrett og mobil hele dagen, og er vel av den oppfatning av at jeg ikke kan klare meg uten :o))

    8. Da var nok jeg veldig lik deg..jeg hatet pc…og den mannen jeg hadde da..han måtte ha alt nytt..og kjøpte inn, og begynte å sitte pal ved pc…JEG skulle aldri på noe nett nei!!! Henger fortsatt etter..men begynner å blir flink i det meste av duppeditter jeg også..hihih..Så ja, vi må nok bare henge med!! Et flott hopp som hjelper mange du har tatt da!! ha en god dag kjære deg!

    9. Det tror jeg neppe at jeg gjør. Vil tro det er en artig utfordring for deg som lærer og undervise på den måten. Ellers hadde jeg veldig mye maskinskriving som valgfag på skolen, tror jeg hadde 100 anslag i minutte om jeg ikke husker feil, tror jeg er der når det gjelder pc-skriving også. Men det blir oftene feil når jeg skriver på pc. Har en travel dag foran meg så nå må jeg fare. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg