Akkurat NÅ!…

“Ikke visste jeg at det er alle disse små øyeblikkene som fòr forbi, at det var de som ER livet”. Sånn begynner et uttrykk jeg har lest et sted, og det er så mye sannhet i det. Og jeg liker det så godt.

Jeg har skrevet  innlegg tidligere om å se gleden i de små ting, om å ikke alltid tro at gresset er grønnere på andre siden av gjerdet. Og det er litt av de samme tankene, som dette med å leve her og nå. For hvor ofte våkner du, og bare ER, før hjernen setter i gang å tenke framover eller bakover? ” I går var en kjempefin dag, sånn vil jeg gjerne ha det igjen snart”.” jeg gleder meg til neste sommer, da skal jeg reise hit… eller kanskje dit…”.  Går det mange minutter før du setter i gang et slikt tankespinn? Får du satt beina på gulvet, før du begynner å tenke på hva du ser fram til ETTER jobben..?  Eller tar det  timer før  du begynner å reise i tid?  Kanskje  klarer du å faktisk VÆRE TIL  akkurat her og nå ganske så ofte? Hva vet jeg…

 For det handler jo om å ha en være TILSTEDE liksom, dette med å være være her og nå. Om å ha en tråd eller connection til omgivelsene man er en del av, og ikke være ute på “reise” hele tiden…. Da blir kanskje hverdagen enda mer stressende, forover-bakover, forover -bakover, men aldri helt HER og NÅ.  

Jeg snakker ikke om å ikke ha drømmer, for det bør man ha. Det gjør livet rikere også. Det er mer snakk om å være litt  “plantet”  her og nå,  OGSÅ, på en positiv måte, og om å gjøre DISSE “nå-ene” like positive og fine, som de som skal komme eller har passert 🙂

 Lever du i nå-et / nuet? 

 

(Det blir litt repriser nå om dagen, nettopp fordi jeg trenger å være litt “her-og-nå” ute in the real life. Noe krever meg litt mer enn vanlig, og da er det fint med litt repriser. Fordi jeg mener jo at disse innleggene er viktige også i dag 🙂 ) 

 

#nå #hverdagen #øyeblikkene #leve #livet #tilstedeværelse 

7 kommentarer
    1. Jeg er en planlegger, og elsker å gjøre det. Som for eksempel skrive opp på listen min, de tingene jeg og bestisen skal gjøre utover våren og sommeren. Det å sitte å planlegge er gøy, og gir en glede i hele kroppen :o)) Men jeg er også den personene som også “bare” er fornøyd med å rusle ut på balkongen i nattkjolen med kaffekoppen. Sitte der ute å ikke gjøre noen ting, bare sitte der å rense hode for ubetydelige tanker :o))

    2. Jeg klarer ikke å tenke så langt frem i tid. Så klart planlegger jeg ting frem i tid, men liker ikke å tenke på “hvor er jeg om 5 år” og sånn, fordi jeg liker ikke tanken på det som kan komme med død og slikt ;s Høres sikkert veldig rart ut men..
      Men liker heller å ta det som det kommer 🙂 Men tenker jo også mye på det som var ;s

    3. Veldig bra skrevet, frodith ! Jeg er nok litt sånn av og på pga. magegreiene mine. Men nyter nuet på de gode dagene mine. Heldigvis er jeg ikke deprimert men veldig sliten… Den tiden som kommer blir ett nytt og bedre liv for meg. Jeg har vært inn og ut på sykeh. fordi pacemaker ikke fungerer ikke mer. Men løpet av vårparten blir det stomi på meg :-)) Nytt liv i vente for Ritamor..:-D
      Klem <3

    4. Ja, visst er det greit med repriser! Klokt innlegg. Jeg er nok litt både “foran og bak”, men en del “Her og Nå” også! Skikkelig “Gla’tegning” du hadde laget der! 😀

    5. Tja…jeg gjør vel det nå..men har ikke alltid vært så flink nei.. Men med et begrenset liv..så må man bare sette pris på de små tingene..:-) Håper alt er bra med deg! og dine…Ha en god kveld! klem fra meg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg