Så begynner påske-maset…. ;-)

Påsken har bare så vidt rullet i gang, og jeg så for meg en stille og rolig start. Jeg har tatt meg fri noen dager, og planen er å ha en liten vårrengjøring, mens Hr Frodith er på jobb..
En LITEN vårrengjøring sa jeg…Et rom om dagen… eller noe i den duren..

Så jeg var egentlig bare på vei ut her på morgenkvisten for å kjøpe vaskemidler….
Da var alle mine forhåpninger om ROLIG over..
Pepper hadde sneket seg med i veska…Og når det nærmer seg høytider er jeg aldri trygg…Da rykker det liksom til i føttene på Salt og Pepper… Det blir fart oppå sofakanten, og de er stadig i sving med et eller annet…
 

Da vi nærmet oss butikken, fikk han plutselig øye på noe, og pilte i vei bortover:

“SE Frodith!!! PÅSKE-egg!!! Det står vi skal fylle Påske-eggene!!! Ser du?? Da MÅÅÅÅ vi vel bare?? Frodith, hører du??”

 

Det var ikke det at jeg ikke hørte akkurat…Jeg bare VILLE ikke høre…. Men Pepper lot seg ikke lure. Nappet meg hardt i bukseleggen, og gjentok: 
“Froooooodiiiith!!! PLIIIIIIS!!! Vi må fylle eggene!!”

Jeg prøvde meg med et strengt “NEI, det er alt for tidlig…både i uka…og på mårran…”

Da ble han helt SPINNVILL!!! Sto midt på plassen der, hoppet og skrek…Strakk halsen så langt han kunne, og ut kom noen voldsomme PIP!! Jeg ble helt flau…Man kunne jo tro jeg ikke hadde kontroll på han: 

“Jeg VIIIIIIL ha påskeegg!!!!!! Jeg VIIIIIIIILLL!!”

 

Eter en sånn galskap skal jeg love deg at det IKKE blir påskeegg med det første…Ingen får hylt seg til egg hos meg altså…Her må det noen unnskyldninger til, før jeg eventuelt tenker litt på det..

Jeg stappet han bryskt ned i veska mens gule klissvåte gummistøvler sprellet febrilsk….
Nå er det klart for husvask for meg, mens han sitter og skammer seg litt på sofakanten her….
 


Synes du Pepper fortjener et påskeegg etter sånn oppførsel? 😉

 

#påske #rotter #saltogpepper #husvask #påskeegg #oppførsel

 

32 kommentarer
    1. margarites: Han skal få senere…men IKKE i dag… Jeg har ikke NYTT fridagen akkurat, vasket halve dagen…Men det har vært ganske greit også, blir fint etterpå 🙂 Klemmer til deg <3

    2. Etdiktomdagen: Ja, her har det ikke dalet nå i dag…Det kommer når han har sagt unnskyld…Maken til oppstyr på morgenkvisten.. 😀 klemmer <3

    3. karidansen: Ikke sant?? Man kan ikke skrike seg til påskeegg her i gården altså!! Men kanskje etter hvert i påsken..Ja, flotte gummestøvler 😀 Påske-støvler…

    4. A February Girl: Ja, han skal få etterhvert…Men ikke i dag nei…Her er det bare Frodithen som skal få i dag…For har vært flink å vaske..Men Pepper sitter furten på sofakanten… 😀

    5. annebe: Ikke kost meg så mye, men med litt tørket mango under vaskingen..NÅ er det klart for sjokolade snart.. Men ikke til Pepper altså…Han får vente til han oppfører seg.. 😉 Grattis med nye møbler da 🙂 Klemmer <3

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Han får IKKE i dag…Bare jeg 😀 Og etterhvert i påsken skal han få…Han har vært litt skamfull etterpå ..så da går det veien … 😀

    7. maiken: Jo, hvis de får øye, på Pepper, og hvor påvirket HAN ble, så forbyr de nok plakatene 😀 Han SKAL få egg…må bare vente litt 🙂 Til han oppfører seg …

    8. Så herlig!! ja jeg syns han kunne fått litt godis..som skal holde hele påske!! og særlig siden du skulle vaske hus! da hadde det jo vært godt med noe søtt etterpå…vist han hadde delt med deg da..men pedagogisk så skal han ikke ha nei..meeeennnn han er en rotte! og vil jo smake på ALT! hihihi..Håper huset ble rent, og at Pepper fikk litt godis..for du kjøpte sikker litt…hihih. ha en god kveld!

    9. Hehe, han er nå søt da! Når det kommer til påskeegg, så fortjener alle det uansett synes jeg. Likevel kan det være greit å ha det som en liten trussel, at om han ikke oppfører seg så kommer ikke påskeharen på besøk. ;o)

    10. Syns han skal få litt, ikke så rar t han lot seg rive med av den store plakaten, satt opp nettopp for å friste folk…og rotter :)) Håper du koser deg mens du gjør rent ..litt og litt :)) Vi har vært å kjøpt skrivepult og ny kontorstol ! Klem <3

    11. Kanskje litt senere, men ikke rett etter all den skrikinga 😉 For litt påske-godis må man ha, også små, utålmodige rotter 😉 Kos deg med påskevasken, her det arbeidskrav på planen. Ha en fin mandag <3 Klemmer

    12. Veldig enig i at den rotta trenger grensesetting!! Bra du er sterk nok til å takle ham, eller blir han et mareritt å ha i hus!! Ellers synes jeg jo at han har noen aldeles knæsje gummistøvler! 😉

    13. Stakkar…ja han fortjener påskeegg. Ikke fordi han skrek og bar seg, men fordi det er påske…. Ingen skal få viljen sin fordi de hyler og skriker, men han ble nok sikkert litt glad når han så den reklameplakaten. Du får satse på at han sier unnskyld for oppførselen sin når han får tenkt seg litt om…så får han få påskeegg litt senere i påsken 🙂 Påskeklemmer fra en som nyter fridagene <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg