Tannlegeskrekk??

Ja, i dag var det tid for dette synet, igjen….Og i dag VISSTE jeg at jeg skulle gjøre ting som ikke regnes som godt…
Fjerne en fylling, og inn med en ny…
For meg er det store saker, uansett…

 

Etter en episode for mange år siden, hvor jeg fik rotfylling UTEN at bedøvelsen virket, uansett hvor mange jeg fikk, har jeg hatt litt skrekken for man si…Jeg sto i bro, mens tårene rant i strie strømmer..
Etter en sånn opplevelse er faktisk litt borring noe å grue seg hele natten for…


 

Men tannlegen min er verdens søteste, hun jeg fikk for et par år siden. Hun har forstått hvor engstelig jeg er og forteller ALT hun skal gjøre, før hun gjør det. 
Jeg fikk i tillegg både bedøvelsekrem FØR bedøvelsesprøyte, og i så store doser at jeg liknet Elvis Presley en stund der…

Og nå er det masse rare nye ting å forholde seg til på tannlegekontorene som jeg ikke var vant med før:
-Briller for beskyttelse av øynene, i tilfelle det skulle sprette ut noe almagan…
-Speil så jeg kan følge med selv..
-Og en klut til å vaske meg litt i ansiktet, fikk jeg da jeg skulle gå 

Så selv om hendene svettet, de grå sommerfuglene danset polka i magen på meg, og jeg liknet en forgapt Elvis, til inntil for en time siden… så har dagen og tannlegeopplevelsen ikke vært så verst… 😉

Har ikke tannlegeskrekk JEG vel…
 

 


Har du tannlegeskrekk?
Eller liker du å gå til tannlegen?

 

 

#tannlege #redsel #bedøvelse #tegninger

 

17 kommentarer
    1. Ah!
      Og når du har vært til tannlegen………….ja da vet jeg at det snart ligger innkalling i postkassa, til meg …………tannlegeskrekk????? jotakk………..den er ikke til å komme unna. Og jeg kjenner meg igjen….. jeg blir stiv som en stokk……svettis i hendene og bomull i hodet til nesten besvimelsesgrensen……………..
      Så var du ferdig for denne gang!!!!!! klem

    2. Uff, jeg grøsser ved tanken. Har opplevd det samm,e at bedøvelsen ikke virket. Noe så vondt. Jeg har ny tannlege nå, og hun er så søt mot meg, at jeg grudde meg ikke i det hele tatt da jeg skulle dit denne uken. Null hull var det og jeg fikk ros for fint renholdt! Gjett om jeg feiret da, med napoleonskake!!!!! Klem til deg 🙂

    3. Jeg må nok en tur snart igjen ;s Har begynt å få vondt i den tanna som er skeiv fra fødselen av, og samboeren mener at det kan være visdomstenner som holder på å komme ;o

    4. Nå er det over å du kan senke skuldrene :o)) Jeg hadde tannlegeskrekk før, men etter en stor sanerings- og rehabiliteringsjobb for noen år siden ble jeg kurert. Nå gjør det meg ikke noe å gå til tannlegen lenger, og sist gang jeg var der hadde jeg ikke hull heller :o))

    5. Å si at jeg liker å gå til tannlegen er vel å ta litt hardt i…men jeg synes det går greit- så lenge jeg får bedøvelse som virker. Jeg har trukket noen tenner, så all visdom er ute…skjønt de var ikke så lette som tannlegen trodde. To måtte opereres ut, men det gikk greit. Så bra at tannlegen har forståelse og forklarer, sånn burde alle tannleger egentlig vært. Min tannlege har en syk hukommelse, hun husker alt som har blitt sagt tidligere år (lurer på om hun noterer samtaleemnene hun har hatt – for jeg kan jo ikke si så mye med greier i munnen- sånn til neste gang) Bra du begynner å ligne deg selv igjen nå – og så er det vel et år til neste gang, eller? Klemmer <3

    6. Jo i bøtter og spann! Men min løsning er at tannlegen holder helt fred, gjør sitt i et forykende tempo og jeg får gå hjem utallige kroner fattigere… Hva slags mennesker er det som velger å bli tannleger???

    7. Hmmm – jeg liker aldeles ikke å gå til tannlegen! Men har ny tannlege nå, og han var veldig omtenksom… unntatt da regninga blei presentert, hahaha <3

    8. Ja gjett om jeg har! Men har fått ny tannlege for ca 2 år siden og hun er virkelig kjempeflink og klarer å berolige meg og er veldig forsiktig, og da går det veldig bra :)) Bra det gikk så bra med deg idag :))

    9. Jeg har serriøs tannlegeskrekk…
      Verste jeg vet i hele verden nesten!! Fysjameg.
      Søvnløs før timen pga redsel… (og like søvnløs etter pga prisen hehe;)

    10. Uff det hørtes ikke godt ut! Hadde tannlegeskrekk før, men nå har jeg begynt på en klinikk på gulskogen senteret og de er så søte og snille at jeg ikke er så redd lenger.

    11. Uff..kjenner jeg blir kvalm bare av å lese dette…hihih..jjjjjaaaa..jeg har tannlegeskrekk..og skulle ha vært der…for lenge siden..igjen..hihih.men utsetter og utsetter helt til jeg må…sånn er det, og sånn blir det…BRA du har det bra nå..og kan sove godt i natt! klem fra meg!

    12. Uff, tannleger er ett forferdelig folkeslag 😀
      Jeg er livredd. Ble skremt av en da jeg var hos tannlegen første gang da jeg var lita. Husker ikke når man blir kalt inn første gang. Men han ødela meg.
      Så nå går jeg ikke hvis jeg ikke absolutt må.
      Heldigvis har ikke unga arvet skrekken 🙂

    13. Jeg liker å gå til tannlegen- eller ikke nå med tanke på pris da :O
      Er ikke gøy med tannlegeskrekk. Men må man så må man liksom 🙁

    14. Jeg har opplevd mye rart med tennene mine, og bl.a. vært innom tannlegehøyskolen, operasjon i munnen, satt inn bro i to omganger. Nå som det ikke er så mye spesielt lenger, er det bare gøy å gå til tannlegen. Dessuten er han veldig flink, og setter bedøvelse ved den minste fare for at det skal gjøre vondt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg