Stjålne saker 4

På legekontoret er jeg sjelden… Heldigvis…Jeg er sjelden syk, og det skal litt til før jeg går til legen.

I senga er jeg sjelden alene, men holder meg for det meste på MIN side av senga… Der ligger jeg enten som en pølse i brød og sover uten en bevegelse ELLER jeg herjer noen netter vilt rundt pga rare “klatre-dyner” som ikke kan oppføre seg inne i trekket…

 

På sommeren er jeg en sommerfugl…Glad, fargerik og flagrende..

På toget er jeg avslappet.. Liker å kjøre tog, hvis jeg skal langt. Kose meg, ha med: mat, blader, nettbrett og venner. Reiste mye på Inter-rail i 20-årene, og elsket det. 

På sirkus er jeg aldri… Jeg var mye som liten. Da jeg var en gang som voksen var det skikkelig nedtur..Teltet hadde “krympet” og musikken var tam..

 

På vinteren er jeg mye inne…Jeg har jobbet i flere år med å “ta-vinteren-tilbake”…Synes det er feil at vi har en hel årstid som kun er regnet som en “overgang” eller “ventetid” på noe annet…Der vi murer oss inne og venter på bedre tider… MEN jeg har ikke lykkes HELT ennå må jeg innrømme..Vinteren er ikke HELT tatt tilbake ennå…Den er fremdeles mest tilhørende “snørrungene” med istappene i gapet…

På fisketur er jeg ikke.. Jeg har vært EN gang..Da brukte jeg oter, og fikk en ørret på nesten 2 kg.

På julaften er jeg  gira som en 5-åring…Jeg ligger fremdeles under juletreet og “graver”, sammen med de yngste i familien..

I solen er jeg godt innsmurt… Jeg er glad i solstrålene, men livredd for skaden de kan gjøre. SÅ jeg har i de seneste år smurt meg masse, og er ikke lenger særlig opptatt av å bli brun..

 

(Og denne ideen/listen  har jeg STJÆLT hos Viccctoria, og nå er jeg snart ferdig med stjælingen for en stund :-D) 

 

#info #lister #tegninger

28 kommentarer

Siste innlegg