Det gule huset i skogen…

Du som har kjent meg en stund vet jo at jeg er født og vokst opp i et gult hus…Og det var det beste huset for en litt engstelig jente i oppveksten. Det gule huset sto for alt som var trygt og godt.
Alle små jenter og gutter fortjener et gult hus å vokse opp i…

Nå er ikke det gule huset under her MITT, men et hus jeg fant på turen min med søsters i går. Og jammen meg var det en idyllisk plass!
I gresset rundt dette gule huset, kom minner om mormor og hytta HUN hadde i Hvitsten…..
Synet av de hvite utemøblene i tre, som sto der inne, trakk fram minnene om brødskive med eggerøre med gressløk,  saft og vafler servert av en mormor med kjoleforkle..
Klessnoren som var spent over hele gårdsplassen der inne, minnet meg på glade farger, Blenda-lukt og solbrent hud som flasset…

Og blomstene i vannet der…de minnet meg ikke om noe som helst overhode..For sånt har jeg aldri sett før..De var bare vakre helt av seg selv, uten et eneste lite minne knyttet til <3
 

Det var dagen sin det tenker jeg!! <3

 

#foro #hytte #tur #hus #skogen #sjøen #idyll #blomster #hage #vann #minner 

15 kommentarer
    1. Jeg hadde også et trygt og godt barndomshjem..:)) Idyllisk sted du tik bilder av her… Huset vi solgte var jo også gult :)) Klem og fin kveld til deg…nå har jeg tatt ei pause fra sola<3

    2. Gode minner å tenke tilbake på. :o) Jeg vokste også opp i et gult hus, mens mormor/morfar sitt var hvitt. Mormoren min gikk også i kjoleforkle, mens hun stelte og ordnet med blomstene i gartneriet de drev. Ha en fortsatt fin 1. mai, og nyt det fine været. :o)

    3. Jeg bodde også i et gult hus, fra jeg var 6 uker til jeg 5,5 år. Nå var det ikke kun min familie som bodde i huset, nei det var en 4 mannsbolig :o)) Gule huset i innlegget ditt er så idyllisk at jeg har mest lyst til å flytte inn med en gang :o))

    4. Jeg skjønner godt at dette dro frem gode minner. Rart det der, hvordan man kjenner på trygghet når visse ting dukker opp rundt omkring 🙂

    5. Det var et fint sted og en fin plass. Det er mange slike steder rundt forbi og utover nå kan man finne mange slike. Ha en fin dag.

    6. Ja der så det idyllisk ut..så flott! og fine speilinger også…Så deilig å gå sånn å se, og få minner og ikke minner…ha en god ny dag! Flotte bilder!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg