Og slik snakket kroppen…

I går morges snakket jeg litt om kroppsspråk HER,  og hvor viktig det er for å understreke ting man mener. Noen ganger er ansiktet slett ikke nok. Og når man skjuler ansiktet kan ting bli veldig vanskelig å tolke. Jeg har jo en liten “fasit” over hva JEG mente når jeg stod å lagde disse uttrykkene. Og her er de :

1) AGRESSIV, SINT, TRUENDE…

 

2) GLAD –  

 

 

3) TRIST, LEI SEG, ….

 

 

4)REDD

 

5) TØFF, YPPETE…

Det var gøy å prøve å se hva andre her inne leser av uttrykkene,  og jeg prøver det som sagt mye i drama og rytmikk med elevene, og de synes det er veldig moro å uttrykke selv med masker.

Takk til de som prøvde seg 🙂 

Her skal jeg undervise foran kameraer i dag, så det er bare å brette opp ermene!

Ha en fin dag <3

 

#tegnspråk #kroppsspråk #signaler #humør

32 kommentarer
    1. Kroppsspråk er også viktig del av livet :-)) Jeg synes kroppsspråket ditt er tydelig på de ulike utrykkene her..det er min menig da.. 😀 Ønsker deg en flotters kveld søta <3 Klemmer <33

    2. Jeg har lært mye om språkformer av deg 🙂 Men en ting har jeg jo lært gjennom et langt liv. at kommunikasjon er noe fantastiske greier, men så utrolig vanskelig å bli helt klok på 🙂

    3. Helene: Jeg prøvde meg med en ÅPEN kropp, for det er ofte det man er som glad. Jeg hadde nok tatt armene litt i været om jeg skulle vise oppgitt..Men det er ikke lett. Prøv å stille deg opp å bare skulle være GLAD, og så fjerner du ansiktet, hva sitter du igjen med da? 😀

    4. Helga Sriskantharajah: Ja, spennende med kamera også 🙂 Går bedre nå 🙂 Ja, mange med Asperger f eks leser ikke uttrykk på samme måten, så da bør man hvertfall være tydelig på at det samsvarer, og si fra om det er tull i tillegg 🙂 Spennende temaer ja 🙂

    5. EtVennligPuff: Jeg tenker at man er litt åpen i kroppen, når man er glad og det var det jeg prøvde å vise 🙂 Det gikk fint med undervisningen 🙂 Klem <3

    6. Jeg var ikke SÅ langt unna da.. Men bommet litt på Nr. 2.. (synes ikke du ser glad ut der jeg.. :-p )
      Tenker det går bra med undervisningen i dag, men ønsker deg lykke til likevel! <3 God klem

    7. Kroppsspråk er det viktigste av de språk vi mennesker snakker. Det er også derfor viktig å være oppmerksom på at noen mennesker har vansker med å lese kroppsspråk slik at vi på riktig måte setter ord til det kroppsspråket vi bruker.
      Takk for at du på en slik god måte legger fram betydningen og viktigheten av dette.
      Jeg har selv noen unge mennesker i min familie som sliter med å lese kroppsspråk – og har ved det lært at jeg må være tydelig og samstemt i meg selv når jeg snakker med disse, slik at de forstår forskjellen på tøys og tull og på det som er alvor. Et svært interessant tema 🙂
      Lykke til med undervisning foran kamera i dag – høres spennende ut!

    8. Tror jeg hadde alle riktig..eller glad er jeg litt i tvil om..men var i nærheten…hihi..herlig ! Ha en god ny dag!

    9. ja her ser du,jeg har rett og slett ikke fått med meg forige innlegg ,men jeg ser jo nå som navn står ved hvert bilde hva du vil fortelle )ha en fin dag

    10. Hmm..ja det var interessant..var ikke helt “enig” i fremstillingen som skulle vise GLAD..jeg syns du så mer oppgitt ut..så der kan man se hvor vanskelig det kan være når man ikke får kombinasjonen kropp & ansiktsuttrykk å forholde seg til..
      Ha en flotters dag og lykke til <3

    11. Hm, ser at det å være glad ikke er lett å se uten ansiktsutrykk. Jeg skrev passiv. Har jeg ikke tenkt på før. Lykke til med skjerm-undervisning i dag. Det kommer nok til å gå strålende. Du har jo modell-genet i kroppen du nå 🙂 Jeg skal på jobb og ta en ekkel samtale. Det blir ikke noe kjekt, men det må gjøres. klemmer<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg