På beverjakt med Monsen igjen…

Da forlater jeg byens larm og sjarm for et par dager….


 

Ja…for da er det nemlig klart for årets Monsen -utflukt igjen… Ja, du kjenner vel Lars Monsen…? Eller for den saks skyld Sverre M Fjeldstad, som JEG vokste opp med. DET var naturmannen sin det!! Han kunne alt om fugler, alt om elg, hjort, rev, bever, og for den saks skyld mygg og knott…


(fra en tidligere Monsen-utflukt…)
 

I dag har jeg altså begitt meg ut i denne VILLMARKA igjen… 😉 Med en av bestisene mine: Mammaen til Lille Supermann, hun på bildet over.

Med niste-pakke, fotoapparat, sjokolade, drikke, sitteunderlag, “romgodt” OG en 3 retters middag og oppredd seng i enden av stien 😉 For her er en dame som liker villmarksliv og utforsking….MEN hun er også superglad i litt luksus…Så her blandes det over en lav sko..Kikutstua varter opp…

Vi har bestilt fint vær, og bever, så det blir muligens kanopadling og bever-titting, på ekte Fjelstad og Monsen -vis..

Og det er ingen av oss som er noe redd bever hvertfall…..så det skal nok gå kjempefint å besøke han… 😉

Det blir nok litt bilde-blogging underveis 😉

 

 

Ha en fin dag <3

Har du sett bever?

Er det sol hos deg i dag?

 

 

#tur #skogstur #bever #dyr #foto #kikutstua #luksus #natur #venninner

16 kommentarer
    1. So koselig med en villmarkstur med fotoapparat og niste… I går ble det jo også ganske fint vært, som det var jo perfekt turvær :o)) Jeg har nok ikke sett beveren i virkelighet, bare dammene de har bygd.

    2. Så koselig. Heldige deg. Håper du får se beveren, for den er jo så artig. Jepp, jeg har sett den mange ganger faktisk, men bare i vannet i vill tilstand. Herlig å se den svømme over vannet med digre greiner i munnen. Nyt helga! Klem 🙂

    3. Sååå koselig, da 🙂 Gleder meg masse-masse til bilder..særlig hvis du klarer å”fange” bever..det har jeg aldri sett i virkeligheta selv. Ha en nydeligvakker dag og kos deg kjempemasse 🙂

    4. Så herlig! kos deg på tur…ja det er greit å ha litt villark, og litt luksus..Bever, ja det så jeg jo i påsken…Ha en god dag og helg!

    5. Føler vel at du er litt seint ute slik 04.30 hadde passet bedre for bevern. Vi har mye bever her og beste tida for for bevertitting er mellom 00.00 og 06.00 men lykke til for flaks kan man jo ha 🙂

    6. åSå gøy! Kos dere masse på tur. Deilig å vandre sammen. Og ikke minst med litt lyx i enden av vandringen. Jeg har aldri sett bever. Så håper du får noen gode selfies av dere med en bever, hehe Siden du ikke er redd altså. Og jaaaaa! Vi har sol i Bergen by!klemmer

    7. Kos dere på tur!<3 Deilig i skogen nå før all myggen våkner til liv, og så er det fint å gå når det er litt overskyet, men håper dere slipper regn. Jeg har ikke sett bever, bare rester etter arbeidet hans, - skikkelig tømmerhogger den.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg