Redigert verden…

Mange ganger “redigerer” vi litt på LIVET, for å få det litt mer sånn som vi vil… Vi “redigerer” litt på utseendet: litt sminke, litt frisering, litt nip and tuck…litt andre klær, hold-in, push up.. …for å se ut mer sånn som vi vil…
Og noen ganger kan vi gjøre det med bilder også.
Noen bilder fanger øyeblikkene slik de er.
Noen bilder lager vi til som en fotoshoot, for å lage en stemning. 
Og noen bilder kan vi endre litt på, for å få fram en ANNEN stemning…

Jeg liker å leke litt med SPLASH, fjerne fargen i meste av bildet, men beholde og forsterke NOE. 
For å lage en ny og annerledes stemning.

 

 

 

 

Hva liker du best? Naturlig, lekent, utprøvende, eksperimentelt?

 

 

#foto #redigering #stemning #livet #lek #kreativitet 

27 kommentarer
    1. Flotte bilder alle sammen, og utrolig tøft og kult det første! Jeg hadde aldri tørt å posert sånn på et bilde! Beundrer deg som slår deg løs og gjør ting du har lyst til !
      Ha en riktig flott kveld du fargerike Frodith 🙂 Klem

    2. Artig å leke seg med redigering av bilder, og med å la noe være i farger så får man fremhevet det. Jeg er så betatt av det nederste bildet ditt, at det liker jeg best som det er. Det er som et nasjonalromatisk maleri, som kunne ha blitt malt av Th. Kittelsen. <3

    3. Liker best det naturlige.. men gøy med redigering også..litt kunst på en måte :)) Og ja vi redigerer nok litt sånn uten å tenke over det sånn ellers i livet også :)) Artig med fargeinnslag i det sorthvite :)) Klem <3

    4. Det er gøy å leke litt med farger, og redigere bilder så de blir totalt forandret. Alle dine bilder er jo fine, men jeg likte no 1, for det er noe dramatisk over det :o))

    5. Det nest siste likte jeg best! Du er så kreativ og flink med dette altså. Helt imponert jeg 😀
      Men hva er splash? En app på tlf, eller ett redigeringsprogram?

    6. Ja det er gøy å leke litt med bilder! og her syns jeg faktisk svart/hvit var finest!! og det er ikke ofte jeg liker det…hihih. for de ble så riktig uten farger! Særlig det siste var topp!! eller nest siste ble det…hihih.. Jeg har ikke splash på mitt kamera..tror jeg..men ser at det er flott..har noe på redigerings programmet..men får bare punkt farger..så får liksom ikke det avgrenset så fint som her… Kjempe fint ble det!!

    7. Jeg synes det er veldig kjekt med redigering. Og litt kunstferdig kreativt 🙂 Sånn at man rett og slett får litt å tenke på 🙂
      Flotte bilder du har her….kule, drømmende, spennende, som setter fantasien i sving 🙂
      Ønsker deg en nydelig flott dag <3

    8. Liker det best naturlig men av og til kan man leke seg litt. Det fønker bra med litt redigering innimellom. Ha en fin dag.

    9. Hei!
      Bilde nr 3 var nydelig!
      Hehehe jeg så disse på instagram først, og de var litt skumle syntes jeg. hihihi Så dette var bra greier. Flott fotografert og god idè om bilde-shoot.
      Der du kommer på en måte opp fra vannet…………….. veldig trollsk og litt spooky. Og når du sitter med ryggen til, vakkert og drømmende.
      Huldra 🙂
      Ønsker deg en herlig dag!!
      klem

    10. Jeg liker også Splash og synes det gir et fint utrykk som jo bildene dine viser. På det bilde til slutt ville jeg ha beholdt speilingen og litt av det blåvannet i tillegg til det herlige håret ditt. Jeg lager splash i kameraet mitt for det kan du i Nikon d5300 slr. Jeg redigerer aldri utenom den muligheten kameraet mitt gir. Mye går på å bruke feil innstillinger på kamera, men det ser jo du at jeg gjør på IG
      En fotograf jeg kjenner sa at en skolert fotograf aldri kunne bruke kamera så feil som jeg gjør hahaha men jeg har da fått vel 50 ukas og dagens beste da. Mest på splash. Gjør mer splash du.

    11. Alle bilder er fine men med svart hvitt og sterke farger bare på håret gjør bildet mer stemningsfullt og spennende.

    12. Hva jeg likte best, jo det er igjen det med ryggen til hvor du sitter og “drømmer deg bort”, den nydelige utsikten, stille vann og skog og fjell så langt vi kan se 🙂 Vakkert i “sort/hvitt”

    13. Utrolig hvor stor forskjell man faktisk kan gjøre utifra litt enkel og grei photoshopping! ^^ Er litt usikker på hvilken versjon jeg likte best av det første bildet, men av det andre så likte jeg best det som var mest sort-hvitt, kunne lett ha vært coveret på en bok eller noe!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg