Veien..


 

Såre, nakne føtter
Skrukkete bukseknær fulle av jord
Rufsete hår, klippet av mor
Lua i hånden
Tung bør å bære for unge skuldre
Tunge skritt å gå på kald jord
En endeløs vei -i mentale skritt- om ikke i meter
Før det digre herskapelige huset viser seg

Lua foran seg
Blikket i bakken
Bedende øyne
Før han blir sendt ut på jordene
Takknemlig hjerte- for mat på bordet til kvelds
Tristhet og ensomhet godt skjult under den skitne luggen 

Fuglesang og humlesurr 
Lukten av markjordbær og grøftekant
Små lette barneføtter
Spretter avgårde på den gresskledde midtstripen

Lubne armer med smilehull
Kjoleforkle og musefletter


Blikket våkent og lett
Søker bestemor på tunet der
Vinker
Mens en sommerfugl lander lett
På blomsterbuketten hun knuger i den svette hånden

Glede i hvert skritt
Eventyr og frihet- hva venter der framme?

(Dette var en liten tekst, skrevet over stikkordene/assosiasjonene leserne mine ga meg da jeg la ut dette bildet i november.Jeg synes det fortjente en liten reprise, og siden jeg er på loandet så passet det bra nå )

 

#småtekst #assosiasjoner #samarbeid 
 

11 kommentarer

Siste innlegg