Når verden er litt ute etter en…

Noen ganger føles det liksom om om verden er litt UTE ETTER EN….

.

Man kjenner seg ganske liten… Det kjennes som om man jobber i motvind… som om noen spenner beina under en… som om man har stanget hodet mot en vegg, gang på gang… og er på vei å få en KJEMPE-Donald-kul….

Og sist men  ikke minst kjennes det som om verden akkurat den dagen har tatt et KJEMPEGREP rundt en..og holder en fast slik at man ikke kommer løs..uansett hvor mye man spreller og prøver å komme løs…

Men til slutt…når man har stanget en stund, og sprellet noen timer… og nektet å være med på at VERDEN skal bestemme… så slipper det plutselig grepet… Og man lander mykt som en katt på beina likevel… 

 

Det gjelder å ikke gi seg 😉

(En liten reprise på et velkjent tema, og fordi jeg etter en litt slitsom periode har det ganske så fint igjen. Som så ofte før 🙂 Det blir litt repriser nå, da det fremdeles er litt hektisk…)

 

 

Har verden behandlet deg bra denne uken?

Lar du verden bestemme?

 

 

#livet #hverdager #verden #kamp #refleksjoner

 

21 kommentarer
    1. Så bra at du har landet med bena godt plantet på jorden igjen :o)) Jeg har til tider hatt mye motgang, og alt har sett veldig svart ut, men jeg har heldigvis evnen til alltid å se et lite lyspunkt i enden av tunnellen. Det redder meg hver gang fra altfor mange tunge og trise tanker :o))

    2. Veldig godt å lese at du har fått det fint igjen <3 Ingenting varmer mer 🙂
      At du har det hektisk, det tåler vi jo 🙂 Og reprisene er bare kjekke <3
      Det hender fra tid til annen at jeg må dra inn årene og gå og legge meg. Stenge verden ute, fordi den blir for travel og krevende for meg. Men det er jo helserelatert 🙂
      Det har hendt at jeg har tenkt: "Stopp verden, jeg vil av!". Men så har jeg heldigvis kommet til meg selv igjen etter en stund 🙂
      Gode klemmer fra meg <3

    3. karidansen: Ja, det ser ut som sånn filleristing går i perioder… Det er litt humpete innimellom, men jeg vet å sette pris på mange gode stunder 🙂 Det er det STORE tingene som er litt verre å hanskes med. Lager meg mange fine lommer med kos innimellom 🙂

    4. Veldig greit med repriser som “gjelder” mye av tida. Fin illustrasjon med “verden” som har tatt tak i Frodithen! Det går opp og ned. Verden har ikke grep på meg nå, men det er litt å rydde opp i her og der. Fjoråret var MYE tøffere for meg! 🙂

    5. Både og kanskje. Hvordan man takler hverdagen er hvordan verden behandler deg. Så det er mye opp til deg sjøl hvordan resultatet blir. Erfaringer og lærdom er godt og ha med seg. Ha en fin kveld.

    6. Etdiktomdagen: Ja, det er litt sånn periodevis sånn filleristing er min erfaring 🙂 I morgen får jeg venninne på besøk, det blir koselig 🙂 Klemmer <3

    7. Ehm tja…både ja og nei? Det meste kommer vel fra mine egne indre demoner på om jeg føler verden ikke er så snill….
      Hvis jeg tør å åpne øya og samtidig kneble negative tanker så er verden ganske ok;)

    8. Ikke alltid like greit nei, men hatt det fint i dag ..kost meg i finværet :)) Prøver å ikke se negativt på ting..men noen ganger er det ikke like lett å la det være..
      Håper du kan fortsette å ha det fint om dagen :)) Klem <3

    9. Tja…det var denne verdene da..jeg prøver å distansere meg fra den..og leve mitt liv..så godt jeg kan..så verden får ikke noe godt tak i meg altså…hihihi. ha en god kveld du og verden!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg