Alene eller ensom..

Hvis man er alene, er man ensom da?

Hvis man er ensom er man alene da?

Er det å være alene ensbetydende med å være ensom?



Denne mannen satt alene …. Mulig han var ensom, langt fra sitt eget land og alt…

…langt fra sine egne…langt fra de han føler seg nær… Men det vet jeg egentlig ingenting om….


 

Ansiktet viser levd liv, og alder…Ansiktet, litt slitent…kroppen litt lut og kald…

Men ingen kan lese tankene…hvordan han har det der på innsiden. Er det noen han føler seg nær,

som venter ved neste hjørne? Er dette bare en liten pause fra det sosiale han har med de der borte…?

 

 

Noen føler seg ensomme alene. Andre omfavner aleneheten med begge armer, og kan aldri få nok.

Noen føler seg ensomme midt blant venner.

Ensomheten sitter på innsiden, i hodet, og styres ikke av antallet pustende kropper som sitter rundt…
 


Føler du deg ensom om du sitter alene?
Liker du å være alene av og til?

 

 

 

(En liten reprise over temaet Ensomhet, som jeg fikk inn på et fotooppdrag en gang.)

#enshomhet #alene #mange #vennskap #samhold #følelser

 

 

20 kommentarer
    1. Eva: Ja, noen ganger finner man ut at det er best alene, det kommer an på faser i livet tror jeg. Viktig å trives i eget selskap, uansett om man er kjæreste også. Man skal ikke MÅTTE ha noen der. Man må kose seg og like seg selv. Da er man ikke ensom, verken med eller uten partner tror jeg 🙂 Klemmer <3

    2. fruensvilje: Ja, jeg er også sånn som deg, så lenge man får litt sosialt innimellom, er nok det 🙂 OG føler meg ikke ensom 🙂 I dag er jeg alene 🙂

    3. Mona: Det er lettere å føle seg ensom sammen med noen tror jeg, fordi man da SKAL høre til med noen. Så hvis det ikke skjer, at man ikke har samhold/samhørighet akkurat da, så føler man seg ensom i stedet for …

    4. Jeg omfavner aleneheten i lange baner, og føler meg aldri ensom! Derimot kan jeg føle meg ensom når jeg er sammen med andre. Merkelig det der altså 🙂

    5. Ja, jeg husker dette innlegget veldig godt, for det fikk meg til å reflektere ganske mye.
      Jeg er jo mye alene. Men oftest ikke ensom. Jeg trives i mitt eget selskap. Og etter å ha forsøkt et aldri så lite forhold ved begynnelsen av året her, så har jeg nok kommet til at jeg har det best alene.
      Jeg trives godt når ungene mine er hos meg. Og på tirsdag da de skulle til faren sin igjen, stakk det i magen. Og jeg følte en tomhet, en ensomhet, men likevel var det ikke en sår ensomhet. Den var naturlig.
      Iblant føler jeg på den såre ensomheten. Og da blir jeg gjerne nedfor og negativ. Men stort sett er jeg alene, og ikke ensom 🙂
      Klem <3

    6. Ja, ingen vet..hvordan andre føler det inni seg…det vises ikke alltid på utsiden..ensomhet..ja, man kan være ensom i et forhold..vist forholde ikke er riktig..og som du sier..det ligger inne i oss.. Jeg føler meg sjeldent ensom alene..liker alenetid..men er også glad jeg har folk rundt meg..Alt til sin tid.. ha en god dag!

    7. ensom er jeg ikke om jeg er alene,jeg er jo oftast alene så det går greit,innimellom er det godt å ha det slik,bare jeg får litt sosialomgang innimellom og att jeg hvet att min kjære kommer hjem hver ettermiddag )

    8. Ja, det er helt sant. Om man er alene uten å ville det så kan man føle seg ensom, og om man føler at man ikke passer inn i en gruppe. Jeg synes det er herlig med litt alenetid, hvor man bestemmer helt hva man skal gjøre, men jeg hadde ikke trivdes å være alene hele tiden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg